۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعتبارات استانی پاسخگوی توسعه سریع ایستگاه‌های هواشناسی نیست
کد خبر: ۳۴۷۸۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۹ ساعت: ۱۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان هواشناسی کشور:

اعتبارات استانی پاسخگوی توسعه سریع ایستگاه‌های هواشناسی نیست

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز و توجه به اینکه تجهیزات سازمان هواشناسی عمدتا خارجی است لذا اعتبارات استانی پاسخگوی توسعه سریع این ایستگاه‌ها نیست.

اعتبارات استانی پاسخگوی توسعه سریع ایستگاه‌های هواشناسی نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سحر تاج‌بخش امروز(پنج شنبه) در شورای اداری استان قزوین که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه امروز هواشناسی جزو موضوعات مهم است، اظهار کرد: در برنامه توسعه پایدار ۱۷هدف بنیادی داریم که فعالیت‌های مرتبط با اقلیم، یکی از این اهداف است؛ این سازمان در کشور علاوه بر حوزه حمل و نقل در حوزه‌های دیگر هم سرویس‌دهی دارد و برنامه‌های جانبی از جمله بیمه را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: تغییر اقلیم در سطح بین‌المللی جزو مسائل امنیتی بوده و گرمایش زمین تعادل برخی از پدیده‌های جهان از جمله اقیانوس‌ها را از بین برده و اثر تغییر اقلیم منجر به رخداد پدیده‌های جدی شده است؛ ما موظف هستیم در راستای حفظ جان مردم نقش ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های گسترده و وزش باد شدید اساسا به شدت اتفاق می‌افتد که این شرایط در مسائل اجتماعی و دیگر حوزه‌ها تاثیرگذار است، ادامه داد: مخاطرات جوی در بخش کشاورزی اثرگذار بوده و سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از بروز مخاطرات کمک به هواشناسی است؛ ما مکلف هستیم با ایجاد اصول بنیادی آن را پوشش دهیم و تکمیل شبکه پایش از ابزارهای مناسب برای پیشگیری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای توجه به اخطارها و هشدارها از جمله موضوعات مهم است و بسیاری از هشدارهایی که بیان می‌شود قطعا صحیح است؛ در حالی که مردم و مسئولان نسبت به آن بی‌توجه هستند؛ استان قزوین با ۱۵۷هزار مترمربع وسعت بین ۴۵ تا ۵۰ایستگاه مختلف هواشناسی دارد و یک ایستگاه در فرودگاه قزوین مستقر است.

وی اذعان کرد: توجه به هشدارها نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و نقش رسانه در این بین اساسی است؛ ما باید سواد فرهنگی مردم را در توجه به هشدارها افزایش دهیم؛ مسئولان باید به زیرساخت‌های مناسب توجه کنند.

تاج‌بخش بیان کرد: تغییر اراضی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در سیل با آن روبه رو هستیم؛ مطالعات اقلیم شناسی نقش اثرگذاری دارد و پروژه‌های عمرانی باید بازشناسی شود و مطالعات اقلیم شناسی مانند محیط زیست حتما در پروژه‌ها در نظرگرفته شود؛ استان قزوین اقلیم‌های مختلفی دارد و تکمیل شبکه دیدبانی یکی از راهکارهایی است که ما را در انجام فعالیت‌های هواشناسی حمایت می‌کند.

وی در پایان گفت: با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز و توجه به اینکه تجهیزات سازمان هواشناسی عمدتا خارجی است لذا اعتبارات استانی پاسخگوی توسعه سریع این ایستگاه‌ها نیست، امیدواریم مسئولان، سازمان هواشناسی را در سطح استان بهتر و با نگاه علمی تر کمک کنند تا سرویس‌ها و خدمات بهتری را به جامعه داشته باشیم.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان