۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نمایشگاه عکس انقلاب ۵۷ در قزوین برگزار می‌شود/ بیان خاطرات مبارزات شاهنشاهی توسط پیام‌آوران ایثار
کد خبر: ۳۴۷۸۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان در مصاحبه با صبح قزوین:

نمایشگاه عکس انقلاب ۵۷ در قزوین برگزار می‌شود/ بیان خاطرات مبارزات شاهنشاهی توسط پیام‌آوران ایثار

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه عکس انقلاب ۵۷ در خیابان شهدا، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی به صورت مجازی در شبکه شاد، بیان خاطرات انقلاب برای دانش‌آموزان توسط پیام‌آوران ایثار از برنامه‌های ایام دهه فجر است.

نمایشگاه عکس انقلاب ۵۷ در قزوین برگزار می‌شود/ بیان خاطرات مبارزات شاهنشاهی توسط پیام‌آوران ایثار

غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب طی 42سال بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: امروز ایران به برکت رشادت‌های شهدا و ایثارگران در همه‌ عرصه‌ها به ویژه نظامی، تکنولوژی، علمی و فناوری رشد و پیشرفت چشمگیری داشته که این مهم باید به قشرهای مختلف مردم تبیین شود.

وی افزود: کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین هر ساله در این دهه برنامه‌های ترویجی برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند آحاد جامعه را بیشتر با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کند.

رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین، با بیان اینکه تعامل خوبی بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین وجود دارد، عنوان کرد: باید همه مدیران دست به دست هم دهند تا بتوانند در سایه این تعامل برنامه‌های ترویجی که امروز مورد نیاز آحاد جامعه به ویژه نسل جوان است، اجرا کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی پتانسیل و ظرفیت‌های مختلفی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت دارد، گفت: تلاش می‌شود برنامه‌های ترویجی با توجه به شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود؛ همچنین برنامه‌ریزی شده از فضای مجازی در اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب استفاده شود تا آحاد جامعه بیشتر با دستاوردهای انقلاب و رشادت‌های شهدا و ایثارگران آشنا شوند.

برگزاری مراسم‌های دهه‌فجر در گلزار شهدا

حقایق‌پور در ادامه با تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه‌ فجر در استان قزوین تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یکی از برنامه‌های بنیاد است که به صورت مداوم اجرا می‌شود و به مناسبت دهه‌ فجر این برنامه با محوریت شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

وی افزود: رژه موتورسواران نیروهای مسلح در روز 12 بهمن ماه از مقابل لشکر 16 زرهی به سمت گلزار شهدای شهر قزوین، برگزاری مراسم استقبال نمادین از ورود امام(ره) به میهن اسلامی با حضور جمعی از مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین، گلباران تمثال حضرت امام خمینی(ره) روز یکشنبه 12 بهمن ماه در گلزار شهدای قزوین، برگزاری میهمانی لاله‌ها از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به برگزاری یادواره شهدای بهمن ماه قزوین و حومه و شهدای خلبان گفت: این یادواره‌ طی دهه‌ فجر به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهدا، تبیین سیره و منش شهدا به آحاد جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: آماده‌سازی موزه شهدای قزوین و نمایش آثار این موزه به صورت مجازی در ایام‌الله دهه‌فجر از دیگر برنامه‌هاست و علاقمندان می‌توانند از آنها بازدید کنند؛ همچنین برگزاری جشنواره مجازی فیلم کوتاه از حرکات و تمرینات ورزشی در خانه و سخنرانی آزادگان و زندانیان سیاسی در گلزار شهدا به صورت مجازی از برنامه‌های دیگر بنیاد در ایام دهه‌فجر است.

برگزاری جشن انقلاب در گلزار شهدا به صورت مجازی

حقایق‌پور بیان کرد: تعویض تصاویر شهدا در تابلوهای تبلیغاتی سطح استان قزوین، اجرای برنامه گلباران و زیارت عاشورا در قطعه ایثارگران، مزین نمودن سربرگ‌های نامه‌های اداری به مناسبت دهه‌فجر و تعویض پرچم‌های گلزارهای شهدای سراسر استان از برنامه‌های دیگر کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین است.

وی عنوان کرد: برگزاری جشن انقلاب در گلزار شهدا به صورت مجازی، برگزاری برنامه تکریم از مادران و همسران شهدا، ارائه لیست و تصاویر شهدای انقلاب به شهرداری جهت چاپ نمایشگاهی، ارسال متن بیانات مقام معظم رهبری و ره توشه آسمانی شهدا برای کارکنان، ارسال پیامک تبریک دهه فجر به جامعه هدف بنیاد، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی، هماهنگی جهت دیدار زندانیان سیاسی با امام جمعه معزز و استاندار قزوین از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر است.

این مقام مسئول گفت: اجرای برنامه‌های تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب 57 در خیابان شهدا، غباروبی و گلباران قطعه ایثارگران در بهشت فاطمیه و مراسم قرائت زیارت عاشورا، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی به صورت مجازی در شبکه شاد، بیان خاطرات انقلاب برای دانش‌آموزان توسط پیام‌آوران ایثار و نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد از برنامه‌های ایام دهه فجر است.

حقایق‌پور در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی (شهدای انقلاب قزوین در سال 57)، برگزاری اجرای تئاتر خیابانی به صورت مجازی، معرفی شهدای هنرمند در فضای مجازی، برگزاری شب شعر به صورت مجازی و ساخت کلیپ، موشن گرافیک از شهدای انقلاب از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان