۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین رسیدگی الکترونیکی به ۹۵درصد پرونده‌های دارای زندانی در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۸۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون دادگستری استان خبرداد

رسیدگی الکترونیکی به ۹۵درصد پرونده‌های دارای زندانی در قزوین

معاون دادگستری استان قزوین گفت: از خرداد ماه سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۲هزار مورد رسیدگی قضایی در پرونده‌های زندانی‌دار از طریق سامانه‌های الکترونیکی صورت گرفت که بالغ بر ۹۵درصد رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

رسیدگی الکترونیکی به ۹۵درصد پرونده‌های دارای زندانی در قزوین

عمران تقوی همت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از خرداد ماه سال جاری تا پایان دی ماه 2هزار و 320مورد رسیدگی قضایی در پرونده‌های زندانی‌دار از طریق سامانه‌های الکترونیکی صورت گرفت که بالغ بر 95درصد رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به دیدار قضات با زندانیان به صورت الکترونیک بیان کرد: در مدت مذکور بالغ بر 274مورد از دیدارهای قضات با زندانیان به صورت ویدئو کنفرانس صورت گرفته است؛ همچنین با تعبیه کانترهای برقراری ارتباط برخط، زندانیان می‌توانند با خانواده هایشان به صورت مجازی گفتگو کنند.

کاهش هزینه‌های سیستم قضایی از دستاوردهای دادرسی الکترونیکی است

معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان قزوین به لزوم بهره‌مندی و استفاده بهینه از تکنولوژی در امور قضائی اشاره کرد و افزود: دادرسی الکترونیک جهت رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، افزایش دقت، ‌جلوگیری از سردرگمی اشخاص در پیگیری پرونده‌ها، جلوگیری از طرح دعاوی تکراری، پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این نوع دادرسی فرایندی نوین است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روند دادرسی در نظام حقوقی را برطرف ساخته و کمک بزرگی جهت تحقق هدف اساسی حقوق که همان برقراری عدالت و پاسخ گویی قانونی در کوتاه‌ترین زمان است، کند.

این مقام قضائی اذعان کرد: به لطف دادرسی الکترونیکی محدودیت‌های زمانی و مکانی به صورت چشمگیری کاهش یافته است. کاهش هزینه‌های سیستم قضایی و اصحاب پرونده، افزایش سرعت انجام امور، انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضایی، افزایش امنیت قضایی و اداری از دیگر دستاوردهای دادرسی الکترونیکی است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان