۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام املاک علوی تعیین تکلیف شود
کد خبر: ۳۴۸۰۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام املاک علوی تعیین تکلیف شود

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: از همه مدیران و ‌مسئولان استان قزوین که تلاش کردند تا امروز ۲۹۶ فقره سند مردم به آن‌ها برسد، تشکر می‌کنیم و انتظار داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی املاک باقی مانده تعیین تکلیف شود.

امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام املاک علوی تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مراسم اهدای ۲۹۶فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم شهرستان تاکستان امروز(شنبه) توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور سید پرویز فتاح در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

این مراسم که با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار، رضا طاهری فرماندار تاکستان، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس، سید فخرالدین علوی، مدیرکل اموال و املاک استان قزوین و جمعی از مدیران و مردم شهرستان تاکستان که اسناد مالکیت خود را کسب کرده بودند برگزار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش مسئولین استان در جهت احقاق حق مردم قرار دارد، اظهار کرد: این روند باید سریع‌تر انجام شود تا مردم به حقوق خود برسند.

پرویز فتاح افزود: اکنون 42‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم و به لطف خداوند و کوری چشم دشمنان چندصدمین سالگردها را هم جشن خواهیم گرفت لذا باید انقلاب امام(ره) را به موضع اصلی خودش که همان عدالت خواهی و احقاق حق مستضعفان بود، پیش ببریم.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: ما وظیفه داریم که حق را به حق‌دار برسانیم و از همه مدیران و ‌مسئولان استان قزوین که در این زمینه تلاش کردند تا امروز 296 فقره سند مردم به آن‌ها برسد، تشکر می‌کنیم و انتظار داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی املاک باقی مانده تعیین تکلیف شود.

در ادامه سید فخرالدین علوی اظهار کرد: اگر مسئولان استان قزوین حمایت کنند تا پایان شهریور۱۴۰۰ اتمام واگذاری املاک علوی را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل اموال و املاک استان قزوین تصریح کرد: ارزش اسناد این 269فقره ملکی که به مردم اهداء شده 181میلیارد ریال و مساحت آن 53هکتار است.

60تا70 درصد دارایی‌های مردم مربوط به املاک است

علی فرخزاد در پایان جلسه با بیان اینکه اهدای 269فقره سند به مردم یک پروسه طولانی را دربرداشته است و کار کوتاه مدتی نبوده، عنوان کرد: هماهنگی‌‌های لازم برای اعتمادسازی و اطمینان مردم و همچنین هماهنگی‌های بین دستگاهی باعث شد که این اتفاق در کوتاه‌ترین زمان و حداقل هزینه انجام شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: در این حوزه سعی شد که تفاوتی بین افراد برخوردار و افراد کم‌برخوردار قائل شویم؛ در کشور ما عموما 60تا70 درصد دارایی‌های مردم مربوط به املاک است که با این کار تحول اقتصادی خوبی در شهرستان تاکستان را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه این اراضی، اراضی کشاورزی است و به علت نداشتن سند مردم نمی‌توانستند از مزایایی مانند تسهیلات برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شوند که سنددار شدن آن‌ها بدون شک در رشد اقتصادی و اشتغال این منطقه موثر خواهد بود.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان