۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۷۱شعبه طلایه داران صلح و سازش در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان خبرداد

فعالیت ۷۱شعبه طلایه داران صلح و سازش در قزوین

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان از فعالیت ۷۱شعبه طلایه داران صلح و سازش در قزوین خبر داد.

فعالیت ۷۱شعبه طلایه داران صلح و سازش در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام حیدری امروز(یکشنبه)در نشست آموزشی توجیهی و هم‌اندیشی شورای طلایه‌داران صلح و سازش ویژه اتحادیه‌های صنفی اتاق اصناف اظهار کرد: شعب طلایه‌داران از ظرفیت کاربردی‌تری نسبت به شوراهای حل اختلاف برخودار خواهد بود؛ چراکه یکی از اصحاب پرونده وابسته به صنفی است که در رسیدگی به پرونده ورود کرده؛ بنابراین فرهنگ و ادبیاتشان به هم نزدیک است قطعا باید ظرفیت این شعب از شورا بیشتر باشد و آثار و نتایج موثرتری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به عملکرد شعبه طلایه‌داران افزود: از خرداد ماه سال جاری این شعب افتتاح شده که تاکنون 216پرونده به آنها ارجاع و از این تعداد 21پرونده منجر به سازش شده و 54 پرونده نیز در حال رسیدگی است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان قزوین تصریح کرد: بی‌شک با ارتقاء سطح دانش اعضاء نسبت به فنون ایجاد سازش، شاهد افزایش پرونده‌های صلحی خواهیم بود، البته بسیاری از پرونده‌ها که به صلح منجر نمی‌شود به دلیل عدم حضور طرف مقابل جهت مذاکرات سازش است که باید دقیقا مشخص شود چه مقدار از پرونده‌هایی که در شعب موجود است منجر به سازش شده، تا بتوان آمار دقیقی را براساس درصد سازش اعلام کرد.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به روایات بسیار که سفارش به صلح و سازش شده شایسته است، در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشیم، اما این به معنای گذشت کامل صاحب حق از حقوقش نیست، بلکه طرفین باید به سمت و سوی توافق سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون 71شعبه طلایه‌داران(صلح و سازش) در ادارات مختلف دایر شده است؛ عنوان کرد: ترتیبی اتخاذ شود تا در قراردادهای تنظیمی اصناف داور مرضی الطرفین یا شعب طلایه داران را جهت حل مشکلات مطروحه حتما قید کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان