۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نرخ مصوب گوشت مرغ در بازار قزوین ۲۱هزار تومان است/ تفاوت قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر ذره‌بین تنظیم بازار می‌رود
کد خبر: ۳۴۷۸۵۷ نویسنده: عیسی قبادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

نرخ مصوب گوشت مرغ در بازار قزوین ۲۱هزار تومان است/ تفاوت قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر ذره‌بین تنظیم بازار می‌رود

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد فروشگاه‌هایی هستیم که تحت هلدینگ‌هایی در سطح کشور اداره می‌شوند و چون به صورت مستقیم با تولیدکنندگان عمده در ارتباط هستند، لذا موظفند کالاها را طبق قیمت از تولید به مصرف در اختیار مردم قرار دهند که این مسئله از فواید آن‌هاست.

نرخ مصوب گوشت مرغ در بازار قزوین ۲۱هزار تومان است/ تفاوت قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر ذره‌بین تنظیم بازار می‌رود

عیسی قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح‌قزوین؛ درباره اختلاف قیمت‌های موجود در بازار که موجب نارضایتی مردم شده است، اظهار کرد: تفاوت قیمت‌ها در سطح فروشگاه‌ها یک نوع بی‌نظمی است که باید با آن برخورد شود و دستگاه‌هایی که متولی نظارت هستند از اصناف و اتحادیه‌ها تا سازمان صمت و تعزیرات حکومتی باید با این گران فروشی برخورد کند.

وی افزود: همه اصناف موظف هستند که برابر با قیمت تعیین شده برای مصرف‌کننده عمل کنند و اگر توسط بازرسین ما یا مردم مشاهده شود کالایی که برچسب دارد اما خارج از آن قیمت در بازار عرضه می‌شود قطعا خلاف قانون است و باید برخورد شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: البته انتظار ما برخورد جدی است که باید برای افرادی که زندگی را برای مردم سخت می‌کنند نیز اعمال شود؛ وظیفه سازمان صمت کنترل و نظارت بر عملکرد اتحادیه‌ها است و توقع و انتظار ما و مردم هم همین است.

کالاها طبق قیمت تولید باید عرضه شود

این مقام مسئول بیان کرد: نظارت اتحادیه‌ها بر اصناف زیرمجموعه خود در بازار باید مستمر و دقیق باشد لذا اگر اتحادیه‌ای در این زمینه کوتاهی کند نشان دهنده کوتاهی است که سازمان صمت باید در صلاحیت این نوع اتحادیه‌ها تجدیدنظر کند چراکه اتحادیه‌ها حلقه واسطه بین دولت و مردم هستند و اگر اتحادیه‌ای کم کاری داشته باشد قطعا برخورد جدی با آن خواهیم داشت.

قبادی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد فروشگاه‌هایی هستیم که تحت هلدینگ‌هایی در سطح کشور اداره می‌شوند و چون به صورت مستقیم با تولیدکنندگان عمده در ارتباط هستند لذا موظفند کالاها را طبق قیمت از تولید به مصرف در اختیار مردم قرار دهند که این مسئله از فواید آن‌هاست.

وی ادامه داد: اما نکته‌ای که درباره فروشگاه‌ها حائز اهمیت است این است که چون این مراکز مجوزها را به صورت ملی دریافت می‌کنند و در استان‌ها شعبه دارند، جلذا قدری کار را سخت کرده است اما با نظارتی که در استان وجود دارد، چنانچه مشاهده شود که کالایی غیر از قیمت مصوب عرضه شود یا اینکه تخفیفات اعلام شده به گونه‌ای براساس فریب مردم باشد قطعا تخلف بوده و برخورد می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین افزود: طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار نیز تعزیرات و سازمان صمت مکلف شده است که اگر تفاوت بین قیمت روی کالا و قیمت صندوق در فروشگاه محرز شد، برخورد و به شعبه مرکزی هم ارجاع داده شود.

قیمت هرشانه تخم مرغ ۳۳ هزارتومان

وی درباره افزایش قیمت جوجه اذعان کرد: اخیرا افزایش تعداد جوجه‌ریزی را داشتیم که این افزایش خود یک مکانیزم برای کنترل قیمت است؛ افزایش قیمت جوجه را باید مدنظر قرار دهیم که در دوره پیش رو باعث افزایش قیمت گوشت مرغ خواهد شد که البته باز هم به عرضه و تقاضای بازار بستگی دارد.

قبادی تاکید کرد: هر نوع افزایش قیمتی در شرایط فعلی به صلاح نیست و موضوع افزایش قیمت جوجه باید توسط سازمان جهاد کشاورزی پیگیری شود اما خوشبختانه در استان امروز قیمت مصوب توزیع گوشت مرغ 21 هزار تومان اعلام شده که تقریبا به قیمت تنظیم بازاری که 20هزار و 400 تومان است نزدیک است.

وی بیان کرد: قیمت مرغ در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها ارزان است و تاکید داریم که بر این روند ادامه دهیم، نهادهای دامی هم به میزان کافی در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد و جای نگرانی از این بابت نداریم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار قزوین 33هزار تومان تعیین شده است که چنانچه تخلفی در این زمینه شاهد باشیم از طریق سازمان‌های مربوطه اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان