۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش قیمت سیمان به علت قطعی برق و گاز است/تفاوت قیمت روی کالا و قیمت فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلف است
کد خبر: ۳۴۸۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده درمصاحبه با صبح‌قزوین:

افزایش قیمت سیمان به علت قطعی برق و گاز است/تفاوت قیمت روی کالا و قیمت فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلف است

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده گفت: افزایش قیمت سیمان به علت قطعی برق و گاز است که با حل شدن قطعی برق و گاز در روزهای آینده، افزایش قیمت سیمان هم حل خواهد شد. از طرفی هم پاکت بسته‌بندی سیمان هم بر نرخ آن اثرگذار بود.

افزایش قیمت سیمان به علت قطعی برق و گاز است/تفاوت قیمت روی کالا و قیمت فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلف است

عباس تابش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح‌قزوین درباره شرایط فروش کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: با اتحادیه‌ها توافقی کردیم که کلمه‌ای به عنوان تخفیف در فروشگاه‌ها نداشته باشیم و قیمت فروش و قیمت روی کالا باهم تفاوت نداشته باشد که باید در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرایی شود اما اصل تخفیف اشکالی ندارد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ شعبه تعزیرات در کل کشور فعالیت دارد، افزود: باتوجه به اینکه روسای شعب نمی‌توانند در محل بازرسی رای صادر کنند لذا طبق توافقی که با تعزیرات صورت گرفت، مقرر شد که همکاران در این سازمان بیشتر برای شعب رسیدگی به پرونده‌ها انرژی بگذارند و اما سازمان صمت و اصناف در بازار حضور فعال داشته باشند.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه گشت‌های ویژه به گشت نظارت و بازرسی بر کالا تغییر نام داده است، ابراز کرد: طی بازرسی که امروز از کارخانجات تولید روغن در استان قزوین داشتیم، اعلام کردیم روغن خام به هر میزان که بخواهند در اختیارشان قرار می‌دهیم، اکنون فاصله بین تحویل روغن خام به کارخانجات و روغن پرت زیاد است که باید بازرسین به طور جدی حضور یابند.

وجود نهاده‌ی مازاد بر نیاز تولیدکنندگان در کشور

این مقام مسئول با اذعان براینکه استان قزوین تاوان جوجه‌ریزی استان‌های همجوار دیگر را می‌دهد، ادامه داد: مشکل در حوزه تولید مرغ اینجاست که مرغداران کنجاله را تحویل می‌گیرند اما جوجه ریزی نمی‌کنند در حالی که برای ۱۳۰میلیون قطعه نهاده توزیع کردیم.

تابش یادآور شد: نهاده دام‌های روستایی برای کسانی که در مناطق روستایی کار تولیدی می‌کنند و‌ دام‌ها پلاک گذاری شده‌اند نیز توزیع می‌شود؛ اکنون هم مازاد بر نیاز تولیدکنندگان نهاده در کشور داریم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده بیان کرد: هر شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید با سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها هماهنگ شود؛ اما حسن فروشگاه‌ها خرید متمرکز آن‌هاست و ما مصوب کرده‌ایم که ۲۰درصد از کالاهای این فروشگاه‌ها باید از محصولات بومی استان مربوطه خریداری شود.

قیمت مرغ در قزوین ۱۵۰۰تومان گرانتر عرضه می‌شود

وی تاکید کرد: تفاوت در قیمت روی کالا و قیمت فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلف صنفی است و تا کالای قدیم تمام نشده حق فروش کالای جدید را ندارند و غیر از این نباید اتفاق بی‌افتد، اما اصل تخفیف را نباید از این فروشگاه‌ها حذف کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط فروشگاه‌های اینترنتی تهدید می‌شوند لذا به جای مقاومت دربرابر استارت آپ‌ها باید خود را با تکنولوژی روز همراه کنند؛ همچنین فروشگاه‌ها هم باید تخم مرغ توزیعی را با همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه کنند و سود نگیرند.

تابش با بیان اینکه قیمت مرغ در قزوین هزار و ۵۰۰تومان گران فروشی می‌شود، گفت: هرجا کمبود تولید داریم مدیریت سخت است، لذا باید از تولید حمایت شود چراکه در این صورت به راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توان بازار را مدیریت کرد.

مشکلی در توزیع شکر نداریم

معاون وزیر صمت درباره تغییر ناگهانی نرخ سیمان اظهار کرد: افزایش قیمت سیمان به علت قطعی برق و گاز است که ما گفتیم اگر گاز هر واحدی قطع شود، مازوت با نرخ ۱۹۰ تومان به آن تعلق گیرد که با حل شدن قطعی برق و گاز در روزهای آینده، افزایش قیمت سیمان هم حل خواهد شد. از طرفی هم پاکت بسته‌بندی سیمان هم بر نرخ آن اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه شکر به اندازه کافی در بسته‌های یک کیلویی برای خانواده‌ها عرضه می‌شود، گفت: اکنون شکر صنعتی ۱۱۵۰۰ تومان و شکر مصرف خانواده ۸۷۰۰ تومان است و برای عرضه در سازمان صمت هیچ مشکلی نداریم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده در پایان گفت: تغییر قیمت شکر به خاطر تغییر ارز این کالاست چون واردات را مشمول قیمت‌گذاری خارجی کردیم تا برای وارد‌کنندگان انگیزه ایجاد شود چون سالانه باید مقداری شکر واردات داشته باشیم، از این رو نرخ مصرف صنعتی و خانواده را جدا کردیم. انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان