۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین شهرداری منابع مالی اتمام باغ‌موزه دفاع مقدس را در بودجه۱۴۰۰ تأمین کند
کد خبر: ۳۴۷۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون استاندار قزوین:

شهرداری منابع مالی اتمام باغ‌موزه دفاع مقدس را در بودجه۱۴۰۰ تأمین کند

معاون استاندار قزوین گفت: شهرداری قزوین منابع مالی لازم برای اتمام و تکمیل پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس را در بودجه ۱۴۰۰پیش‌بینی و تأمین کند.

شهرداری منابع مالی اتمام باغ‌موزه دفاع مقدس را در بودجه۱۴۰۰ تأمین کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ علی فرخزاد در آخرین جلسه بررسی وضعیت باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش این مکان فرهنگی در بازیابی خاطرات دفاع مقدس اظهار کرد: شهرداری قزوین منابع مالی لازم برای اتمام و تکمیل پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس را در بودجه 1400پیش‌بینی و تأمین کند.

وی افزود: شورای شهر باید یک ردیف جداگانه بودجه عمرانی برای پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس درنظر بگیرد.

معاون استاندار قزوین تصریح کرد: همچنین بودجه‌ای که از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به حساب شهرداری واریزشده باید در یک حساب جداگانه‌ای ذخیره شده و بلوکه شود تا منبع مالی مطمئنی برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این باغ‌موزه داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت 60درصدی پروژه گفت: شرکت مهندسی مشاور این پروژه باید با ارائه وضعیت مالی موجود این پروژه میزان هزینه‌کرد انجام شده و نیازمندی‌های مالی آن که براساس برنامه زمان‌بندی اجرایی پیش‌بینی کرده را به کارگروه احداث باغ‌موزه دفاع مقدس اعلام کند تا در شورای راهبردی چهل‌سالگی دفاع مقدس استان قزوین ضمن طرح این نیازها و برای تأمین منابع مالی لازم از الآن برنامه‌ریزی کنیم.

کمبود بودجه برای ساخت آمفی‌تئاتر باغ موزه دفاع مقدس

فرخزاد با تاکید بر لزوم همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق و آب منطقه‌ای برای تأمین آب و برق این باغ‌موزه گفت: با توجه به اینکه هزینه آبونمان برق این مجموعه هزینه سنگینی است، باید میزان برق مصرفی اختصاصی به این مجموعه در سه فاز پیش‌بینی شود و حداقل یک انشعاب اصلی و یک انشعاب اضطراری برای تأمین برق آن پیش‌بینی و نصب شود.

وی بیان کرد: همچنین برای این مجموعه باید یک انشعاب جدید آب با ظرفیت انتقال 25مترمکعب آب در شبانه‌روز تأمین شود تا مشکلی برای تأمین آب تاسیسات مختلف باغ‌موزه دفاع مقدس نداشته باشیم.

رئیس کارگروه ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین با بیان اینکه هنوز برای محوطه‌سازی و درخت‌کاری این مجموعه فرهنگی پیمانکاری معین نشده است، ادامه داد: لازم است که مشاوره احداث فاز سوم این مجموعه به همان شرکت مشاور فاز نخست واگذار شود؛ چراکه اینگونه می‌توانیم از مشاور اجرای پروژه حساب‌کشی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات تأمین بودجه برای ساخت آمفی‌تئاتر باغ موزه دفاع مقدس قزوین یادآور شد: احداث این آمفی‌تئاتر و سالن اجتماعات منوط به جذب اعتبارات جدید است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان