۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین زیر ذره‌بین بازرسین/ مدیران فروشگاه‌ها از تحویل شکر و روغن امتناع می‌کنند
کد خبر: ۳۴۸۰۱۰ نویسنده: هوشنگ محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین مطرح شد

تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین زیر ذره‌بین بازرسین/ مدیران فروشگاه‌ها از تحویل شکر و روغن امتناع می‌کنند

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان قزوین از تحویل گرفتن شکر و روغن تنظیم بازاری امتناع می‌کنند با این توجیه که می‌گویند حاشیه سودی برای ما ندارد.

تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین زیر ذره‌بین بازرسین/ مدیران فروشگاه‌ها از تحویل شکر و روغن امتناع می‌کنند

هوشنگ محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به بازرسی‌‌های صورت گرفته از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به فضای ایجاد شده توسط تیم‌های نظارتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا حدودی دست از تخلفات برداشته و موارد مطرح شده در حوزه این تخلفات به شدت قبل نیست.

وی با بیان اینکه برخی اقلام در فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود، افزود: در بازرسی‌ها و رصدی که داشتیم روغن پخت و پز به طور کلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نبود و شکر هم با کمبود مواجه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین تصریح کرد: اگر تصمیمات در حوزه بازار به صورت استانی باشد خیلی از اتفاقات تلخ در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای را شاهد نخواهیم بود، چراکه دفاتر مرکزی این فروشگاه‌ها در تهران است و زمانی که برای بازرسی حضور می‌یابیم با بهانه اینکه فاکتورها در تهران است، مواجه می‌شویم.

این مقام مسئول با اشاره به تخلفاتی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد، ادامه داد: یک بحث مخدوش کردن تاریخ مصرف اجناس است که به بهانه اینکه می‌خواهند این کالاها را جمع‌آوری کنند یا بازپس دهند، این اتفاق می‌افتد، همچنین نصب سامانه متمرکز حسابداری فروشگاهی و اعمال تغییرات قیمت محصولات به صورت لحظه‌ای و مغایرت برچسب قیمت با فاکتور مشتری از دیگر تخلفات مشهود در این مراکز است.

تصمیمات درباره فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای استانی شود

محمدی ابراز کرد: عدم امکان بررسی سوابق ثبت و‌ رهگیری کالا در سامانه جامع تجارت و فراهم نمودن زمینه بروز تخلفاتی مانند احتکار و امتناع از عرضه در فروشگاه‌ها اتفاق می‌افتد؛ همچنین در بحث تخلیه بار می‌بینیم که وقتی می‌خواهند یک کالای اساسی مثل روغن را تخلیه کنند باتوجه به اینکه بازرسی در آن لحظه وجود ندارد لذا این کالاهای اساسی را دپو و مخفی می‌کنند که باعث می‌شود علی رغم وفور این کالاها در کشور اما با کمبود مواجه شویم.

وی اذعان کرد: عدم امکان ارائه فاکتور خرید در زمان بازرسی و بحث قاچاق در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر آسیب‌های مشاهده شده در این مراکز است؛ باوجود اینکه فروشگاه‌ها باید پروانه کسب در استان‌ها هم اخذ کنند اما از خلأهای قانونی استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گردش مالی بالایی دارند، عنوان کرد: این مراکز در پوشش خرید و فروش متمرکز و سیستماتیک به وجود آمدند اما دسترسی برای نظارت در استان‌ها با تصمیمات در سطح ملی، محدود شده است و معضلاتی را به وجود آورده‌اند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه باید در نحوه کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای تجدید نظر شود، گفت: اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان قزوین از تحویل گرفتن شکر و روغن تنظیم بازاری امتناع می‌کنند با این توجیه که می‌گویند حاشیه سودی برای ما ندارد در حالی که با توجه به اینکه مردم بیشتر مایحتاج و کالاهای اساسی خود را از این مراکز خریداری می‌کنند لذا نباید از تحویل گرفتن کالاهای اساسی امتناع کنند.

انتهای پیام/۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان