۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اهدای ۵۳هکتار املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان
کد خبر: ۳۴۸۰۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

اهدای ۵۳هکتار املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر اسناد ۵۳هکتار از املاک غضب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان اهدا شد.

اهدای ۵۳هکتار املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، در ارتباط تصویری با رئیس بنیاد مستضعفان، اسناد 53 هکتار از املاک غضب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان اهدا شد که ارزش آن حدود 181 میلیارد ریال است و سند این املاک به نمایندگی از مالکان به 8 مالک اهدا شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم اهدای 296فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم که توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با حضور فتاح به صورت ویدئوکنفرانسی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه همه باید در هر جایگاهی برای عدالت خواهی در جامعه تلاش کنیم، اظهار کرد: سند عدالت خواهی انقلاب اسلامی را می‌توان در آیه 25 سوره حدید یافت و اگر محققان این مولفه را در تمام ممالک دنیا که انقلاب داشتند بررسی کنند، یک درک قرآنی حتی به اندازه یک چندم انقلاب اسلامی در آنجا شاهد نخواهند بود.

وی افزود: در انقلاب اسلامی یکی از اساسی‎‌ترین شاخص‌های قیام مردم علاوه‌ بر آزادی و استقلال، عدالت خواهی بود به طوری که از هرکسی که در تظاهرات‌ها حضور داشت، علت قیام را می‌‎پرسیدیم در پاسخ می‌گفتند که از ظلم رژیم طاغوت به ستوه آمده‌اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما امروز در این جلسه صرفا درباره املاک به ظلم مصادره شده مردم توسط پهلوی صحبت می‌کنیم در حالی که ابعاد مختلفی از ظلم‌های این خاندان وجود دارد که باید به آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: شکنجه‌های سختی در تاریک‌خانه‌های رژیم پهلوی اتفاق می‌افتاد که کوچک‌ترین آن کشیدن ناخن و آن هم برای اندک چیزی مثلا اینکه فردی یک اعلامیه را خوانده است، بود. شکنجه خانم دباغ در زندان که حتی دختر او را هم شکنجه دادند نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چه سختی‌ها و خون‌هایی در راه پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تشریح پرونده غارت‌های خاندان پهلوی به چندین جلسه نیاز دارد، ابراز کرد: عدالت خواهی یکی از انگیزه‌های اساسی حضور مردم در انقلاب بود و اگر اسلام را یک حریم ببینیم، درب‎‌های متعددی برای وارد شدن دارد که مهربانی به عنوان ویژگی اصلی پیامبر اکرم و‌ علم و دانش را می‌توان از جمله این درب‌ها نام برد، اما پرترافیک‌ترین دربی که مردم از آن جذب اسلام می‌شوند همواره بحث عدالت بوده است.

عابدینی تاکید کرد: امروز باید خدا را شاکر باشیم که در راه احقاق حق مردم اقدام شده که مستضعفان به حق مسلم خود برسند و باید بدانیم که هر مالی که به آن تعرض صورت گیرد حتی صدها سال هم که بگذرد این مال متعلق به وارثان اصلی آن است و غاصبان هیچ حقی از آن نمی‌برند.

وی اذعان کرد: امروز باید نگاه کنیم که این انقلاب را که با عدالت‌خواهی مردم شروع کردیم آیا با همان آهنگ ادامه می‌دهیم و توانستیم آرمان‌ها را حفظ کنیم؛ چراکه گاهی فاصله بین مردم و ‌مسئولین آزاردهنده شده به طوری که حتی برخی هم از خون شهدا و امام راحل و مردم حیا نمی‌کنند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: فاصله طبقاتی بین مسئولین و مردم به تدریج جامعه را از واقعیت انقلاب و اسلام دور می‌کند که باید توجه ویژه به این امور داشته باشیم و طوری رفتار و عمل کنیم که مردم آینده انقلاب را آینده تحقق عدالت بدانند؛ همانطور که مقام معظم رهبری بر تمدن اسلامی تاکید دارند که اگر محقق شود قطعا به تمام اهداف اصلی انقلاب خواهیم رسید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان