۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هجمه رسانه‌ای شدیدی درجریان است که دستاوردهای انقلاب دیده نشود/ رابطه مستحکم بین مردم و ولی‌فقیه خار چشم دشمنان است
کد خبر: ۳۴۷۸۵۶ نویسنده: حسین محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

اختصاصی، صبح‌قزوین؛ عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

هجمه رسانه‌ای شدیدی درجریان است که دستاوردهای انقلاب دیده نشود/ رابطه مستحکم بین مردم و ولی‌فقیه خار چشم دشمنان است

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: یکی از دلایل عمده که شاید برخی از مردم دستاوردهای بیش از ۴۰ساله انقلاب را به خوبی درک نمی‌کنند هجمه رسانه ای است که از سوی دشمن درحال انجام است.

هجمه رسانه‌ای شدیدی درجریان است که دستاوردهای انقلاب دیده نشود/ رابطه مستحکم بین مردم و ولی‌فقیه خار چشم دشمنان است

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح‌قزوین درباره راه‌کارهای بزرگداشت انقلاب و توطئه‌های دشمن برای ناکارآمد نشان دادن این انقلاب اظهار کرد: انقلاب ما دارای یک تفاوت هویتی با جریان رقیب خود یعنی دنیای غرب است و به واسطه همین تفاوت ماهیتی است که آنها تمام تلاش خود را به کار بستند تا این اتفاق تمدنی در این برهه از تاریخ رخ ندهد و انقلاب ایران به هدف غایی خود که تمدن سازی است، دست پیدا نکند.

وی افزود: ساده باوران و ساده لوحان تصور می‌کنند که چالش ایران با تمدن غرب یک چالش در موضوعات مختلف است که با حل آن چالش این اختلافات تمام می‌شود، اما دشمنان ما به خوبی این موضوع را درک کرده اند و براساس آن در حال پیشبرد اهداف خود هستند.

استاد گروه معارف دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین اذعان کرد: یکی از دلایل عمده که شاید برخی از مردم دستاوردهای بیش از ۴۰ساله انقلاب را به خوبی درک نمی‌کنند هجمه رسانه ای است که از سوی دشمن درحال انجام است.

دشمن در حال تزریق ناامیدی به مردم است

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب موتور پیشران جامعه مقوله امید است و تا زمانی که امید در جامعه وجود دارد شرایط پیشرفت و حرکت رو به جلو وجود خواهد داشت، اما اگر یک جامعه به اشکال مختلف دچار یاس و ناامیدی شود امید مردم به نابودی کشیده می‌شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: طی سالیان گذشته شاهدیم که یکی از راهبردهای رسانه ای دنیای غرب هجمه رسانه ای با کارویژه تزریق ناامیدی است و در این شرایط مردم در درازمدت نمی‌توانند نقش تمدنی خود را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: این حربه رسانه ای دشمن است که با وجود دستاوردهای کلان انقلاب، با وقوع کوچکترین اتفاق در کشور، سریع آن را تبدیل به خط رسانه ای در آن موضوع کرده و چنین القا می‌کند که گویا تمام نقاط کشور این شرایط حاکم است.

در حوزه جریان رسانه‌ای منفعلانه عمل کردیم

محمدی عنوان کرد: نکته دوم در حوزه هجمه رسانه‌ای دشمن تحریف واقعیت‌ها و پوشاندن واقعیت‌هاست، از این جهت به سمت تولید روایت‌هایی مدنظر خود پیش می‌رود، برای مثال ما می‌گوییم حضور ایران در منطقه جزو نقاط قوت ماست، اما در تحلیل مقابل شاهدیم اینگونه به جامعه القا می‌شود که این حضور به نفع ایران نیست و ما درحال پرداخت هزینه‌های کلانی در این حوزه هستیم.

وی بیان کرد: برخی از جریان‌های داخلی خواسته یا ناخواسته با این هجمه رسانه ای غرب همراه می‌شوند و تعبیر نادرست اینکه دنیا، دنیای موشک نیست و دنیای تمدن‌هاست از سوی این عده ترویج می‌شود تا مردم را از اصل مطلب و اهداف انقلاب منحرف کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ابراز کرد: بنای دنیای غرب این است که دستاوردهای انقلاب دیده نشود و در تلاش است که امکان ظهور و بروز به دیده شدن این دستاوردها ندهد، لذا ما باید جریان رسانه ای خود را تقویت کنیم و روایت‌های خود را مبتنی بر رخدادهای صحیح در انقلاب قرار دهیم، اما متاسفانه در این حوره بسیار منفعلانه عمل کردیم.

وی اذعان کرد: در ساختار جامعه اسلامی سه ضلع اصلی و یک ضلع فرعی وجود دارد که مثلث انقلاب را شکل می‌دهد، ولایت و ولی فقیه، مردم، افق‌های آرمانی هرکدام یک ضلع این مثلث جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند که هرکدام از این اضلاع نقشی کلیدی در حفظ انقلاب را دارد و اگر هرکدام از این اضلاع کمرنگ شود جمهوریت و اسلامیت انقلاب آسیب خواهد دید.

ما در حوزه دولت‌ها و انتخاب‌هایمان ضعف جدی داریم 

محمدی گفت: اگر ولایت در جامعه حذف شود اسلامیت از انقلاب کنار می‌رود، اگر مردم حذف شود جمهوریت کنار می‌رود و اگر افق‌های آرمانی را حذف شود انقلاب ما هیچ مزیتی نسبت به دیگر کشورها و جوامع نخواهد داشت، حرکت جامعه اسلامی بر مبنای رابطه بین مردم و ولی فقیه صورت می‌گیرد که به سمت افق‌های آرمانی حرکت می‌کنند.

وی افزود: در فرآیند حفظ حرکت انقلاب ما نیازمند ساختارهایی هستیم که ضلع فرعی این مثلث را تشکیل می‌دهد که همان نظام‌های تصمیم سازی انقلاب است، اگر امروز مشکلاتی در کشور وجود دارد از ناحیه مردم و ولایت و افق‌های آرمانی نیست بلکه به واسطه نظام ساختاری ماست که در این حوزه ضعف‌های جدی داریم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این ساختارها و نظام حکمرانی ما از رابطه بین ولی جامعه و اراده مردم برمی‌خیزد، یعنی سیستم انتخاباتی که در کشور شکل گرفته برهمین اساس است، لذا هرچقدر رابطه بین مردم و ولی جامعه عمیق تر شود و برمبنای بصیرتی که مردم از ولی جامعه دریافت می‌کنند این نظام ساختاری که با حضور دولت‌ها شکل می‌گیرد، مستحکم تر و قوی تر به سوی افق‌های آرمانی حرکت می‌کند و ما موفق تر خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه رابطه محکم بین مردم و ولی فقیه خار چشم دشمن بیان کرد: یکی از پاشنه آشیل‌های ما که دشمن آن را به نحو احسن درک کرده است، تقطیع یا تضعیف بین مردم و ولی جامعه است، اگر این رابطه هرچقدر مستحکم تر باشد نظام ساختاری خوبی نیز از دل این رابطه به وجود می‌آید و در فرآیند حرکت به سمت افق‌های آرمانی موفق تر خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان