۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مسئولان وابسته به غرب و امریکا گزینه مناسبی برای حرکت در «گام دوم انقلاب» نیستند/ مطرح شدن ایران در معادلات جهانی از دستاوردهای انقلاب است
کد خبر: ۳۴۷۹۴۱ نویسنده: محمدرضا خانلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) درمصاحبه با صبح‌قزوین:

مسئولان وابسته به غرب و امریکا گزینه مناسبی برای حرکت در «گام دوم انقلاب» نیستند/ مطرح شدن ایران در معادلات جهانی از دستاوردهای انقلاب است

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: مسئولان کشور باید به اصل انقلاب باور داشته باشند یعنی اگر بنا باشد بعد از ۴۲ سال که این مقاومت اصیل را دیده باشند هنوز هم ته دلشان فکر کنند امریکا می‌تواند برای آن‌ها کاری انجام دهد؛ چنین مسئولی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای حرکت در راستای گام دوم انقلاب باشد.

مسئولان وابسته به غرب و امریکا گزینه مناسبی برای حرکت در «گام دوم انقلاب» نیستند/ مطرح شدن ایران در معادلات جهانی از دستاوردهای انقلاب است

محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: شرایط قبل از انقلاب با امروز قابل مقایسه نیست به طوریکه شاید برای افرادی که دوران قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند، باورپذیر نباشد.

وی افزود: خوشبختانه کشور ما با عنایت خداوند متعال و خون پاک شهدا امروز به این درجه از رشد و تعالی رسیده که در معادلات سیاسی و اجتماعی دنیا اساسا حرفی برای گفتن دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به دستاوردهای انقلاب در دو بعد مادی و معنوی بیان کرد: از نظر مادی میانگین سطح زندگی مردم با زمان قبل از انقلاب قابل قیاس نیست؛ چه بسا در زمان قبل از انقلاب اکثریت مردم جامعه زیر خط فقر و به صورت کپرنشین بودند که این شرایط برای افرادی که آن زمان را درک کردند پوشیده نیست.

خانلری ابراز کرد: خوشبختانه امروز ایران از نظر اقتصادی به درجه‌ای از رشد و تعالی رسیده است که در واقع بدون اتکا به اقتصاد نفتی هم می‌تواند به حیات خود ادامه دهد در صورتی ‌که قبل از انقلاب، معیشت کشور تنها از طریق فروش نفت حاصل می‌شد و حتی گندم مصرفی کشور را هم وارد می‌کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی ایران اذعان کرد: امام خمینی(ره) با آغاز اقدامات خود در سال ۴۲ و همراهی مردم در سال ۵۷ در واقع به دنبال تشکیل حاکمیت اسلام در کشور بود که خوشبختانه مردم هم به موقع به دعوت امام(ره) لبیک گفتند.

ایران به معنای واقعی از استقلال برخوردار است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعارهای مردم در بهمن سال ۵۷ بیان کرد: مردم آن زمان با سر دادن شعار «بازرگان نخست‌وزیر ماست چون خمینی گفت او حامی قرآن است» در واقع یک صدا خواستار حاکمیت قرآن بودند که این رشد معنوی مردم کشور را القاء می‌کند.

خانلری یا بیان اینکه ایران تنها کشوری است که به معنای واقعی از استقلال برخوردار است، تصریح کرد: ژاپن که همواره به عنوان کشوری با رشد اقتصادی مطرح است در واقع امروز به مستعمره امریكا تبدیل شده که نمی‌تواند در راستای تامین منافع ملی خود بدون اجازه امریکا اقدامی انجام دهد؛ حتی کشورهای اروپایی بعد از کناره‌گیری ترامپ از برجام، علی‌رغم میل و منافع خود اجازه کوچک‌ترین اقدام در برجام را نداشتند چون تحت سلطه امریکا قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به عدم وابستگی ایران ابراز کرد: امروز این استقلال را داریم که مقام معظم رهبری به عنوان سخنگوی امت بزرگ اسلامی زمانی که مطرح می‌کند منافع امریکا در منطقه مورد حمله قرار گیرد یا پایگاه عین‌الاسد و پهباد آنان را مورد هدف قرار دهیم، همان می‌شود بدون اینکه کوچکترین واکنشی از سوی ابرقدرت پوشالی امریکا مشاهده کنیم.

وی با اشاره به استقلال و رشد نظامی کشور گفت: امروز ما یک کشور بزرگ هستیم که می‌توانیم در راستای آنچه اراده می‌کنیم؛ حرکت کنیم و به تحقق آن امیدوار باشیم.

خانلری افزود: اگرچه ممکن است در برخی موارد به ایده‌آل‌هایمان نرسیده باشیم و در این‌باره نقدهایی وارد است؛ اما با نگاه به شعائر اسلامی و مذهبی می‌بینیم که برگزاری مراسمات ویژه نظیر زیارت عاشورا و شب‌های قدر که در واقع ناشی از فرهنگ اسلامی شیعه است، نشان از رشد معنوی ماست که قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب اسلامی نیست.

لزوم بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌‌های انقلاب 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: طرح مسئله گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری در سال ۹۷ درواقع حکایت از زنده بودن و بانشاط بودن انقلاب بعد از ۴۰سال دارد که رهبر انقلاب پیشرفت‌های کشور را به درستی عنوان کرده و زمینه را برای حرکت، رو به جلو تلقی می‌کنند.

وی اظهار کرد: این حرکت از سوی مقام معظم رهبری در واقع نشان می‌دهد که مقاومت ۴۰ساله در برابر استکبار جواب داده و با این پشتوانه، حرکت ۴۰ساله بعدی در راستای حرکت‌های قبل ترسیم می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در بیانیه گام دوم محوریت با جوانان انقلابی است که مقام معظم رهبری با مثال زدن از شهید حججی درواقع مطرح می‌کنند که جوانان امروز به مراتب می‌توانند از جوانان زمان انقلاب قوی‌تر و تکامل یافته‌تر باشند.

خانلری تصریح کرد: امروز ما پشتوانه لازم را به واسطه موفقیت‌ها و رشد ۴۰ ساله و پتانسیل برخورداری از جوانان تکامل یافته داریم و این دور از ذهن نیست که پله‌های ترقی را در جهت اعتلای اسلام در گام دوم به نحو مطلوبی برداریم اما لازم است  مسئولانی که متولی حرکت این کشتی به سمت نقطه تعالی هستند مقداری در شخصیت وجودی خود و آرمان‌های انقلاب بازنگری داشته باشند.

دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب قابل مقایسه با دوران قبل انقلاب نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: آنچه مردم در سال ۵۷ درنظر داشتند تا حدودی تا اواسط دهه ۷۰ به خوبی پی گرفته شد که متاسفانه از اواخر سال ۷۵ و ۷۶ با مطرح شدن جامعه مدنی توسط اصلاحات مقداری منحرف شد که با تغییر دولت در سال ۸۴ مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد که سکولاریزم به دست دولت جدید تحت شعاع قرار می‌گیرد و می‌تواند در مسیر اصلاح قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه موفقیت‌هایی هم در دولت نهم نظیر حرکت دانشگاه کلمبیا و سازمان ملل را در مقابل استکبار داشتیم و توانستیم از هویت ایرانی و اسلامی دفاع کنیم و این موجب ایجاد بارقه‌هایی از امید در مردم شد که متاسفانه در اواخر دولت دهم نیز مجدد دچار انحرافاتی شدیم.

خانلری تصریح کرد: اگرچه افت و خیزهای صورت گرفته در انقلاب‌های دیگر هم وجود داشته و دور از انتظار نیست، اما به دلیل عنایت ویژه الهی و رهبری و رهنمودهای مقام معظم رهبری و خون شهدا ما تاکنون توانستیم در مسیر اصلی حرکت کنیم در حالی‌که انقلاب‌های دیگر با تلاطم‌های کمتر از این هم از مسیر اصلی خارج شدند.

ادامه راه انقلاب با مسئولان در طراز انقلاب

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: برای ادامه راه در ۴۰ سال آینده باید در واقع مسئولینی بهتر از مسئولین امروز و در واقع مسئولین ۱۲ سال اخیر را برگزینیم که در طراز جمهوری اسلامی ایران و تامین کننده خاص مقام معظم رهبری به نمایندگی از امت بزرگ اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مسئولان کشور در درجه اول باید به اصل انقلاب باور داشته باشند یعنی اگر بنا باشد بعد از ۴۲ سال که این مقاومت اصیل را دیده باشند هنوز هم ته دلشان فکر کنند امریکا می‌تواند برای آن‌ها کاری انجام دهد؛ چنین مسئولی در طراز جمهوری اسلامی ایران نیست و نمی‌تواند گزینه مناسبی برای حرکت در راستای گام دوم انقلاب باشد.

خانلری در پایان گفت: امیدوارم مردم در انتخابات پیش رو تلاش لازم را برای رسیدن به کسی که به گام دوم و اعتلای جمهوری اسلامی ایران باور دارد؛ داشته باشند چراکه با انتخاب صحیح قطعا رشد ۴۰ ساله اخیر مضاعف خواهد شد و می‌توانیم قدم‌های محکم‌تر و استوارتری را برداریم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان