۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تولیدات ما به ۳۰کشور آسیایی صادر می‌شود/ بانک‌ها در ارائه تسهیلات سنگ‌اندازی می‌کنند
کد خبر: ۳۴۷۹۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۶:۴۴ ↗ لینک کوتاه

پوشش صبح‌قزوین از یک بازدید/ مدیرعامل شرکت کاشی پارس:

تولیدات ما به ۳۰کشور آسیایی صادر می‌شود/ بانک‌ها در ارائه تسهیلات سنگ‌اندازی می‌کنند

مدیرعامل شرکت کاشی پارس گفت: محصولات شرکت کاشی پارس به۳۰ کشور آسیایی از جمله عراق، سوریه، کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

تولیدات ما به ۳۰کشور آسیایی صادر می‌شود/ بانک‌ها در ارائه تسهیلات سنگ‌اندازی می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، ابوالفضل چگینی امروز(دوشنبه) در حاشیه بازدید اصحاب رسانه استان از شرکت کاشی پارس که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین و به مناسبت دهه فجر صورت گرفت، اظهار کرد: کلنگ احداث شرکت کاشی پارس تقریبا از سال ۵۲ به زمین زده شد و در سال ۵۵ به بهره‌برداری رسید و فعالیت آن تا سال ۸۰ ادامه داشت.

وی افزود: شرکت کاشی پارس با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بومی، از سال ۸۰-۸۱ توسعه یافت و بخش‌های مختلفی را به خود اختصاص داد و تا امروز توانسته محصولاتی را برای داخل و خارج کشور تولید کند.

مدیرعامل شرکت کاشی پارس گفت: باتوجه به اینکه بازار کاشی همواره متغیر است، لذا فازهای گسترده‌ای در آن ایجاد می‌شود؛ در این راستا با توافقات صورت گرفته با بنیاد مستعضعفان امیدواریم فاز جدید شرکت در مهرسال آینده به بهره‌برداری برسد.

اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم

چگینی اذعان کرد: محصولات شرکت کاشی پارس به۳۰ کشور آسیایی از جمله عراق، سوریه، کشورهای آسیای مرکزی، کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود؛ بین ۵۰ تا ۶۰درصد تولیدات آن صادراتی و ۴۰درصد آن هم داخلی است و برای داخل کشور مصرف می‌شود، امیدواریم در سال‌های آینده، ۸۰درصد محصولات را صادر کنیم.

وی با اشاره به آمار اشتغالزایی گفت: هم‌اکنون ۳۵۸نفر به طور مستقیم در شرکت کاشی پارس فعالیت دارند که با راه‌اندازی فاز جدید آن، اشتغالزایی برای ۵۰نفر به صورت مستقیم محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت کاشی پارس ابراز کرد: باتوجه به اینکه تولیدات شرکت تابع کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا است، میزان تولیدات برای صادرات، متقاضیان و مشتریان در خارج و بازاریابی در داخل کشور افزایش یافته است.

چگینی یادآور شد: در گذشته با مشکلات کمتری روبه‌رو بودیم اما امروز به واسطه تحریم‌ها، مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله فروش محصول افزایش یافته است که البته گاها به طُرُق مختلفی محصولات خود را می‌فروشیم.

نبود تعامل مناسب حلقه مفقوده ادارات و واحدهای تولیدی

وی بیان کرد: مواداولیه مورد نیاز کاشی از جمله خاک و لعاب‌پاش را حتی‌الامکان از استان قزوین تامین می‌کنیم؛ سایر تجهیزات مانند رنگ از خارج تأمین می‌شود که البته اقداماتی توسط برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این حوزه صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده رنگ‌ها و جوهرهای کاشی به صورت بومی و داخلی تولید شود.

مدیرعامل شرکت پارس کاشی مطرح کرد: محدودیت تعاملات ادارات با این شرکت از جمله سایر مشکلاتی بوده که نیازمند توجه است؛ برخلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور قوه قضاییه، مبنی بر اینکه نباید انشعاب آب، برق و گاز هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی قطع شود اما تعاملی در این خصوص با ما صورت نمی‌گیرد و دستگاه‌های خدمت رسان برخلاف این سخنان عمل می‌کنند.

چگینی در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر، برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات سنگ‌اندازی کرده و هیچ حمایتی از شرکت‌های تولیدی نمی‌کنند و بروکراسی اداری برای دریافت این تسهیلات بسیار طولانی است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان