۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تالاب "الله آباد" آبیک میزبان ۲۲گونه پرنده آبزی و کنار آبزی
کد خبر: ۳۴۷۷۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۷ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین خبرداد

تالاب "الله آباد" آبیک میزبان ۲۲گونه پرنده آبزی و کنار آبزی

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: تالاب "الله آباد" آبیک میزبان ۲۲گونه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیتی بیش از دو هزار و ۵۰۰ قطعه است.

تالاب "الله آباد" آبیک میزبان ۲۲گونه پرنده آبزی و کنار آبزی

مهران شنتیایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پایش تالاب‌های استان ۲۲گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیتی بیش از دو هزار و ۵۰۰قطعه شناسایی شده که بیشترین آن‌ها متعلق به گونه‌های اردک سرسبز، آنقوت، کاکایی سرسیاه، باکلان بزرگ، خروس کولی، خوتکا، اگرت کوچک، حواصیل خاکستری و چنگر متوسط است.

وی افزود: افزایش جمعیت پرندگان نسبت به پارسال بیش از دو و نیم برابر بیشتر شده و شرایط خوب آب و هوایی در روز‌های سرد سال در این افزایش بی تأثیر نبوده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: تالاب‌ها از حاصلخیزترین و مولدترین محیط‌های زمین هستند و حفظ مواد مغذی، نگهداری رسوبات، تغذیه آب‌های زیرزمینی، جذب کربن، حفظ آب و هوای محلی و حمایت از شبکه‌های غذایی وسیع و دنیای عظیم تنوع زیستی به عنوان گنجینه‌های بیولوژیکی طبیعت از محاسن تالاب در حفظ محیط زیست است.

وی در پایان گفت: استان قزوین از این موهبت الهی بی بهره نبوده و دارای تالاب‌هایی همچون، تالاب الله آباد، تالاب اوان، تالاب دریابک و سایر تالاب‌های کوچک طبیعی و تالاب‌های مصنوع ساخت است.

گفتنی است؛ تالاب یعقوب آباد جزء تالاب فصلی آبدار(مجموعه تالاب‌های الله آباد) به مساحت دو هزار و ۵۲۱هکتار است که از رودخانه و مسیل‌های زیاران، بهجت آباد، جزمه، شهر آباد مشروب می‌شود و نیاز آبی تالاب یعقوب آباد بر اساس مطالعات صورت گرفته ۴۲میلیون متر مکعب در سال است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان