۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین استقلال ایران موجب دمیدن روح امید در ملت‌های جهان شد/ ضعف‌ها و کمبودهای ۴۰سال نخست انقلاب باید در ۴۰سال بعدی رفع شود
کد خبر: ۳۴۷۹۷۴ نویسنده: احمد خورگامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قزوین درمصاحبه با صبح ‌قزوین:

استقلال ایران موجب دمیدن روح امید در ملت‌های جهان شد/ ضعف‌ها و کمبودهای ۴۰سال نخست انقلاب باید در ۴۰سال بعدی رفع شود

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قزوین گفت: ضعف‌ها و کمبودهای ۴۰سال نخست انقلاب باید در ۴۰سال دوم برطرف شود؛ ضمن اینکه توجه به جوانان و تربیت نسل مدیرانی شایسته با روحیه مردمی و انقلابی می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند.

استقلال ایران موجب دمیدن روح امید در ملت‌های جهان شد/ ضعف‌ها و کمبودهای ۴۰سال نخست انقلاب باید در ۴۰سال بعدی رفع شود

 احمد خورگامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: مهمترین دستاورد انقلاب ایجاد روحیه خودباوری است و اینکه نباید زیر بار فشار استبداد و ظلم سر تسلیم فرود آورد و در واقع انقلاب ایران موجب امیدبخشی و دمیدن روحیه امید در امت‌های جهان شد که می‌توان بر ظلم و ستم حتی با کمترین امکانات غلبه کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علم و فناوری و توسعه مراکز آموزش عالی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته و رسیدن به استقلال در حوزه کشاورزی و نظامی و محرومیت زدایی از دیگر دستاوردهای انقلاب ایران است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قزوین تصریح کرد: البته ضعف‌هایی هم در کشور وجود دارد اما دلیل بر سرپوش گذاشتن به نقاط قوت و اقدامات تاثیرگذار و سازنده انجام شده پس از انقلاب نیست و باید نگاه منصفانه‌ای به این موضوع داشت.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز ضمن برشمردن نقاط قوت در محورهای مختلف به این امر اشاره داشتند که ضعف‌هایی هم در کشور وجود دارد به ویژه در حوزه عملکرد برخی مسئولین که باید با اجتناب از تجمل گرایی به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.

مردم در انتخابات حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند

خورگامی بیان کرد: ضعف‌ها و کمبودهای ۴۰سال نخست انقلاب باید در ۴۰سال دوم برطرف شود و توجه به جوانان و تربیت نسل مدیرانی شایسته با روحیه مردمی و انقلابی می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند.

وی ادامه داد: مسئولینی که در راس کار هستند باید اشتباهاتی که در ۴۰‌سال نخست انقلاب داشتند را بپذیرند و در ادامه کمک کنند و با تبادل تجربه، مسئولیت‌ها به افراد جوان و پرانرژی و دارای صلاحیت واگذار شود و تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم در اولویت قرار گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: برخی از مسئولان به محض رسیدن به مقام و جایگاه منافع فردی را به منافع عمومی ترجیح می‌دهند و در ابتدا رسیدگی به خواست‌ها و نیاز خویشاوندان و نزدیکان خود را اولویت می‌دهند که نباید اینگونه باشد.

وی عنوان کرد: البته روی کار آمدن مسئولان در سمت‌های حساس به صورت مستقیم و غیرمستقیم براساس انتخاب خود مردم صورت می‌گیرد؛ لذا لازم است آحاد جامعه در انتخابات حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند تا افراد شایسته سکان اداره کشور را بر عهده بگیرند.

خورگامی بیان کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب با وجود پیشرفت در عرصه ساخت موشک‌های دوربرد و حوزه‌های مختلف، اما در تامین حداقل‌ها همچون تامین مایحتاج عمومی دچار مشکل هستیم که این امر ناشی از بی‌کفایتی برخی مسئولان است که شاید عامدانه یا سهوی دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی هستند.

دشمنان انقلاب در تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند

وی تصریح کرد: بعضا نقش نفوذ را شاهد هستیم که یک سری سرسپردگی‌ها و تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی موجب می‌شود که قصور و کوتاهی به مسئولیت‌ها و وظایف اصلی صورت گیرد.

این فعال سیاسی با اشاره به نقش تحریم‌های مختلف دارویی، دفاعی، موشکی و غذایی بر تقویت روحیه خودباوری در کشور گفت: کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف علی‌رغم تحمیل تحریم‌های سنگین از سوی دشمنان برای مردم ایران غرورآفرین است؛ ضمن اینکه پیشرفت در حوزه صنایع نظامی باید الگویی برای سایر بخش‌ها باشد به طور مثال صنعت خودرو صنعت نظامی را الگو قرار دهد.

وی تاکید کرد: در طول سال‌های انقلاب شخصیت‌های برجسته‌ای بودند که روحیه ایمان و تقوا و خودباوری در وجود آنها نهادینه بوده و بدون توجه به کارشکنی و موانع و مشکلات، کشور را به این سطح از پیشرفت رساندند و لازم است مسئولان امر در حوزه‌های دیگر با الگو قراردادن پیشرفت‌های نظامی و دار‌ویی، مدیریت درست داشته و در تامین کالاهای اساسی مردم نیز کوشا باشند.

خورگامی در پایان گفت: غیرت ملی و مذهبی صد‌درصد در تلاش برای دست‌یابی به فناوری‌های نوین نقش اساسی داشته و موجب ایجاد خودباوری در نخبگان شده است، اما از سوی دیگر متاسفانه برخی مدیرانی داریم که پس از گذشت چند دهه از انقلاب به مرور زمان دچار استحاله فکری شده و از آرمان‌ها و اعتقادات فاصله گرفتند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان