۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۲۳درصدی مرغ و تخم‌مرغ در استان قزوین/ مغایرت در نهاده ورودی و خروجی نداریم
کد خبر: ۳۴۸۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین مدعی شد

افزایش ۲۳درصدی مرغ و تخم‌مرغ در استان قزوین/ مغایرت در نهاده ورودی و خروجی نداریم

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در شش ماهه امسال در تولید مرغ و تخم مرغ رسد ۲۳درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشتیم.

افزایش ۲۳درصدی مرغ و تخم‌مرغ در استان قزوین/ مغایرت در نهاده ورودی و خروجی نداریم

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح‌قزوین، درباره وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: استان قزوین امسال در تولید مرغ و تخم مرغ ۲۳درصد رشد نسبت به شش ماهه سال قبل داشته است و مشکلی در این زمینه نداریم و با چالش کمبود مواجه نیستیم.

وی افزود: در حوزه نهاده‌ها تا آبان ماه تنها ۵۰ درصد را برای تولیدکنندگان اعمال می‌کردیم اما در ماه‌های اخیر 100درصد نهاده‌ها تامین می‌شود؛ اما باید بپذیریم که امسال بسیاری از نهاده‌ها کیفیت مناسب را نداشت و از طرفی هم ۱۰ روز از جوجه‌ریزی می‌گذرد و نهاده می‌رسد که مشکل ساز است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: استان قزوین در حوزه تخم مرغ تولیده انبوه دارد و اکنون چهار میلیون و ۸۰۰ قطعه مرغ تخم‌گذار در استان داریم و به استان‌های گیلان، کرمان و زنجان تخم مرغ تنظیم بازاری می‌فرستیم.

۱۴هزار تومان قیمت معقول برای تخم‌مرغ است

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۴ هزار تومان قیمت معقول برای تخم مرغ است، اذعان کرد: قیمت تنظیم بازاری مرغ ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده اما اکنون ۲۲هزار تومان در استان قزوین به فروش می‌رسد.

خمسه با بیان اینکه تابع شرایط استان هستیم، تصریح کرد: قزوین به سمت تهران شش خروجی دارد که اگر تولیدکننده تحت فشار باشد به هر حال از یکی از این خروجی‌ها مرغ را از استان خارج می‌کند.

وی با اذعان بر اینکه مازاد تولید در مرغ و تخم مرغ هم داریم، عنوان کرد: نهاده دام شیری و پرواری باتوجه به پلاک گذاری دام‌ها تخصیص می‌یابد و به گاوداری‌های صنعتی نهاده ۱۰۰ درصدی تخصیص می‌یابد؛ مغایرت در نهاده ورودی و خروجی نداریم و نظارت صفر تا صد وجود دارد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان