۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تبلیغات دروغین دفاتر گردشگری در دیوار!/وقتی کرونا بهانه‌ای برای تخلفات می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۷۴۰ نویسنده: علی اصغر میرزا علی محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۷ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی درمصاحبه با صبح‌قزوین می‌گوید؛

تبلیغات دروغین دفاتر گردشگری در دیوار!/وقتی کرونا بهانه‌ای برای تخلفات می‌شود

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قزوین با بیان اینکه ۴۷دفتر مسافرتی در استان فعالیت دارند، گفت: هرگونه تبلیغات فاقد نام و نشان دفتر محل فعالیت و تلفن ثابت از طرف انجمن دفاتر مسافرتی تخلف بوده و غیرمجاز تلقی می‌شود.

تبلیغات دروغین دفاتر گردشگری در دیوار!/وقتی کرونا بهانه‌ای برای تخلفات می‌شود

علی اصغر میرزا علی محمدی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، از تخلف برخی سودجویان در فضای مجازی به عنوان دفاتر مسافرتی و گردشگری خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه چند وقتی است که سایت‌هایی نظیر سایت تبلیغاتی دیوار به صورت غیرمجاز و بدون نام و نشان و آدرس اقدام به انتشار آگهی‌های مسافرتی می‌کند.

وی افزود: در واقع این افراد بدون مجوز بوده و زیر نظر انجمن نیستند؛ لذا درصورتی که مرتکب تخلف شده یا موجب شکایت مردم شوند هیچگونه نهادی برای شکایت از این دفاتر کار وجود ندارد و بیشتر از طریق خطوط تلفن ایرانسل و بدون هیچ آدرس و نام و نشانی به این کار اقدام می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین تصریح کرد: از همشهریان و هم استانی‌ها تقاضا داریم که توجه داشته باشند که هرگونه تبلیغات فاقد نام و نشان دفتر محل فعالیت و تلفن ثابت از طرف انجمن دفاتر مسافرتی تخلف بوده و غیرمجاز تلقی می‌شود؛ لذا از هرگونه ثبت نام یا پرداخت وجه بابت این آگهی‌ها خودداری کنند.

میرزا علی محمدی‌ها ابراز کرد: مردم باید دقت کنند که به هنگام ثبت نام در دفاتر مسافرتی چه به صورت مجازی یا حضوری با دفاتر قرارداد ببندند؛ لذا اگر مردم آگاهی لازم را داشته باشند هیچگاه با این افراد وارد معامله نشده و به تبلیغات آن‌ها توجهی نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: این افراد معمولاً از طریق خطوط ایرانسل به تبلیغات در سایت دیوار می‌پردازند که چندین بار در تماس تلفنی به آن‌ها تذکر لازم را دادیم اما آن‌ها شماره مذکور را مسدود کرده و با شماره جدیدی مجدد به تبلیغات می‌پردازند؛ از طرفی چون این افراد از استان‌های مختلف هستند ما نمی‌توانیم مستقیم با آن‌ها برخورد کنیم.

کرونا علاوه بر لطمه شدید مالی، خسارت‌های روحی و روانی زیادی به دفاتر وارد ساخت

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین اذعان کرد: معمولا انجمن صنفی، تبلیغات دفاتری را که نام و نشان دارند را رصد می‌کند و اگر غیرمجاز باشد از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کند، اما دفاتری که نام و نشان ندارد و محل فعالیتشان مشخص نیست را نمی‌توانیم از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم.

میرزا علی محمدی‌ها اضافه کرد: معمولا این دفاتر کذب با کمترین سرمایه چند نیروی خانم را با حقوق کم استخدام کرده که پیوسته با شماره‌های مختلف تحت عنوان آژانس مسافرتی به تبلیغات تور می‌پردازند که در واقع هیچ نام و نشان و آدرسی از آن‌ها قید نمی‌شود و حتی گاهی در مقابل دریافت هزینه از مردم به خدمات بسیار پایین‌تر در مهمانخانه‌ها یا سوییت‌ها تحت عنوان هتل چند ستاره می‌پردازند.

وی با تصریح بر اینکه برخی شکایات در قالب عدم ارائه هیچ نوع خدماتی از سوی این دفاتر کذب توسط مردم وجود دارد، بیان کرد: در واقع این دفاتر با عناوین کذب از مردم هزینه دریافت می‌کنند و گاهی در مقابل آن هیچ خدمتی ارائه نمی‌کنند و پول مردم را بالا می‌کشند؛ روزانه یک تا دو شاکی به انجمن صنفی مراجعه می‌کنند و مدعی هستند که ثبت نام کرده و در مقابل هیچ نوع خدماتی دریافت نکرده یا خدماتی بسیار پایین از تبلیغات دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما هیچ اقدامی نمی‌توانیم برای این افراد انجام دهیم چراکه رسیدگی به این دفاتر کذب و بدون نام و نشان خارج از حیطه کاری ما قرار دارد لذا هیچ شکایتی ثبت نمی‌شود.

فعالیت دفاتر نسبت به ماه‌های ابتدایی سال بهتر شده است

میرزا علی محمدی‌ها با بیان اینکه ۴۷دفتر مسافرتی در استان قزوین فعالیت دارند، ابراز کرد: دفاتر غیرمجازی را که آدرس و نام و نشان دارند را از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌کنیم و حتی صفحات تبلیغاتی مجازی آن‌ها را نیز می‌بندیم و از طریق مراجع قضایی تذکر لازم را داده و‌ حتی جریمه نیز می‌شوند.

وی درباره فعالیت دفاتر مسافرتی در دوران کرونا عنوان کرد: متاسفانه بیماری کرونا علاوه بر لطمه شدید مالی خسارت‌های روحی و روانی زیادی به دفاتر وارد ساخت به طوریکه هیچ کدام از هتلدارها، سفارتخانه‌ها و کارگزاران خارج از کشور هزینه‌های دریافتی از دفاتر مسافرتی را عودت نکردند و حتی به مسافران اعلام کرده بودند که هزینه‌ها را از دفاتر پس بگیرند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان قزوین با اشاره به اینکه خدمات دفاتر مسافرتی نسبت به چند ماهه گذشته مقداری رونق گرفته است، ادامه داد: اگرچه فعالیت دفاتر بعد از کرونا مانند چند سال گذشته نیست اما با توجه به مساعد شدن وضعیت کرونا سفرها نسبت به ماه‌های ابتدایی سال بهتر شده است.

میرزا علی محمدی‌ها در پایان گفت: دفاتر مسافرتی معمولا در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نصف ظرفیت به فروش بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما می‌پردازند و همچنین بیشتر هتل‌ها و محل‌های اقامتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند لذا از مردم هم درخواست داریم که اصول بهداشتی را رعایت کنند تا به روزهای قرمز و نارنجی باز نگردیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان