۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مدیریت تولید و عرضه مرغ استانی شود/ در کنترل بازار نمره قبولی نداریم
کد خبر: ۳۴۸۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مدیریت تولید و عرضه مرغ استانی شود/ در کنترل بازار نمره قبولی نداریم

استاندار قزوین گفت: در سطح کشور درباره قیمت مرغ تصمیم‌گیری می‌شود اما در داخل استان به یک دوگانگی می‌رسیم لذا باید مدیریت‌ها استانی شود چراکه در این صورت نظارت‌ها و تولید بهتر می‌شود.

مدیریت تولید و عرضه مرغ استانی شود/ در کنترل بازار نمره قبولی نداریم

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح‌قزوین، درباره مشکل نرخ مرغ در استان قزوین اظهار کرد: سازمان صمت باید اختیارات استانی را در موضوع تولید و عرضه مرغ بیشتر کند یا اینکه به صورت منطقه‌ای بتوانیم با استان‌های همجوار گیلان، تهران، البرز و زنجان در این رابطه هماهنگی و مشکل را حل کنیم.

وی افزود: در سطح کشور درباره قیمت مرغ تصمیم‌گیری می‌شود اما در داخل استان به یک دوگانگی می‌رسیم لذا باید مدیریت‌ها استانی شود چراکه در این صورت نظارت‌ها و تولید بهتر می‌شود؛ کشور باید اجازه دهد که استان براساس ظرفیت تأمین کننده و در مقابل هم پاسخ دهنده باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد:اکنون سیستم و چرخه تنظیم بازار مرغ در استان معیوب است چراکه باید ببینیم قیمت درب خانه‌های مردم چند است؛ دو راه را پیشنهاد می‌کنیم که یا چند استان همجوار در این زمینه لینک شوند یا اینکه اختیارات استانی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه وقتی قیمت مصوبی از سوی ستاد تنظیم اعلام می‌شود باید همان نرخ در بازار باشد، ابراز کرد: همدلی خوبی بین مدیران استان وجود دارد که اندیشه واحدی را در حوزه‌های مختلف دارند.

فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون مجوز اتاق اصناف ممنوع است

جمالی پور با تاکید بر اینکه مدیریت در حوزه تولید نیاز به یک درک درستی دارد، عنوان کرد: تولیدکننده خود را خارج از سیستم نمی‌داند لذا باید به انتظارات تولیدکنندگان توجه کنیم چون در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و نباید حیاتشان دچار مشکل شود.

وی بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید مجوز دوم برای فعالیت در استان را از سازمان صمت استان بگیرند و در چارچوب قانون فعالیت کنند؛ لذا تصمیم گرفتیم که نظارت جدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتفاق بیفتد چراکه اگر قیمت‌ها در این مراکز از کف بازار بالا باشد و نظارتی نباشد، تهدید جدی برای بازار است.

استاندار قزوین ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید مجوز قانونی را از شورای ترافیک استان اخذ کند لذا اگر از شورای ترافیک و اماکن مجوزی نگیرند، حق فعالیت ندارند.

این مقام مسئول اذعان کرد: امروز شرایط تحریمی سختی است که هیچ زمان تجربه نکرده بودیم و شرایط کرونایی هم بر آن مضاعف شد که مدیریت در این شرایط بسیار سخت است و شرایط موجود پیچیدگی‌های زیادی را پیش رو گذاشته است.

جمالی پور در پایان گفت: تولیدکنندگان باید سود معقول را ببرند تا جامعه دچار مشکل نشود؛ تمام توان خود را گذاشتیم تا این مسئله را به درستی مدیریت کنیم اما نمره قبولی به خودمان نمی‌دهیم چون وقتی در بازار نگاه می‌کنیم، شاهد نارضایتی و گلایه مردم هستیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان