۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ستاد ملی کرونا پروازهای اروپا و امریکا را محدود کند/ ۶ شرکت ایرانی پیشرو در حوزه تولید واکسن
کد خبر: ۳۴۸۰۱۱ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درمصاحبه با صبح‌قزوین:

ستاد ملی کرونا پروازهای اروپا و امریکا را محدود کند/ ۶ شرکت ایرانی پیشرو در حوزه تولید واکسن

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از ستاد ملی کرونا درخواست دارم که پروازهای اروپا و امریکا را تا زمان کنترل بیماری کرونا محدود و پروازهای کشورهایی که بیماری شدید کرونا را دارند را نیز لغو کند.

ستاد ملی کرونا پروازهای اروپا و امریکا را محدود کند/ ۶ شرکت ایرانی پیشرو در حوزه تولید واکسن

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به ناتوانی اروپا و امریکا در پیگیری نظام‌مند مبارزه با کرونا و شکست عملی سیاست‌های آن‌ها در این حوزه به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت باید مقررات سنگین‌تری در مورد مسافرین قاره‌های اروپا و امریکا به ایران اعمال کند.

وی افزود: از ستاد ملی کرونا درخواست دارم که پروازهای اروپا و امریکا را تا زمان کنترل بیماری کرونا محدود و پروازهای کشورهایی که بیماری شدید کرونا را دارند را نیز لغو کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: در حوزه واکسن کرونا خوشبختانه شش شرکت پیشرو هستند؛ واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وارد مرحله کارآزمایی بالینی جدید شده و تعداد بیشتری در حال تزریق هستند و تاکنون هم عارضه جانبی ویژه‌ای نداشته است.

تولید واکسن مشترک بین ایران و کوبا

وی ابراز کرد: واکسن شرکت رازی هم به مرحله تحقیقات انسانی رسیده و کد اخلاقی آن را نیز هفته گذشته دریافت کردیم که در حال آغاز تحقیقات فاز بالینی انسانی است؛ از هر دو ‌شرکت رازی و سرم سازی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بازدید داشتیم، هر دو تکنولوژی و بحث صنعت و بحث علمی غرور آمیزی داشتند و بسیار خوشحال کننده بود.

محمدبیگی اذعان کرد: تولید یک واکسن مشترک بین ایران و کشور کوبا هم در حال پیگیری است که درحال طی کردن فاز بالینی در انسان‌هاست‌ که بناست هم کوبا و هم ایران آن را تست کنند.

وی عنوان کرد: سه مدل و شرکت جدید دیگر هم در حال آزمایش و طی مراحل هستند که به نظر می‌رسد با جهش و انگیزه خوب «ما می‌توانیم» که در حوزه تولید واکسن در کشور اتفاق افتاده ما هم بتوانیم پایان بهار سال آینده واکسن ایرانی ضدکرونا را برای مردم داشته باشیم؛ ضمن اینکه در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم ادعا کنیم که به کشورهای دیگرهم بتوانیم صادر کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: اکنون باید به فکر الزامات تهیه و توزیع واکسن و شبکه توزیع آن، در اولویت‌بندی برای نحوه توزیع واکسن باشیم که پس از تولید بر چه اساس و اولویت‌هایی در اختیار افراد قرار گیرد تا کمترین مخاطره و بیشترین سود را به مردم برساند و به نظر می‌رسد که این یکی از اولویت‌های بسیار مهم است که جلسات کارشناسی بسیاری را می‌طلبد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان