۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین: حق‌آبه کشاورزان منطقه اسفرورین ضایع نشده است
کد خبر: ۳۴۷۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح‌قزوین از یک مطالبه مردمی؛

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین: حق‌آبه کشاورزان منطقه اسفرورین ضایع نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: میزان حق آبه منطقه اسفرورین ۱۰مترمکعب است که تا ۳۰مترمکعب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین: حق‌آبه کشاورزان منطقه اسفرورین ضایع نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ یکی از مشکلات اهالی اسفرورین در فصل بارش، شکسته شدن سر دهنه رودخانه خررود بود که به صورت اصولی اصلاح و تکمیل شد.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: باتوجه به اهمیت سردهنه رودخانه خررود که متاسفانه سال‌های گذشته خسارت زیادی در پایین دست به شهر اسفروردین و روستاهای مجاور وارد می‌کرد؛ اقداماتی برای رفع مشکل انجام شد.

وی افزود: برای این امر مجبور شدیم از محل اعتبارات مدیریت بحران و بخشی نیز از اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای 41میلیارد تومان برای این محل هزینه کنیم تا در آینده شاهد وارد شدن خسارت به شهر اسفرورین و باغات پایین دست نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در پاسخ به گلایه‌های کشاورزان و اهالی اسفرورینی نسبت به کم شدن حق آبه تصریح کرد: بحث حق آبه‌ها براساس سندی که در شرکت آب منطقه‌ای موجود است توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که در مورد موضوع حق آبه کشاورزان اسفرورین داشتم میزان حق آبه منطقه اسفرورین 10مترمکعب است که همکاران پیش‌بینی سیل 25 و 50 ساله داشتند لذا تا 30مترمکعب ما پیش بینی کردیم.

مهدیخانی گفت: در گذشته ما بعضی از رودخانه‌ها را تصرف کردیم از جمله شهر اسفرورین که اکنون تبدیل به کانال شده است اگر این پروژه اجرا نمی‌شد و بارندگی‌های زیادی هم اتفاق می‌افتاد احتمال اینکه باز در شهر با مشکل مواجه می‌شدیم دور از انتظار نبود.

وی بیان کرد: همچنین برخی از محل‌ها که فضا برای پخش سیلاب بوده تبدیل به مسکونی شده است و یکی از دلایلی که اکنون با مشکل مواجه می‌شویم همین است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: حق آبه کشاورزان منطقه اسفرورین ضایع نشده بلکه تا 30مترمکعب هم برای آنها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان