۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کارکنان عوارضی با مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند/ فرافکنی مسئولان قزوین به‌جای پاسخگویی
کد خبر: ۳۴۸۰۳۶ نویسنده: احمد فلاحی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده پرسنل عوارضی در مصاحبه با صبح‌قزوین:

کارکنان عوارضی با مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند/ فرافکنی مسئولان قزوین به‌جای پاسخگویی

نماینده کارکنان عوارضی قزوین با بیان اینکه کارکنان عوارضی قزوین با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ گفت: در روزهای پایانی سال، بلاتکلیفی ۴۸نفر از کارکنان عوارضی همچنان نقطه سرخط است و سفر نوبخت به استان قزوین نیز نادیده گرفته می‌شود.

کارکنان عوارضی با مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند/ فرافکنی مسئولان قزوین به‌جای پاسخگویی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، طرح الکترونیکی شدن عوارضی‌ها به منظور تسهیل عبور و مرور از آزادراه‌ها، عدم انتقال وجه نقد، کاهش استهلاک خودرو‌ها و عوارضی آزادراه‌ها مطرح شد.

آزادراه قزوین از سال75 به بهره‌برداری رسیده و عوارضی این آزادراه زیر نظر شرکت ملی آزادراه قزوین- زنجان به فعالیت خود ادامه می‌داد که از اوایل سال97 و با حضور نمایندگان سازمان راهداری و شرکت ملی آزادراه قزوین زنجان، منافع بهره‌برداری این آزادراه به سازمان راهداری منتقل شد.

هرچند اجرای طرح الکترونیکی شدن عوارضی‌ها از اواخر سال97 در آزادراه استان قزوین، مزایایی را به همراه داشت؛ اما موجب بروز مشکلاتی برای کارکنان عوارضی از جمله اخراج و بیکاری برخی از آن‌ها شد.

مشکلات کارکنان عوارضی قزوین که از اسفندماه سال 97 و همزمان با الکترونیکی شدن عوارضی‌ها آغاز شده، پس از کشِ‌وقوس‌های بسیار همچنان پابرجاست و این کارکنان در انتظار تصمیمات نهایی مسئولان استانی و کشوری ذی‌ربط هستند.

فرافکنی و وعده‌های امروز و فردای متولیان امر برای پیگیری و حل مشکلات کارکنان عوارضی قزوین، در آستانه سال نو خستگی را بر تن این کارکنان گذاشته است و این کارکنان برای احیای حقوق خود امروز مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

احمد فلاحی درباره آخرین وضعیت کارکنان عوارضی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شرایط موجود کارکنان عوارضی شرایط سختی دارند و دیگر طاقت وعده وعیدهای خالی مسئولان را ندارند.

وی افزود: مبنا بر این بود مشکلات کارکنان عوارضی قزوین در سوم شهریورماه سال‌جاری حل شود و با سفر نوبخت به استان قزوین در چند ماه گذشته، کارکنان این عوارضی برای سومین بار تبدیل وضعیت شدند.

نماینده کارکنان عوارضی قزوین بیان کرد: تبدیل وضعیت کارکنان برای نخستین بار در یکم خردادماه سال 97 صورت گرفت؛ با ورود دادستان وقت، منافع بهره‌برداری ایستگاه‌های عوارضی شماره یک، کنارگذر شماره دو، کنارگذر شماره سه در اقبالیه و تاکستان و تعهدات کارگری به سازمان راهداری واگذار شد و براین اساس، این کارگران و کارکنان عوارضی تبدیل وضعیت شدند.

فلاحی عنوان کرد: تبدیل وضعیت کارکنان عوارضی قزوین برای بار دوم نیز در سال گذشته انجام شد؛ طرح ایستگاه‌های عوارضی توسط مسئولان شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور زیرنظر وزارت راه و شهرسازی الکترونیکی شد و مکاتبانی از سوی مسئولان ذی‌ربط مبنی بر تبدیل وضعیت کارکنان صورت گرفت.

وی اذعان کرد: تبدیل وضعیت کارکنان عوارضی قزوین برای بار دوم در یکم تیرماه سال گذشته انجام شد که با تبدیل وضعیت، تعدادی از کارکنان جذب راهداری و تعدادی هم به صورت مأمور به خدمت به شرکت سپندار زیرمجموعه ساخت و توسعه آزادراه های کشور واگذار شدند.

نماینده پرسنل عوارضی قزوین یادآور شد: شرکت سپندار از یکم تیرماه سال گذشته تا به امروز، هیچ گونه قراردادی با کارکنان عوارضی امضا نکرده است و شرکت ساخت و توسعه و حمل و نقل توسعه نیز دائما فرافکنی می‌کند و پاسخگوی مشکلات کارکنان عوارضی نیستند.

فلاحی بیان کرد: هرچند تبدیل وضعیت کارکنان عوارضی قزوین برای دوبار متوالی صورت گرفت و همین امر موجب ورود دستگاه قضائی و دادستانی شد؛ اما امروز با گذشت یک سال و نیم از مشکلات کارکنان، هنوز 48نفر از این افراد در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: با سفر نوبخت به استان قزوین و پیگیری استاندار و دادستان، تبدیل وضعیت کارکنان عوارضی برای بار سوم رسانه‌ای شد و نوبخت بودجه لازم را برای این کارکنان اختصاص داد که محقق شده است؛ اما از سوم شهریورماه تا به امروز و در پایان سال‌جاری، برای حل مشکلات نهایی این کارکنان، ادارات مختلف توپ را به زمین یکدیگر پاس می‌دهند.

نماینده کارکنان عوارضی قزوین اضافه کرد: هرچند اقدامات مناسبی توسط دادستانی قزوین انجام شد و وعده نوبخت تا یکم مردادماه اجرایی شد و در تأمین بودجه مشکلی وجود نداشت و بودجه هم‌اکنون آماده است؛ لذا سازمان برنامه و بودجه استان قزوین عنوان می‌کند باید لیستی از کارکنان عوارضی از راهداری به این سازمان معرفی شود.

فلاحی اذعان کرد: این در حالی است که همچنان بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه فرافکنی صورت می‌گیرد و هردو سازمان برای حل مشکل نهایی کارکنان پاس‌کاری می‌کنند.

وی یادآور شد: بلاتکلیفی 48نفر از کارکنان عوارضی همچنان نقطه سرخط است و سفر نوبخت به استان قزوین در این بین نادیده گرفته می‌شود؛ امروز در مقابل استانداری قزوین تجمع کرده و از استاندار درخواست داریم این فرافکنی‌ها تمام شده و به وضعیت کارکنان عوارضی رسیدگی شود.

نماینده کارکنان عوارضی قزوین تصریح کرد: در شرایط موجود و با توجه به نزدیکی به پایان سال، حقوق بگیران و کارکنان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند؛ چه برسد به کارکنان عوارضی قزوین که از ماه‌ها قبل بدون دریافت حقوق زندگی می‌کنند؛ کارکنان عوارضی قزوین با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در پایان گفت: دستور نوبخت به صورت کامل اجرایی نشده است و این دستور نیاز به حمایت نماینده حاکمیتی و استاندار قزوین دارد که لازم است مسئولان استانی این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و به نتیجه برسانند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان