۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین میهمانی لاله‌ها در ۱۹هزار مزار شهدا برگزار می‌شود/ رونمایی از ۱۰عنوان کتاب در دهه فجر
کد خبر: ۳۴۷۷۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۷ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور:

میهمانی لاله‌ها در ۱۹هزار مزار شهدا برگزار می‌شود/ رونمایی از ۱۰عنوان کتاب در دهه فجر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور گفت: برنامه‌های بسیار زیادی برای ایام دهه مبارک فجر پیش‌بینی شده که از جمله آنها برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در ۱۹هزار گلزار شهدای سراسر کشور است.

میهمانی لاله‌ها در ۱۹هزار مزار شهدا برگزار می‌شود/ رونمایی از ۱۰عنوان کتاب در دهه فجر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سردار یعقوب سلیمانی در نشست خبری کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر که امروز(سه‌شنبه) به صورت ویدئوکنفرانس و آنلاین برگزار شد؛ اظهار کرد: تبلور و پیروزی انقلاب به برکت خون پاک و مطهر شهدا شکل گرفت و اگر دفاع مقدسی باقی ماند و هر چه زمان می‌گذرد معارف ارزشمندی همچون گنج از آن استخراج می‌شود مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری شهداست.

وی افزود: اگر بعد از 42سال ایستادگی و مقاومت در مقابل ناهنجاری‌ها و بی‌عدالتی‌ها و قانون‌شکنی‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، همچنان ایران اسلامی پیروز و سربلند است به برکت خون شهداست.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: با وجود انسجام و مهندسی فرهنگی دشمنان که با بیش از ۳۴۰سایت و رسانه رسمی با زبان فارسی در راستای خاموش کردن تفکر و اندیشه امام راحل و متوقف کردن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تلاش هستند به برکت واژه ایثار و شهادت هنوز به اهدافشان دست نیافته و ناکام ماندند.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌های بسیار زیادی برای ایام دهه مبارک فجر پیش‌بینی شده که از جمله آنها برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در ۱۹هزار گلزار شهدای سراسر کشور است؛ همچنین با نام و یاد سردار دل‌ها برنامه ویژه‌ای در گلزار شهدای کرمان برنامه‌ریزی شده است.

سلیمانی بیان کرد: با توجه به نقش عظیم و ارزنده شهدای اهل تسنن در دوران انقلاب و دفاع مقدس برنامه ویژه‌ای در شهرستان بوکان استان اذربایجان غربی به عنوان نماد گلزار شهدای بزرگوار اهل تسنن برگزار می‌شود که قریب 353 شهید در این گلزار شهدا آرمیده‌اند.

برگزاری یادواره‌ لشکر فرشتگان تاریخ ساز در 32 استان

وی اظهار کرد: گلباران گلزارها و مزار شهدا در22 استان، تعویض پرچم و اجرای برنامه اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در گلزار شهدا سراسر کشور و برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در آینده کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز به منظور تجلیل از شهدای زن، آزاده و جانباز برگزار خواهد شد که به دلیل افزایش غنای کنگره، برگزاری یادواره‌ها با همین عنوان در 32 استان برگزار خواهد شد که تجلیل از قریب 17 هزار شهید زن آزاده و جانباز برای اولین بار در کشور است.

سلیمانی تصریح کرد: برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از شهدای فجرآفرین و تجلیل از زندانیان مسلمان قبل از انقلاب در اکثر استان‌ها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری بخش ویژه در اختتامیه سی امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با عنوان "سرباز انقلاب"  از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است که با موضوع شهید دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در حال تدوین است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد کشور بیان کرد: تهیه، تولید و پخش مجموعه 10قسمتی روایت ایثار ویژه شهدای سلامت با توجه به نقش و جایگاه کادر درمانی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا طی مراسمی در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

دیدار با 22هزار خانواده شهید در ایام دهه فجر

وی عنوان کرد: ساخت و پخش نماهنگ سرود با موضوع پیروزی انقلاب و پخش از رسانه ملی، رونمایی از 10عنوان کتاب تازه نشر شاهد، برگزاری مسابقات رالی برای جانبازان 70 درصد و تجلیل از 115ایثارگر در حوزه قرآن از دیگر برنامه‌هاست.

سلیمانی ابراز کرد: دیدار و سرکشی مسئولان و مقامات کشوری و خادمین و دوستداران خانواده معظم شهدا از حداقل 22هزار خانواده شهید و ایثارگر و فجرآفرین و شهدای مدافع حرم و خانواده‌های شهدای زندانیان سیاسی مسلمانان قبل از انقلاب در قالب اجرای طرح سپاس استانی، شهرستانی، روستایی و عشایری از 12 بهمن تا 22بهمن برنامه‌ریزی شده است.

وی در پایان بیان کرد: قریب به 3 میلیون و 600 هزار نفر جامعه هدف ایثارگری است که باید وظایف خود را در مقابل آنها انجام دهیم و امیدواریم بتوانیم دین خود را نسبت به شهدا که با نگاه و اندیشه امام، انقلاب را به وجود آوردند و تداوم بخشیدند ادا کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان