۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین محلات «سعدی» و «عبید زاکان» میزبان جهادگران عرصه سلامت شدند/ خداحافظی ۲۰خانواده قزوینی با بیکاری
کد خبر: ۳۴۷۹۳۳ نویسنده: حجت الاسلام سید رئوف تقوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از اجرای طرح «همسایه سلام» در قزوین؛

محلات «سعدی» و «عبید زاکان» میزبان جهادگران عرصه سلامت شدند/ خداحافظی ۲۰خانواده قزوینی با بیکاری

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات سعدی و عبید زاکان قزوین گفت: طی بازه زمانی اجرای طرح شهید سلیمانی، ۶۰۰فرد پرخطر به ما معرفی شدند که طی تماس تلفنی از آن‌ها درخواست می‌شد از منازل خود خارج نشوند و در صورت نیاز، تیم‌هایی از مسجد برای خرید اقلام ضروری به درب منازل آن‌ها اعزام می‌شدند.

محلات «سعدی» و «عبید زاکان» میزبان جهادگران عرصه سلامت شدند/ خداحافظی ۲۰خانواده قزوینی با بیکاری

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی با گروه‌های بسیج محلات، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج طلاب به‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در محلات اجرا شود.

این طرح همزمان با سراسر کشور از اول آذرماه در چندین محله استان قزوین برگزار شد و اکنون با توجه به فروکش شدن بیماری کرونا در قالب‌های دیگری به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند.

حجت الاسلام سید رئوف تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: در واقع خدمات ما از ابتدای اسفندماه سال گذشته با خدماتی نظیر تهیه و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی، ضدعفونی معابر و در نظر گرفتن تسهیلات برای اقشار آسیب‌دیده از کرونا با حمایت گروه‌های مردمی آغاز شده بود.

وی افزود: مرحله دوم خدمات با آغاز موج دوم این ویروس با نام قرارگاه شهید سلیمانی به صورت مشترک با اعضای دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و فعالین محلی صورت گرفت به صورتی ‌که لیست افراد مبتلا به کرونا در این محله از طریق بهداشت محلات و تیم‌های بسیج در اختیار ما قرار می‌گرفت.

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) عبید زاکان بیان کرد: طی بازه زمانی اجرای طرح شهید سلیمانی، ۶۰۰فرد پرخطر به ما معرفی شدند که طی تماس تلفنی از آن‌ها درخواست می‌شد از منازل خود خارج نشوند و در صورت نیاز، تیم‌هایی از مسجد برای خرید اقلام ضروری به درب منازل آن‌ها اعزام می‌شدند.

تقوی عنوان کرد: همچنین سه تیم پزشکی متشکل از هشت کادر درمان در شهر قزوین با ما همکاری داشتند که در صورتی‌که افراد مبتلا نیاز به تزریقات و امورات درمانی دیگر داشتند در منازل آن‌ها حضور پیدا کرده و خدمات لازم را ارائه می‌دادند.

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات سعدی و عبید زاکان با بیان اینکه ۴۰داوطلب در بازه‌های زمانی مختلف در دوران کرونا با ما همکاری داشتند، ابراز کرد: روزانه آب میوه و سوپ به تعداد افراد مبتلا و شناسایی شده در محلات تهیه می‌شد که در صورت تمایل از طریق داوطلبان به درب منازل آن‌ها برده می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز همچنان خدمات خرید اقلام ضروری افراد بیمار در این دو محله انجام می‌شود تا این افراد از منازل خود خارج نشوند و همچنین توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت‌های بازار را داریم و مردم می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

تقوی اضافه کرد: همچنین اکیپ‌هایی از همان ابتدا برای تذکر لسانی به افرادی که بدون ماسک تردد دارند در محلات حضور داشتند که همچنان پا برجاست و با هدیه دادن ماسک یا تذکر لسانی از مردم تقاضا می‌کنند بدون ماسک از منازل خود خارج نشوند.

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) عبید زاکان تصریح ‌کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی نه تنها در استان قزوین بلکه در کشور توانست این بیماری را کنترل و آمار فوت فروکش پیدا کند؛ همچنین با وجود دستگاه‌های تست سریع، شناسایی افراد مبتلا و در مقابل مراقبت‌های مردم نیز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در واقع ارتباط بین افراد خدمت‌کننده و مردم را بیشتر کرد تا مردم با آسایش بهتری بتوانند مراحل بهبودی را پشت سر بگذرانند و حضور تیم‌های جهادی برای انجام خدماتی نظیر خرید اقلام ضروری، انجام کارهای منزل که بین گروه‌های مردمی و مساجد شکل گرفت توانست رضایت مردم را جلب کند.

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات سعدی و عبید زاکان با بیان اینکه ۶۰خانواده نیازمند در این دو مرحله شناسایی شدند، تصریح‌ کرد: تاکنون توانستیم برای پنج نفر از بانوان این خانواده‌ها از طریق ایجاد اشتغال خانگی نظیر خیاطی و دستگاه نخ‌ریسی و ۱۵نفر از آقایان آن‌ها از طریق معرفی به مراکز کار و کاریابی اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کنیم و درنظر داریم برای مابقی خانوارهایی که با مشکل مواجه هستند درآمد پایدار ایجاد کنیم.

تقوی افزود: خدمات طرح شهید سلیمانی از زمان تشخیص تا بهبودی کامل بیمار به آن‌ها ارائه می‌شد و اکنون با فروکش شدن این بیماری همچنان برخی خدمات پابرجاست؛ همچنین اکیپ‌های مشاوره‌ای را داشتیم که روزانه از طریق تماس تلفنی با افرادی که با مشکل مواجه بودند ارتباط برقرار کرده و خدمات لازم را ارائه می‌دادند.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی و فرهنگی بیان کرد: همچنین چند کانال در فضای مجازی ایجاد شده که علاوه بر اطلاع رسانی مباحث بهداشتی که با همکاری مراکز بهداشت انجام می‌شد، مسابقات فرهنگی را نیز به منظور سرگرمی جوانان و نوجوانان برگزار می‌کردیم که با استقبال خوبی همراه بود.

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) عبید زاکان در پایان گفت: بروشورهایی با همکاری بهداشت محله و مرکز شهید بلندیان تهیه شده بود که در اختیار خانواده‌های مبتلا قرار می‌گرفت که تمام آموزش‌های لازم برای مراقبت از بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان در آن تشریح شده بود.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان