۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پیشرفت‌های مادی و معنوی نظام موجب بی‌اثری تحریم‌ها شده است/ دستاوردهای انقلاب با نگاه به توان داخلی میسر شد
کد خبر: ۳۴۷۸۷۸ نویسنده: سید احمد نصری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

مبارز انقلابی:

پیشرفت‌های مادی و معنوی نظام موجب بی‌اثری تحریم‌ها شده است/ دستاوردهای انقلاب با نگاه به توان داخلی میسر شد

مبارز انقلابی قزوین گفت: تمام دستاوردهای انقلاب نشان می‌دهد که توصیه‌های اقتصادی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مورد توجه دولت و مردم بوده و صادرات غیرنفتی کشور تقریبا معادل با واردات کالا است.

پیشرفت‌های مادی و معنوی نظام موجب بی‌اثری تحریم‌ها شده است/ دستاوردهای انقلاب با نگاه به توان داخلی میسر شد

سید احمد نصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره نقش تحریم‌ها در تقویت روحیه خودباوری ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: تحریم‌ها مسئله جدیدی نیست و پیروزی انقلاب اسلامی و شعارهای "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" و " نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" که میلیون‌ها ایرانی سر می‌دادند طبیعتا با منافع نامحدودی که مستکبران پیش از آن در کشور ما داشتند، در تضاد بود و از همان ابتدا درصدد بودند که اجازه شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی را ندهند.

وی افزود: اگر نگاهی به حوادث اوایل انقلاب داشته باشیم، می‌بینیم که دشمنان اقدام به ایجاد اختلافات قومیت‌ها در مرزهای کشور کردند که در نهایت وقتی موفق نشدند، جنگ تحمیلی را به مدت هشت سال بر ما تحمیل کردند.

استاندار اسبق قزوین تصریح کرد: ما هم دیدیم که اگر قرار باشد شعار استقلال در کشور تحقق یابد شرط اصلی آن، بی‌نیازی و تامین نیازهای کشور در داخل است یعنی خنثی سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه که خوشبختانه در این مسیر حرکت کردیم که امروز در اوج قرار داریم، اما باز هم جای کار زیادی دارد.

این مبارز انقلابی ادامه داد: یکی از مولفه‌های اصلی خودکفایی صنایع در بحث تامین مواداولیه است که بخشی مربوط به فلزات اساسی از جمله فولاد، مس، آلومینیم، سرب و روی است و بخش دوم هم موادشیمیایی است که به واسطه رشد صنعت پتروشیمی پس از انقلاب، اکنون مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانجات در داخل تامین می‌شود.

نصری در ادامه گفت: دسته سوم صنایع ما مربوط به کانی غیرفلزی است که منابع آن به طور نامحدود در کشورمان موجود است مانند صنعت سیمان، کاشی، شیشه و چینی که امروز هم پاسخگوی نیاز داخلی است و هم بخش زیادی از محصولات به خارج صادر می‌شود.

صادرات غیرنفتی کشور تقریبا معادل با واردات کالا است

استاندار اسبق قزوین اضافه کرد: در بحث صنعت کانی غیرفلزی اکنون حداقل 50درصد از شیشه تولیدی کشور به خارج صادر می‌شود و در کاشی و سرامیک هم در بحث صادرات رتبه چهارم کشور را داریم.

نصری یادآور شد: در بحث دارو و تجهیزات پزشکی هم خوشبختانه 97درصد از داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید و در سال‌های اخیر هم بخش اعظم تجهیزات پزشکی را صادر می‌کنیم؛ همچنین ‌اکنون یکی از ارقام مهم صادراتی کشور لوازم خانگی است و در یک سال اخیر حدود 54درصد افزایش تولید در این زمینه داشتیم.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: تمام دستاوردهای انقلاب نشان می‌دهد که توصیه‌های اقتصادی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مورد توجه دولت و مردم بوده و صادرات غیرنفتی کشور تقریبا معادل با واردات کالا است که نقطه امیدوارکننده‌ای برای کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر در ماه‌های اخیر رصدی بر رسانه‌های امریکا داشته باشیم خواهیم دید که عده‌ای از شخصیت‌های سیاسی امریکا مقالات و نامه‌های فراوانی را خطاب به ترامپ نوشته‌اند؛ باید بپذیریم که فشارهای حداکثری و تحریم‌های فلج‌کننده در ایران شکست خورده و باید راه حلی پیدا کنیم که با ایران کنار بیاییم.

نصری عنوان کرد: حرکتی و رشدی که اکنون در ایران شکل گرفته به واسطه نگاه به داخل به جای نگاه به خارج است و همه آگاه شده‌ایم اقتصادی که اساس آن صادرات و خام فروشی باشد دیگر دوران آن به پایان رسیده و ملت و دولت ما باید مصمم باشند که کلیه نیازهای نه تنها کشور ایران بلکه بازار منطقه‌ای و جهانی را تامین کنیم.

این مبارز انقلابی قزوین بیان کرد: اکنون وزارت بهداشت سوئیس با وزارت بهداشت ایران مذاکره می‌کند که واکسن ایرانی کرونا را خریداری کند و این درحالی است که هنوز تولید انبوه را آغاز نکردیم و این نشان می‌دهد که دنیا بر پیشرفت‌های علمی و فناوری ما اشراف دارد.

اعتقاد به نظام موجب انگیزه مردم در پیشرفت شده است

استاندار اسبق قزوین ابراز کرد: امروز تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور از 400 مورد به بیش از شش هزار مورد رسیده و صادرات محصولات دانش بنیانی به رقم قابل توجهی رسیده است که حاصل تلاش شبانه‌روزی میلیون‌ها ایرانی در نقاط مختلف کشور است که روی پای خود ایستاده‌ایم.

نصری تاکید کرد: بدون شک تمام این تلاش‌ها یک مبنای نظری و اعتقادی دارد چراکه اگر اعتقادی به نظام و ارزش‌های انقلاب وجود نداشته باشد، تا این اندازه انگیزه‌ای برای تلاش در بین مردم را شاهد نخواهیم بود لذا باید این ارزش‌ها و آرمان‌ها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به حرکت انقلاب بر مدار بیانیه گام دوم، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بر ایجاد تمدن اسلامی تاکید شده است، اکنون درواقع یک تمدن غربی به سرکردگی امریکا در جهان حاکم است که باعث شده بشریت در روی کره زمین امنیت نداشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در دو دهه اخیر انسان‌های بی‌گناه بسیاری در منطقه خاورمیانه به خاک و خون کشیده شده‌اند و می‌بینیم که امریکا یک قرارداد فروش 500 میلیارد دلاری اسلحه به عربستان را به طور نامحدود می‌بندد و در کشتار مردم بی‌گناه یمن حمایت می‌کند، لذا تمام این رخ‌دادها محصول ارزش‌های حاکم بر تمدن غرب است.

نصری در پایان گفت: باید به سمت یک دولت اسلامی، امت اسلامی و تمدن اسلامی حرکت کنیم، لذا بیانیه گام دوم انقلاب سراسر توام با ایجاد امید در مردم به ویژه جوانان است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان