۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیشترین حجم تصادفات مربوط به آزادراه قزوین-کرج است/وجود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۷۴۵ نویسنده: فرهاد ذاکری‌منش تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۷ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس ‌راه استان در مصاحبه با صبح‌قزوین:

بیشترین حجم تصادفات مربوط به آزادراه قزوین-کرج است/وجود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در قزوین

رئیس پلیس ‌راه استان قزوین گفت: تقریبا از ۶۶نقطه حادثه‌خیز استان، مشکل ۱۱نقطه برطرف شده و ۵۵نقطه باقی مانده است؛ تلاش داریم با کمک سازمان‌های مربوطه مشکل ۵۵نقطه حادثه‌خیز هرچه سریع‌تر برطرف شود.

بیشترین حجم تصادفات مربوط به آزادراه قزوین-کرج است/وجود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در قزوین

فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره نقاط حادثه‌خیز استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به پرحادثه بودن محور و آزادراه قزوین_کرج، توجه ویژه‌ای به این محور می‌شود؛ عدم رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان در زمان بارندگی از یک سو، ورود ناگهانی خودروها به آزادراه از سوی دیگر موجب شده تا شاهد تصادفات بیشتری در این آزادراه باشیم.

وی افزود: حاشیه محور قزوین_ زنجان نیز از جمله نقاط حادثه‌خیز استان قزوین محسوب می‌شود و شرایط مشابه آزادراه قزوین_ کرج را دارد؛ که بخشی از مشکلات آزادراه‌ها به وضعیت جاده و بخشی هم به روکش آسفالت مربوط است.

رئیس پلیس ‌راه استان قزوین عنوان کرد: محور بوئین‌زهرا_ قزوین، مسیر برگشت تاکستان به قزوین، محور خیارج به رحیم‌آباد، فارسجین به ابهر و محورهای فرعی و الموت از سایر نقاط حادثه‌خیز استان قزوین بوده و دارای عرض کمتر و نیازمند تعریض است.

وی یادآور شد: برخی از دوربرگردان‌ها، روشنایی‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت محورها از جمله محور بوئین‌زهرا نیازمند ساماندهی است و اگر این موارد اصلاح شود، مسلما نقاط حادثه‌خیز وضعیت مناسب‌تری به خود اختصاص خواهد داد.

رفع مشکل 11نقطه حادثه‌خیز قزوین

این مقام مسئول ادامه داد: تقریبا 50 تا 60درصد تصادفات مربوط به نقاط حادثه‌خیز استان قزوین است، البته برخی از این نقاط در سال گذشته ساماندهی شده و میزان تصادفات کاهش یافته است؛ امیدواریم با همت و همکاری مسئولان و متولیان امر و برنامه‌ریزی بلندمدت اصلاح بهتری در این نقاط انجام شود.

ذاکری‌منش تصریح کرد: بیشترین حجم تصادفات و تردد استان قزوین مربوط به آزادراه قزوین-کرج بوده؛ زیرا محورهای مواصلاتی تمام استان‌ها در این نقطه متمرکز شده است که به استان تهران و البرز منتهی می‌شود.

وی با اشاره به آمار تصادفات عنوان کرد: اگرچه در حوزه کاهش تصادفات مدیریت لازم صورت می‌گیرد؛ اما در نیمه اول و دوم سال شاهد افزایش میزان تصادفات و تلفات در محور قزوین_ آبیک هستیم.

رئیس پلیس‌‎ راه استان قزوین به وضعیت اقبالیه، بوئین‌زهرا و شهرک صنعتی به لحاظ حادثه‌خیز بودن اشاره کرد و گفت: در محور بوئین‎‌زهرا به سمت قزوین با مشکل روبه‌رو هستیم و بیشترین تمرکز تصادفات در محدوده شهرک‌ها و و روستاهای قدیم‌آباد، مشعلدار، پیریوسفیان و شهرک صنعتی لیا احصاء شده است.

سیاست‌ پلیس راه هوشمندسازی زیرساخت‌هاست

وی اذعان کرد: باتوجه به اینکه روزانه تردد خودروهای سنگین در شهرک صنعتی لیا و پایانه‌بار صورت می‌گیرد، دوربرگردان‌ها و روشنایی این نقاط ساماندهی نشده است و باید بتوانیم این موارد را ساماندهی کنیم.

ذاکری‌منش ابراز کرد: برخی از مشکلات نقاط حادثه‌خیز نیز مربوط به تخلفات رانندگان مربوط می‌شود؛ چراکه تعدادی از رانندگان نکات راهنمایی و رانندگی را در نظر نمی‌گیرند؛ راننده باید در هر شرایطی سرعت مطمئنه را رعایت کند. اگر بخواهیم زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم نیازمند بازه زمانی بیشتری هستیم اما فرهنگ‌سازی توسط رانندگان می‌تواند در این بین اثرگذارتر باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های جدید برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان قزوین تصریح کرد: طرح‌های زودبازده برای کاهش این نقاط با حضور مسئولان دنبال می‌شود و بازدیدهای مشترک میدانی صورت می‌گیرد که با بررسی وضعیت برخی از نقاط حادثه‌خیز استان، شاهد کاهش تصادفات در این نقاط هستیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: یادآور شد: تقریبا از 66نقطه حادثه‌خیز استان، مشکل 11نقطه برطرف شده و تلاش داریم با کمک سازمان‌های مربوطه مشکل 55نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز هرچه سریع‌تر برطرف شود و سیاست‌های امروز پلیس راه در بخش زیرساخت‌ها به سمت هوشمندسازی است و امیدواریم با بهره‌مندی از تکنولوژی شاهد کاهش تخلفات باشیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان