۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حقوق کارگران در سال آینده ۳۰تا۴۰درصد افزایش می‌یابد/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند ۹۰ هزار میلیارد اعتبار است
کد خبر: ۳۴۷۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۷ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور:

حقوق کارگران در سال آینده ۳۰تا۴۰درصد افزایش می‌یابد/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند ۹۰ هزار میلیارد اعتبار است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: پیش‌بینی امسال ما این است که حقوق کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری ۲۵ درصد اضافه می‌‎شود و حقوق کارگری هم ۳۵ تا ۴۰درصد افزایش پیدا می‌کند.

حقوق کارگران در سال آینده ۳۰تا۴۰درصد افزایش می‌یابد/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند ۹۰ هزار میلیارد اعتبار است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح‌قزوین؛ مصطفی سالاری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که امروز(سه شنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در قزوین شرایط خوبی داریم چون مدیران خوبی در این استان حضور دارند، اظهار کرد: اطمینان داریم که هر تصمیمی که در کشور گرفته می‌شود به واسطه حضور مدیران پابه کار در استان قزوین قطعا اجرایی می‌شود و با وجود کمترین حمایت‌ها اما بیشترین خروجی را دارند.

وی افزود: تامین اجتماعی اکنون در قبال ۴۶میلیون نفر از جمعیت کشور وظایفی دارد که هزینه‌ها براساس دریافت حق بیمه از این جامعه هدف تامین می‌شود به طوری که باید به افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند، حقوق و مستمری کافی و مناسب به آن‌ها پرداخت شود که باید بهتر از این شرایط باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ابراز کرد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر داریم که از تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی می‌گیرند که با احتساب اعضای خانواده و تحت تکلف‌ها حدود ۱۱ میلیون نفر در سراسر کشور از تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: تاخیر در پرداخت‌های ماهانه باعث ایجاد مشکل می‌شود لذا باید به روز و با کمترین دغدغه این مبالغ را پرداخت کنیم؛ از این رو اگر حق بیمه‌ها وصول نشده باشد از بانک رفاه وام می‌گیریم تا حقوق‌ها را به موقع پرداخت کنیم چراکه تامین اجتماعی در قبال بیمه‌شدگان متعهد شده و موظف است.

سه هزار شرکت در قزوین به ما حق بیمه دریافت می‌کنند

سالاری بیان کرد: در بحث درمان هم همه این 46 میلیون نفر دفترچه بیمه دارند که امیدواریم دفترچه را طی دو الی سه ماه آینده به طور کلی حذف کنیم و با کد ملی خدمت بگیرند که کار خوب جلوه رفته و استان قزوین در این موضوع پیشرو است.

وی اضافه کرد: در درمان باید کارهای جدی اجرا شود تا کسی که حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند، پاسخگوی حداقل‌های زندگی او باشد و مطمئن باشد که یک هزینه درمانی بالا وارد زندگی‌اش نمی‌شود که پوشش کامل دو مولفه دارد که یکی باید منابع کافی داشته باشیم و در کنار آن درست هزینه و مدیریت کنیم؛ تامین اجتماعی در قبال مسائل رفاهی بازنشستگان و کمک هزینه ازدواج، تولد و فرزند و حتی ترحیم و بازماندگان فرد تا پایان عمر هم تعهد دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: در استان قزوین از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۶۶درصد بیمه شده هستند و در سطح کشور حدود ۵۳ درصد است لذا نسبت بیمه‌شدگان در استان قزوین نسبت به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کشوری بیشتر است که به لحاظ صنعتی بودن این استان است و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: سه هزار شرکت در استان قزوین است که به ما حق بیمه پرداخت می‌کنند و در قبال آن‌ها باید خدمت وبی ارائه دهیم؛ اکنون ۹۴ هزار نفر مستمری بگیر اصلی در استان قزوین داریم که امیدواریم متناسب سازی را به نحو بهتری بپردازیم.

افزایش ۲۵درصدی حقوق کارمندان‌و بازنشستگان لشکری

سالاری درباره مشکلات حقوق بازنشستگان اضافه کرد: این یک مطالبه به‌حق و درستی است که باید افزایش پیدا کند؛ این یک مطالبه 12 الی 13 ساله بود که در نهایت در مردادماه سال جاری یک افزایشی را اعمال و در حقوق مردادماه پرداخت کردیم که این افزایش با افزایش ۲۶ درصدی در اول سال نیز مجموعش باعث شد که در مرداد ما نسبت به اسفند سال 98 به طورمیانگین 49 درصد افزایش داشته باشیم.

وی ادامه داد: چون این افزایش براساس شاخص‌هایی بود، نسبت به همه یکسان اجرا نشده و طبیعی است که شما هر افزایشی داشته باشید باید براساس یک فرمول عادلانه باشد لذا سنوات و حقوقی که افراد دریافت می‌کردند باهم متفاوت است و مهمترین معیار این بود که این فرد در روزی که بازنشسته شده نسبت به حداقل حقوق، چندبرابر دریافت می‌کرده است و این چقدر تحلیل رفته است و ما این تحلیل رفتن‌ها را به جای قبلی نزدیک کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: دومین پارامتر مربوط سنوات افراد بود که نسبت به آن حقوق‌ها را افزایش دهیم و یک ضریب هم مربوط به بیمه‌پردازی افراد است که مجموع این پارامترها اعمال شد که میانگینش 49 درصد بود؛ در مهرماه صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و نیروهای مسلح یک افزایشی دادند که از افزایش ما بیشتر بود و این را می‌پذیریم.

وی عنوان کرد: دولت و مجلس هم دغدغه دارد که مجدد حداقل مطالبات ما از دولت پرداخت شود که بتوانیم یک افزایش مجددی به حقوق‌ها بدهیم که یک بخشی با متناسب سازی مرحله دوم رفع می‌شود و یک بخشی هم با افزایش سنواتی است، چراکه پیش‌بینی امسال ما این است که حقوق کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری ۲۵ درصد اضافه می‌‎شود و حقوق کارگری هم ۳۵ تا ۴۰درصد افزایش پیدا می‌کند.

نمایندگان برای تامین اعتبار همساز سازی کمک کنند

سالاری اذعان کرد: بنابراین بخشی از فاصله با متناسب سازی و افزایش مجدد حقوق‌ها و بخشی هم با افزایش سنواتی جبران می‌شود لذا ما نسبت به این موضوع خوش‌بین هستیم؛ طی نامه نگاری که با رئیس جمهور داشتیم که در لایحه ۱۴۰۰ سهم ما را بیشتر کنند که در این لایحه ۹۰هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی، بازنشستگان لشگری و کشوری، ایثارگران و پاداش پایان خدمت فرهنگیان پیش‌بینی شده است که سال قبل این تبصره برای تامین اجتماعی۵۰ هزار میلیارد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: امسال شرکای ما در این تبصره بیشتر شده که سهم ما ۳۰ هزار میلیارد پیش بینی شد اما قرار اولیه ما این بود که سهم ما 92 هزار میلیارد تومان شود که در کمیسیون تلفیق هم رای آورد اما در یک کارگروهی که ذیل این کمیسیون ایجاد شده نیز سهم ما به 60 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در پایان گفت: اگر بخواهیم متناسب سازی را آن طور که حق بازنشستگان تامین اجتماعی است افزایش دهیم، واقعا ما حداقل به ۹۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که کمک بلاعوض نیست بلکه وصول مطالبات است که از نمایندگان می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان