۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ارسال ۲۰هزار اثر به جشنواره ابوذر امسال رکورد خوبی بود/ دل اصحاب رسانه با انقلاب همراه است
کد خبر: ۳۴۷۷۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۸ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

ارسال ۲۰هزار اثر به جشنواره ابوذر امسال رکورد خوبی بود/ دل اصحاب رسانه با انقلاب همراه است

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: ارسال ۲۰هزار اثر از سوی خبرنگاران به جشنواره ابوذر رکورد خوبی بود و حاکی از آن است که دل اصحاب رسانه با انقلاب است.

ارسال ۲۰هزار اثر به جشنواره ابوذر امسال رکورد خوبی بود/ دل اصحاب رسانه با انقلاب همراه است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ مسعود بصیری امروز(چهارشنبه) در دیدار با آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اگر منبرها و گفتگوها و تعامل بین مدافعان پرچم تشیع در طول تاریخ نبود؛ در لابه‌لای همه فشارهایی که وجود داشت شاید اکنون نامی از امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) برده نمی‌شد.

وی افزود: اهل رسانه و گفتگو به ویژه خبرنگاران، پیامبران حقیقت و واسطه‌ای برای انتقال حقایق به مردم هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: ره‌آورد تلاش و مجاهدت‌های امام راحل نیز که با کاست‌های صوتی و منبر کوچکی که در اختیار داشتند و اعلامیه‌هایی که در حوزه رسانه منتشر می‌شد؛ در سال 57 منجر به پیروزی انقلاب شد.

وی عنوان کرد: ما در حوزه تکنولوژی و ساحت اقتصادی، کشور موفقی در سال‌های قبل از انقلاب و 250 سال اخیر نبودیم اما استوار ماندیم و جنگ را پیش بردیم به طوریکه این تحریم‌هایی که امروز بر ایران تحمیل شده اگر یک نمونه آن به امریکا که قدرت برتر اقتصادی جهان است وارد می‌شد اکنون دچار فروپاشی شده بود.

رابطه خبرنگاران و علما باید بیشتر تقویت شود

بصیری بیان کرد: همانطور که شاهد بودیم یک کار ساده انتخاباتی در امریکا به شورش‌های خیابانی منتهی شد؛ در حالیکه اگر کشوری همچون ایران بود که با انواع و اقسام تهمت‌ها و فشار تحریم‌ها و بستن بانک‌ها و گلوگاه‌های اقتصادی مواجه بود و اگر تنها یک دهم شرایط ما را داشت قطعا نابود شده بود چون آنها بر پایه ایمان و اعتقاد و باورهای مذهبی کشورشان را اداره نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: باید قدردان همه کسانی باشیم که پیام حقیقت را به مردم منتقل کردند و دل‌ها را روشن نگه داشتند. اولین خبرنگاران در تاریخ اسلام، روحانیون بودند چون اخبار و حقایق را به مردم انتقال می‌دادند و امروز نیز این وظیفه برعهده اصحاب رسانه به شکل دیگری گذاشته شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: رابطه ما خبرنگاران و علما باید تقویت بیشتری شود و آن نقشی که پرچم داران تشیع در این کشور و تاریخ اسلام داشتند اکنون در حوزه رسانه پررنگ‌تر شود.

اطلاعات خبرنگاران در حوره فقه رسانه باید افزایش یابد

وی یاداور شد: در این راستا باید جلسات تعاملی و روشنگری با خبرنگاران بیشتر برگزار شود و احتیاج داریم در حوره فقه رسانه، اطلاعات خبرنگاران افزایش یابد.

بصیری ابراز کرد: امروز بدون در نظر گرفتن ظرفیت صدا و سیما، بسیج رسانه با ظرفیت 14 هزار خبرنگار و نزدیک به هفت تا هشت میلیون بیننده در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی و گروه‌های جهادی مختلف در فضای رسانه و غیر رسانه آمادگی لازم را برای تبلیغ اسلام دارد زیرا وظیفه اصلی خبرنگاران تبلیغ اسلام در معنای عام آن است که بخش‌ها و ساحت‌های گوناگونی دارد.

وی تاکید کرد: بسیج همواره در تمام صحنه‌ها حضور دارد به طوریکه در دوران دفاع مقدس شکل نظامی به خود گرفت؛ در واقع بسیج یک مایع شکل پذیر و متحرک است که می‌تواند در ظروف مختلف قرار بگیرد و باعث خیر و برکت شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور عنوان کرد: ارسال 20هزار اثر از سوی خبرنگاران به جشنواره ابوذر رکورد خوبی بود و حاکی از آن است که دل اصحاب رسانه با انقلاب بوده و نیازمند توجه بیشتری نسبت به تحقق مطالبات خود دارند؛ زیرا مشکلات خبرنگاران بسیار زیاد است و خیلی از آنها با مسائلی همچون نداشتن امنیت شغلی و حقوق اندک مواجه هستند.

وی در پایان گفت: شیخوخیت و مرجعیت نماینده ولی فقیه در استان قزوین می‌تواند واسطه فیض بسیار خوبی باشد که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف حکومتی و دولتی به این عرصه کمک کند؛ زیرا اگر بتوانیم دل‌های اهل رسانه را با خود همراه کنیم می‌توانیم اثر بسیاری گذاشته و پرچم شیعه را استوارتر کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان