۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چطور مانع فعالسازی خودکار مصرف اینترنت با تعرفه آزاد شویم؟
کد خبر: ۳۴۷۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۷ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

چطور مانع فعالسازی خودکار مصرف اینترنت با تعرفه آزاد شویم؟

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری گفت: با هماهنگی و پیگیری‌های رگولاتوری، اپراتور‌های تلفن همراه کد‌های دستوری را به منظور کنترل مصرف آزاد اینترنت همراه، تعریف کردند.

چطور مانع فعالسازی خودکار مصرف اینترنت با تعرفه آزاد شویم؟

به گزارش به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ همانطور که می‌دانید در صورتی که مشترکان اپراتور‌های سیار به پیامی که از جانب اپراتور مبنی بر اتمام حجم بسته اینترنت همراه برایشان ارسال می‌شود، توجه نکرده و برای خرید یا تمدید بسته اینترنت جدید اقدام نکنند، تعرفه اینترنت مصرفی مشترک به صورت آزاد محاسبه می‌شود که این موضوع می‌تواند هزینه بسیاری برای مشترکان به همراه داشته باشد.

اما این ویژگی خطوط ارتباطی که گهگاه ممکن است باعث اشتباه سهوی کاربران و مصرف اینترنت آزاد شود تاکنون موجب شکایت بسیاری از شهروندان شده و هزینه‌های گزافی را روی دست آن‌ها گذاشته است.

در همین زمینه و طی مصاحبه‌ای مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه تعرفه هر گیگابایت اینترنت آزاد برای سیم کارت‌های دایمی حدود ۴۲ هزار تومان و برای سیم کارت‌های اعتباری حدود ۶۳ هزار تومان است، افزود:

بر همین اساس رگولاتوری از اپراتور‌ها خواست طرح کنترل مصرف آزاد را در قالب کد دستوری تعریف کنند تا مشترکان پس از اتمام اعتبار بسته با فعال کردن آن بتوانند مصرف آزاد اینترنت خود را کنترل کنند.

طبق اعلام این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات، مشترکان تلفن همراه برای کنترل هزینه‌های اینترنت خود می‌توانند با شماره‌گیری کد‌های دستوری اعلام شده، مصرف آزاد اینترنت را در سیم کارت‌های خود مسدود کنند.

مشترکان اپراتور همراه اول با شماره گیری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان اپراتور ایرانسل با شماره گیری #۳*۲*۳*۵۵۵* می‌توانند طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت را برای خط خود فعال کنند.

قره داغی با اشاره به اینکه توسعه کسب و کار‌های اینترنتی، گسترش دورکاری و برخط شدن آموزش و تحصیل در کشور، باعث افزایش میزان استفاده مشترکان از اینترنت شده است، اظهار کرد:

در حال حاضر انتخاب مناسب‌ترین بسته دیتا به یکی از چالش‌های پیش روی مشترکان، تبدیل شده است. براساس بررسی‌های انجام شده میانگین قیمت هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های طولانی مدت اپراتور‌ها که اعتبار زمانی بیشتری دارند، ارزان‌تر از میانگین قیمت در بسته‌های کوتاه مدت است.

بنابر اعلام مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری به افرادی مانند معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی و ... که در طول سال و به صورت مستمر از اینترنت استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های خود بسته‌های بلندمدت، که دارای اعتبار زمانی بیشتری است را خریداری کنند.

منبع:سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان