۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استقرار نظام انقلابی، هویت ملی و مذهبی مردم ما را بازگرداند/ بکارگیری جوانان، محور اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب» است
کد خبر: ۳۴۷۹۱۵ نویسنده: محمدحسین شفیعی‌ها تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر حزب موتلفه در استان قزوین درمصاحبه با صبح‌قزوین:

استقرار نظام انقلابی، هویت ملی و مذهبی مردم ما را بازگرداند/ بکارگیری جوانان، محور اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب» است

دبیر حزب موتلفه استان قزوین گفت: موفقیت‌هایی که طی این ۴۰سال کسب کرده‌ایم، بی‌شک برخواسته از هویت ملی و مذهبی ماست؛ بنابراین هر دوی این هویت‌ها را باید پاس بداریم و آنهارا تقویت کنیم.

استقرار نظام انقلابی، هویت ملی و مذهبی مردم ما را بازگرداند/ بکارگیری جوانان، محور اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب» است

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره علل خصومت دشمنان با جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اظهار کرد: انقلاب به دلیل ماهیت ضداستبدادی خود، از همان ابتدا جبهه سنگین نظام استکبار جهانی را رودرروی خود داشته است؛ زیرا در محاسبات نظام استبدادی، پیروزی انقلاب گنجانده نشده بود؛ بنابراین به یکباره با این واقعیت که بزرگ‌ترین پایگاه خود در غرب آسیا را از دست داده‌اند مواجه شدند.

وی افزود: نظام استکبار تا یک دهه پیش خیال می‌کرد؛ می‌تواند با همان اقدامات اولیه نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد؛ اما زمانی‌که با استقامت و ریشه دواندن جمهوری اسلامی مواجه شد، دست به طراحی توطئه‌های عمیق‌تر و پیچیده‌تری زد که تحریم‌های موجود حاصل همین طراحی‌هاست.

دبیر حزب موتلفه استان قزوین تصریح کرد: نکته مهم این است که از همان اوایل انقلاب هرچه جلوتر آمدیم به موازاتِ پیچیده‌تر شدن توطئه‌های نظام‌های استکباری، بهره‌برداری ما نیز از شرایط کامل‌تر شده و از تجربیات استفاده کرده‌ایم؛ طوری ‌که خود آنها اعتراف می‌کنند نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

پیشرفت و خودباوری، ماحصل تحریم‌های دشمنان

وی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه جمهوری اسلامی به واسطه تحریم‌های جهانی آسیب دیده است؛ اما به همان میزان نیز توانسته به موفقیت دست یابد؛ این یک امر بدیهی است که اگر ملتی در قبال سختی‌ها تدبیر داشته باشد، خداوند در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت و علم برای آنها جبران می‌کند.

شفیعی‌ها با بیان اینکه مدیون تحریم‌های دشمنان هستیم؛ گفت: کشور ما به واسطه تحریم‌ها از امکانات علمی دنیا محروم بود؛ بنابراین جوانان و دانشمندان کشورمان با خلاقیت و کمک از قدرت خداوند این کمبود را جبران کردند؛ درحوزه دفاعی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، طوری‌که امروز دشمن جرات تعرض به کشور ما را ندارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی باور‌هایی را در وجود جوانان متولد کرد؛ که برخی‌ها این امر را تحمل نکرده و به تمدن مادی غرب روی آوردند، اگر این آسیب‌ها نبود امروز جمهوری اسلامی به مراتب قوی‌تر از اکنون بود؛ اما علی‌رغم همه این کارشکنی‌ها توانسته‌ایم به موفقیت‌های زیادی دست یابیم که تجلی آن را در بیانیه گام دوم انقلاب می‌توانیم مشاهده کنیم.

میراث دولت تدبیر و امید، بی تدبیری و ناامیدی است

این مقام مسئول ادامه داد: محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب به کار گرفتن نیروهای جوان در کنار استفاده از تجربیات نسل‌های ابتدایی انقلاب است؛ نه به معنای کنارگذاشتن همه افرادی که از ابتدا پای کار انقلاب بوده‌اند.

وی دربارهذنتیجه هشت سال ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اندیشه‌های آرمان‌های انقلاب اسلامی باید پس از این هشت سال اخیر مرور و زنده شوند تا نابسامانی‌های دو دوره اخیر مرتفع شود؛ این یک واقعیت غیرقابل انکار است که میراث دولت تدبیر و امید، بی‌تدبیری و ناامیدی بوده است.

شفیعی‌ها درباره وجود غیرت ملی و مذهبی در جامعه بیان کرد: اگر این دو مقوله حذف شود پیشرفتی در جامعه شکل نمی‌گیرد؛ اگر از نظام شاهنشاهی به عنوان یک پلیدی و نکبت یاد می‌کنیم به این علت است که ضد این دو منطق حرکت کرد؛ اما جمهوری اسلامی این هویت را به مردم بازگرداند‌.

وی در پایان گفت: موفقیت‌هایی که طی این ۴۲سال کسب کرده‌ایم، بی‌شک برخواسته از هویت ملی و مذهبی ماست؛ بنابراین هر دوی این هویت‌ها را باید پاس بداریم و آنها را تقویت کنیم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان