۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کتاب "ماه و پروین" در قزوین رونمایی شد
کد خبر: ۳۴۷۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

کتاب "ماه و پروین" در قزوین رونمایی شد

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین کتاب "ماه و پروین"، خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر رونمایی شد.

کتاب "ماه و پروین" در قزوین رونمایی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین امروز(چهارشنبه) کتاب "ماه و پروین"، خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر رونمایی شد.

عابدینی در این مراسم رونمایی اظهار کرد: شهدا رنج‌ها کشیده‌اند و انقلابیون شکنجه‌ها دیده‌اند تا به برکت حاکمیت دینی و استقلال دست یابیم و این‌ها برکات بسیار مهمی است که به آن دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خمینی(ره) را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم از برکات نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها و منویات امام راحل بهره‌مند شویم و نیاز داریم تفسیر و کلام امام را بیشتر بشنویم و بهره‌مند شویم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر اهمیت تاریخ نگاری را بخواهیم در یک کلمه بیان کنیم باید به قرآن مراجعه کرد. خداوند تاریخ و جاذبه‌های تربیتی انبیاء را به ما نشان داده است. داستان‌های حضرت یوسف و حضرت موسی بسیار نورانی و تماشایی است و اگر خدا به ما منتقل نمی‌کرد ما نسبت به آن همه مسائل آگاهی نداشتیم. اگر خداوند این وقایع تاریخی را به ما منتقل نمی‌کرد از حضرت مریم و حضرت عیسی اطلاعی نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در نوع تاریخ نگاری خدا هدفمندی و هوشمندی است و هر موضوعی که مفید و موثر است را بیان می‌کند و جز راستی و صداقت چیزی را مشاهده نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: تاریخ انقلاب بسیار مهم است. در تاریخ مشروطه سرگردانی بسیاری دیده می‌شود و آشفتگی وجود دارد و تاریخ نگار مطمئنی به این موضوعات و ریزه کاری‌ها نپرداخته است. پس از انقلاب کارهای ارزشمندی صورت گرفته و شهید آوینی به عنوان نمونه، کارهای ماندگاری انجام داده است.

عابدینی اظهار کرد: اگر یک شهیدی را خوب نشان می‌دهیم یعنی قطعه‌ای از پازل ارزش‌های دینی و دفاع مقدس را نشان می‌دهیم و نباید بگذاریم کارهای شهدا و افتخارات جوانان این سرزمین به فراموشی سپرده شود و باید قدر این کتاب‌ها و تاریخ نگاری‌ها را بدانیم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: بسیاری از پدران، مادران و یاران شهدا خاطرات خودشان را بردند و به ثبت نرساندند و لازم است تلاش کنیم دیگر خاطراتی از بین نرود و حتما خاطرات ثبت و ضبط شود و امروز این فرصت‌ها وجود دارد.

وی در پایان گفت: تلاش کنیم فرهنگی را درست کنیم که همه رزمندگان و یاران و خانواده‌های شهدا خاطرات خود را ثبت و ضبط کنند تا ماندگار شود و از بین نرود و نگارش چنین کتاب‌هایی بسیار ارزشمند است و این هدف را محقق می‌کند.

گفتنی است؛ کتاب «ماه و پروین» برگرفته از خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر و نویسندگی زینت السادات موسوی و مهناز حیدری است که به همت حوزه هنری استان قزوین به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان