۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تحریم‌ها عامل سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان داخلی شد/ اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ خانواده قزوینی
کد خبر: ۳۴۷۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۶:۳۱ ↗ لینک کوتاه

پوشش صبح‌قزوین از یک بازدید/ جانشین مدیرعامل لوازم خانگی سپهر الکتریک:

تحریم‌ها عامل سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان داخلی شد/ اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ خانواده قزوینی

جانشین مدیرعامل شرکت لوازم خانگی سپهر الکتریک گفت: هرچند تحریم‌ها تأثیر بسیار محدودی را بر میزان تولیدات شرکت گذاشت؛ اما این شرایط باعث سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان داخلی شد.

تحریم‌ها عامل سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان داخلی شد/ اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ خانواده قزوینی

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، جمعی از اهالی رسانه استان قزوین به همت سازمان بسیج رسانه این استان امروز(دوشنبه) از واحد تولیدی موفق شرکت لوازم خانگی سپهر الکتریک بازدید کردند.

شركت سپهر الكتريك درسال ۱۳۵۹ به منظور تولید انواع لوازم خانگی، در شهر صنعتی البرز قزوین احداث شده که تولید انواع محصولات از قبیل کولرآبی، بخاری گازی، آبگرمکن‌های مخزنی گازی، برقی و انواع ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک را شامل می‌شود.

ازآنجایی که روند صادرات شرکت لوازم خانگی جزو شرکت‌های موفق بوده و در سال‌های اخیر رشد صعودی داشته بنابراین مدیران این شرکت را به فعالیت همگام دراین زمینه تشویق نموده است.

مجتبی ملک‌محمدی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت سپهر الکتریک با سابقه فعالیت ۴۰ الی ۵۰ ساله در حوزه تولید آبگرمکن و بخاری امروز در جایگاهی است که شاهد افزایش تنوع تولید محصولات از جمله تولید لباسشویی در چند ماه آینده و قبل از عید خواهیم بود.

وی افزود: علاوه بر تولید آبگرمکن و بخاری، در حوزه کولر نیز توانستیم تولیداتی را داشته باشیم و ۳۹درصد تولیدات این محصول را به کشور عراق صادر کنیم.

جانشین مدیرعامل شرکت لوازم خانگی سپهر الکتریک ادامه داد: باتوجه به اینکه بیش از شش نوع آبگرمکن در این شرکت تولید می‌شود، این محصول بیشترین میزان تولید محصولات و بیش از ۳۰ الی ۴۰درصد تولیدات شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.

ملک‌محمدی گفت: در راستای کاهش مصرف برق و آب سعی کردیم از سیستم پی ال سی استفاده کنیم تا بهترین کیفیت در اختیار مشتری قرار بگیرد و کنترل کیفیت، تولید بهینه و رضایت مشتری جلب شود.

وی عنوان کرد: شرکت سپهر الکتریک هم‌اکنون ۶۰۰ نمایندگی خدمات پس از فروش را به خود اختصاص می‌دهد که این خدمات در راستای رضایت مشتریان ارائه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین برای تولید ماشین ظرفشویی، فِر برقی و هود سرمایه‌گذاری کرده و نمونه‌هایی را به بازار تحویل داده‌ایم؛ در این راستا توانستیم تقریبا ۵۰درصد تولیدات هود را بومی سازی کنیم.

ملک‌محمدی یادآور شد: تولید فر برقی را پیش‌بینی کردیم که البته مطالعات آن در حال انجام است؛ امیدواریم ماشین ظرفشویی، هود و فربرقی را در سال آینده تولید کنیم.

وی گفت: در گذشته غالب تولید شرکت به صورت فصلی بوده اما باتوجه به تغییر ذائقه گسترده مشتریان، از ظرفیت‌های شرکت برای جایگزینی لوازم خانگی دیگر و محصولات بیشتر استفاده کردیم.

جانشین مدیرعامل شرکت لوازم خانگی سپهر الکتریک یادآور شد: در سال گذشته تقریبا هیچ تعدیل نیرویی در این شرکت صورت نگرفته است؛ هم‌اکنون۳۵۰نفر نیرو به صورت مستقیم و مستمر فعالیت دارند که برای بیش از ۵۰۰خانواده به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

ملک‌محمدی یادآور شد: اقداماتی را در حوزه صنایع هوشمند انجام دادیم که تولید بخاری هرمتیک هوشمند از جمله این اقدامات است و تلاش داریم میزان ارزش افزوده را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تأثیر تحریم در میزان تولیدات شرکت سپهر الکتریک گفت: هرچند تحریم‌ها تأثیر بسیار محدودی را بر میزان تولیدات شرکت گذاشت اما این شرایط باعث سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان داخلی شد؛ چراکه ۷۰درصد فعالیت شرکت وابسته به فولاد است و بیشترین مشکلات مربوط به مشکلات داخلی است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در گذشته با مشکلات مختلفی روبه‌رو بودیم؛ برای نمونه بسیاری از قطعات شرکت در اختیار ما قرار نمی‌گرفت و مجبور بودیم آمار تولیدات را کاهش دهیم اما امروز با گستردگی محصولات توانستیم محصولات بیشتری تولید کنیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان