۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح ملی آب امید در قزوین اجرایی شد
کد خبر: ۳۴۷۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل شرکت آبفای استان:

طرح ملی آب امید در قزوین اجرایی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طرح ملی آب امید، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برقراری عدالت اجتماعی و همچنین مدیریت مصرف، در استان قزوین اجرایی شد.

طرح ملی آب امید در قزوین اجرایی شد

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مشترک کم مصرف به مشترک خانگی اطلاق می‌شود که متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی آنان مطابق با یک سوم الگوی مصرف یعنی کمتر یا مساوی پنج مترمکعب در ماه بوده و مشترک خوش مصرف نیز متوسط مصرف ماهیانه مطابق با الگوی مصرف یعنی بین پنج تا 14 مترمکعب در ماه دارد.

وی مشترک پرمصرف را نیز به مشترک خانگی با متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی بیش از الگوی مصرف و تا دو برابر الگو یعنی بیشتر از 14 مترمکعب تا سقف 28 مترمکعب در ماه و مشترک بدمصرف را نیز دارای متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی بیش از دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از 28 مترمکعب در ماه خواند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین بیان کرد: طرح ملی آب امید، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برقراری عدالت اجتماعی و همچنین مدیریت مصرف، در استان قزوین اجرایی شد و در این طرح مشترکین خانگی کم مصرف از مزایای معافیت در پرداخت صورتحساب آب بها بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: نهادینه کردن رابطه و اعتماد متقابل شرکت–مشترک، کاهش 10درصدی آب مصرفی مشترکین پرمصرف و بدمصرف، استفاده موثر از دانش و فناوری برای تحقق مدیریت مصرف از جمله اهداف طرح ملی آب امید است.

بیرنوندی اضافه کرد: در این طرح مشترکین بر اساس میانگین مصرف ماهیانه آب به چهار دسته کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف و بدمصرف تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: مشترکین مشمول معافیت‌های صورتحساب آب بها در "طرح ملی آب امید" شامل دسته اول مشترکین(کم مصرف) است که به صورت میانگین زیر یک سوم الگوی مصرف در ماه آب مصرف می‌کنند و در این باره قبوض این دسته از مشترکین براساس تعرفه‌های جاری محاسبه و تخفیف‌ها داده خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان از مردم خواست تا با توجه به محدودیت شدید منابع تامین آب آشامیدنی، اعمال سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف را به صورت یک اصل در زندگی مورد نظر قرار دهند تا در فصل‌های گرم سال دچار بحران کم آبی و بی آبی نشویم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان