۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سینماها دخالتی در نحوه اکران و چیدمان سانس‌ها ندارد/ اکران ۱۶فیلم جشنواره فیلم فجر در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۹۶۴ نویسنده: اسکندر نادری‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور سینمایی استان درمصاحبه با صبح‌قزوین:

سینماها دخالتی در نحوه اکران و چیدمان سانس‌ها ندارد/ اکران ۱۶فیلم جشنواره فیلم فجر در قزوین

مدیر امور سینمایی استان قزوین گفت: در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سال‌جاری، ۱۶ فیلم در بخش رقابت سودای سیمرغ انتخاب شده که این فیلم‌ها در سانس‌ و تاریخ‌های مختلف اکران می‌شود.

سینماها دخالتی در نحوه اکران و چیدمان سانس‌ها ندارد/ اکران ۱۶فیلم جشنواره فیلم فجر در قزوین

اسکندر نادری‌پور در گفت‌وگو با فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره اکران فیلم‌ دهه فجر در استان قزوین اظهار کرد: نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر هر سال در پایتخت و استان‌های کشور در بهمن ماه مصادف با دهه فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: معمولا یک نفر در هر استان قزوین به عنوان دبیر جشنواره تعیین و یک یا دو سینمای شاخص دارای استانداردهای سینمایی انتخاب و فیلم‌های جشنواره در آنها برگزار می‌شود.

 مدیر امور سینمایی استان قزوین بیان کرد: در سال‌های گذشته بلیط‌ها به صورت فیزیکی و چاپ شده در اختیار سینماها و از طریق گیشه سینما در اختیار علاقمندان فیلم‌های جشنواره قرار می‌گرفت، اما در سال‌جاری به دلیل شیوع کرونا، بلیط‌های جشنواره تنها از طریق فروش اینترنتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نادری‌پور یادآور شد: در جشنواره فیلم فجر سال‌جاری، 16فیلم در بخش رقابت سودای سیمرغ انتخاب شده که این فیلم‌ها در سانس‌ و تاریخ‌های مختلف اکران می‌شود.

وی اضافه کرد: فیلم‌های جشنواره 39 فجر شامل «روزی روزگاری آبادان» و «روشن» 15بهمن ماه، «شیشلیک» و «زالاوا» 16بهمن ماه، « ابلق» و «مامان» 17بهمن ماه، «مصلحت» و «تک تیرانداز» 18بهمن ماه، «ستاره بازی» و «بی همه چیز» 19بهمن ماه، «رمانتیسم عماد و  طوبا» و «یدو» 20بهمن ماه، «خط فرضی» و «منصور» 21بهمن ماه و «تی‌تی» و «گیج‌گاه» 22بهمن ماه در سینما بهمن قزوین اکران می‌شود.

این مقام مسئول گفت: به دلیل محدودیت ظرفیت سینما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هر سینما مجاز به فروش 30درصد از ظرفیت خود است و براساس تصمیمات صورت گرفته، فیلم‌های دهه فجر در هردو سینما برگزار می‌شود.

نادری‌پور اذعان کرد: نحوه اکران و چیدمان سانس‌ها توسط دبیرخانه جشنواره فجر انجام شده است و سینماها هیچگونه دخالتی در نحوه اکران و چیدمان سانس‌ها ندارند.

وی ابراز کرد: البته سانس‌ها در استان‌ها به گونه‌ای چیده می‌شود که مخاطبان بتوانند وقت خود را تنظیم و فیلم‌ها را مشاهده کنند؛ به عبارت دیگر سانس‌های یک فیلم بین دو سینما تقسیم می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت اکران فیلم‌ها یادآور شد: ظرفیت دو سینمای بهمن و مهتاب در مجموع تقریبا 120 نفر ظرفیت را شامل می‌شود و علاقمندان برای تماشای فیلم فجر می‌توانند به سه سامانه ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت مراجعه و نسبت به خرید بلیط‌ها اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به ساعت سانس اکران فیلم اذعان کرد: فیلم‌ها در دو سانس ساعت 15 و 18 به نمایش گذاشته می‌شود و با توجه به شرایط محدودیت کرونایی، جشنواره با 30درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان