۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایران در علوم استراتژیک جزو برترین‌های جهان است/ از یک واردکننده وابسته در دوران شاه به صادرکننده انواع کالاها تبدیل شدیم
کد خبر: ۳۴۷۹۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ساعت: ۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج اساتید:

ایران در علوم استراتژیک جزو برترین‌های جهان است/ از یک واردکننده وابسته در دوران شاه به صادرکننده انواع کالاها تبدیل شدیم

مسئول بسیج اساتید استان قزوین گفت: پیش از انقلاب حقارت در ایران موج می‌زد اما اکنون حتی ابرقدرت‌ترین‌ کشورهای غرب هم جرات ندارند به مرزهای ایران نزدیک شده یا در سیاست‌های داخلی ایران دخالت کنند.

ایران در علوم استراتژیک جزو برترین‌های جهان است/ از یک واردکننده وابسته در دوران شاه به صادرکننده انواع کالاها تبدیل شدیم

مهدی نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: بحران سیاسی یکی از بزرگترین معضلات در گذشته بود که به واسطه انقلاب حل شد به طوری که با نگاهی اجمالی به تاریخ رژیم شاهنشاهی متوجه خواهیم شد که مردم آن زمان نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشتند.

وی افزود: بعد از انقلاب مشروطه مردم توانستند سهم کوچکی برای خود داشته باشند اما به میزانی مهندسی شده و تشریفاتی بود که در دوران پهلوی کامل حذف شد و رضا خان کاری کرد که مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت و انتخابات به طور کامل حذف شده تلقی شود.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین ابراز کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکت سیاسی مردم به بالاترین نقطه خود رسید و مردم توانستند تعیین کننده حاکمان خود باشند و حتی در انتخاب رهبر جامعه به صورت غیر مستقیم نقش‌آفرینی کنند.

نجاتی عنوان کرد: انقلاب اسلامی فرصت‌های برابری را در سراسر ایران ایجاد کرد؛ اگرچه ممکن است به طور کامل محقق نشده باشد و هنوز هم در گوشه و کنار کشور شاهد مناطق محروم و برخی معضلات باشیم اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که برای بیشتر مردم فرصت شکوفایی ایجاد شده در صورتی که در گذشته تنها طبقات دربار و مناطق شهری از امتیازات بالا برخوردار بودند.

پیش از انقلاب کشور ما در زمینه‌های مختلف وابسته به کشورهای بیگانه بود

وی با تصریح بر عدم استقلال کشور در گذشته ادامه داد: پیش از انقلاب کشور ما در زمینه‌های مختلف وابسته به کشورهای بیگانه بود، بویژه بعد از جنگ جهانی اول و دوم که بین ایران و روس اتفاق افتاد و منجر به قرارداد ترکمنچای و گلستان شد، حضور بیگانگان در کشور افزایش یافت.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین اذعان کرد: در دوران مشروطه مردم ایران خواستار تشکیل مجلس و قانون اساسی شدند تا حرف خود را از طریق مجلس منتقل و حکومت سلطنت مطلقه را به سلطنت مشروطه تبدیل کنند لذا اولین بار در کشور مجلس مشروطه شکل گرفت اما نفوذ روس‌ها در ایران آنقدر زیاد بود که مجلس را به توپ بستند و در نهایت منحل کردند.

نجاتی بیان کرد: مورگان شوستر فردی بود که در دوران قاجار برای انجام بحث‌های مالی و گمرکی در کشور به کار گرفته شده بود که روس‌ها به دلیل نفوذی که در ایران داشتند، آنقدر از جوانب مختلف فشار وارد ساختند که این فرد باید اخراج شود و سپس دولت را به تعطیلی کشاندند؛ این موضوعات درواقع عدم استقلال کشور را نشان  می‌دهد.

وی تصریح کرد: درواقع حاکمان ایران آنقدر ضعیف و ذلیل بودند که حاکمان انگلیس و روس هرکاری دلشان می‌خواست، انجام می‌دادند به طوری که رضا شاه بعد از کودتایی که توسط انگلیسی‌ها در کشور رخ داد، به ما تحمیل شد و زمانی که تاریخ مصرفش گذشت او را به جزیره موریسم تبعید و بعد پسرش را روی کار آوردند که البته او هم مانند پدرش قدرت تصمیم‌گیری نداشت و دائم تحقیر می‌شد.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین اضافه کرد: بعدها  امریکا به همین میزان در ایران نفوذ پیدا کرد،؛ لذا پیش از انقلاب حقارت در ایران موج می‌زد اما اکنون حتی ابرقدرت‌ترین‌ کشورهای غرب هم جرات ندارند به مرزهای ایران نزدیک شده یا در سیاست‌های داخلی ایران دخالت کنند.

نجاتی بیان کرد: یکی از مسائل اصلی ایران و امریکا بر سر موضوع استقلال است که خوشبختانه ایران تمام وابستگی‌های خو به کشورهای غربی بویژه امریکا را قطع کرده و این موجب شده تا آن‌ها از هر فرصتی استفاده کنند تا مانند گذشته ایران را تحت سلطه خودشان درآورند.

استقلال در تمامیت ارضی و حوزه سیاسی از دستاوردهای مهم انقلاب است

وی عنوان کرد: بلافاصله بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، پیمان دوجانبه با امریکا و سنتو لغو شد و همچنین قراردادی که سال ۱۹۲۱ بین شوروی و ایران منعقد شده بود که به موجب آن شوروی می‌توانست هر کجا که احساس تهدید کند دست به کار شود را با قاطعیت تمام کنار گذاشتند، در حالیکه رضاشاه و محمدرضاشاه تلاش‌های بسیاری برای لغو شدن آن کرده بودند اما نتوانستند اقدامی انجام دهند.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین اظهار کرد: استقلال در تمامیت ارضی و حوزه سیاسی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که لازم است برای مردم تشریح شود تا قدردان استقلال کنونی باشند، چه بسا که آن زمان تحقیر می‌شدیم اما اکنون حتی ابرقدرت‌های دنیا نمی‌توانند به ما زور بگویند.

نجاتی با اشاره به دستاوردهای حوزه علمی افزود: امروز ایران در برخی علوم استراتژیک جزو هشت تا ۱۰ کشور دنیا محسوب می‌شود و در حوزه‌های هوا و فضا و پزشکی پیشرفت بسیاری داشته‌ایم، درحالی که در گذشته هیچ علمی در حوزه هوا و فضا نداشتیم و چندین کشوری که در این حوزه کار می‌کردند، اجازه نمی‌دادند تا کشورهای جهان سوم بخواهند در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب تعداد پزشکان در داخل کشور آنقدر کم بود که از کشورهای پاکستان، هند و بنگلادش پزشک وارد ایران می‌کردند به طوری که در اکثر درمانگاه‌های کشور پزشکان خارجی حضور داشتند اما اکنون نه تنها در بسیاری از بیماری‌ها، پزشکان ایرانی جزو برترین‌های دنیا هستند بلکه جز در موارد استثناء هیچ بیماری برای ادامه درمان به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود.

پس از انقلاب در کالاهای اساسی به خودکفایی رسیدیم

مسئول بسیج اساتید استان قزوین افزود: در مجموع اکثر بیماری‌ها در داخل کشور درمان می‌شوند و حتی در بسیاری از روش‌های درمانی نظیر برخی پیوندها و درمان نازایی از سایر کشورها، پذیرش بیمار داریم و حتی از نظر تعداد پزشکان هم افزایش بسیاری داشته‌ایم که درواقع دستاورد بزرگ علمی پس از انقلاب را نشان می‌دهد.

نجاتی ابراز کرد: در موضوعات اقتصادی هم علی‌رغم بحران‌ها و چالش‌هایی که وجود داشته اما بازهم قابل مقایسه با گذشته نیست به طوری که در حوزه صادرات غیر نفتی با رشد چندین برابری مواجه هستیم یا در بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیدیم، در صورتی ‌که در گذشته در بسیاري از موارد نظیر گندم به عنوان یک کالای استراتژیک، وابسته به کشورهای بیگانه بودیم که بعد از انقلاب با تلاش مسئولین و دولت‌ها توانستیم در این حوزه به خودکفایی برسیم.

وی عنوان کرد: وابستگی در عرصه‌های کالاهای استراتژیک به کشورهای بیگانه موجب می‌شود که آن‌ها از این مسئله به عنوان اهرم فشار برای اعمال تحریم‌ها در هر زمان استفاده کرده و کشور را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کنند؛ اما امروز در حوزه بنزین بویژه بعد از افتتاح ستاره خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا، نه تنها وارد کننده نیستیم بلکه صادرات هم داریم.

نجاتی تصریح‌ کرد: مقام معظم رهبری راهکار  موضوعات مختلف را در بیانیه گام دوم انقلاب تشریح کرده‌اند لذا با توجه به تاکید ایشان در استفاده از ظرفیت جوان‌گرایی؛ برای اینکه بخواهیم جوانان انقلابی و جهادی در کشور حاکم شوند لازم است که در انتخاب مسئولین، ارتقاء بصیرتی در توده جامعه اتفاق بی‌افتد تا مردم فریب شعارهای کاذب را نخورند.

وی در پایان گفت: اگر انتخاب مسئولین درست و صحیح صورت گیرد قطعا بیانیه گام دوم که چارچوب آن توسط مقام معظم رهبری مشخص شده است، با سرعت بیشتری به سوی اهداف بالاتر پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان