۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۴۰هزار مداح بسیجی در کشور فعالیت می‌کنند/ کمک ۱۱میلیاردی بسیج مداحان در کمک مومنانه
کد خبر: ۳۴۷۷۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۶ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:

۴۰هزار مداح بسیجی در کشور فعالیت می‌کنند/ کمک ۱۱میلیاردی بسیج مداحان در کمک مومنانه

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: هم اکنون ۴۰هزار مداح بسیجی عضو سازمان بسیج مداحان کشور هستند که تقریبا ۴۵ درصد آنها از بانوان هستند

۴۰هزار مداح بسیجی در کشور فعالیت می‌کنند/ کمک ۱۱میلیاردی بسیج مداحان در کمک مومنانه

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ یوسف ارجونی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که عصر امروز(دوشنبه) در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مجموعه سازمان بسیج مداحان از سال ۸۹ به مدت ۱۰سال است که در کشور راه‌اندازی شده و طی این بازه زمانی حدود ۴۰هزار بسیجی را در این مجموعه جذب کردیم.

وی افزود: ۳۲سازمان بسیج مداحان استانی و ۳۲۰کانون بسیج مداحان شهرستانی در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی سازمان بسیج مداحان تبیین فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و هر ساله جمعی از مداحان سراسر کشور با رهبری دیدار دارند که ایشان نقشه راه یک ‌ساله جامعه مداحان را ترسیم می‌کنند و یکی از وظایف این مجموعه، عملیاتی کردن فرمایشات مقام رهبری در طول سال است.

وی اضافه کرد: تربیت و توانمندسازی مداحان در حوزه ستایشگری، شناسایی استعدادهای نهفته در استان‌ها و شهرستان‌ها، تلاش و برنامه ریزی برای شکوفایی استعدادها، شناسایی جریانات انحرافی، تولید و تهیه محتواهای مناسب و موثر برای جامعه ستایشگری از اهداف مجموعه بسیج مداحان در کشور است.

شناسایی ۸۷۹ شهید مداح در کشور

ارجونی در مورد برنامه‌های بسیج مداحان در طول سال عنوان کرد: آموزش نوگلان حسینی و زینبی، تولید محتواهای مناسب، برگزاری دو دوره تربیت مربی نوگلان حسینی و زینبی و برگزاری پنج مرحله نشست با مدیران هیئات مذهبی نخبه سراسر کشور از جمله برنامه‌های سازمان بسیج مداحان است.

وی در ادامه گفت: در بحث شعرای آیینی برنامه‌های متفاوتی داریم که برگزاری کنگره ملی شعر از جمله آنهاست که سال گذشته برگزار شد و به دلیل شرایط کرونایی، اختتامیه این برنامه به صورت ویدئوکنفرانسی انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تجلیل و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای مداح را در دستور کار داریم و در طول سال در هر فصل یک بار این کار انجام می‌شود و ۸۷۹شهید مداح در کشور داریم که از شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدای دفاع از امنیت کشور هستند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا عرصه فعالیت هیئت‌ها که هر سال با حضور مردم و دلدادگان خاندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شد تبدیل به اجرای برنامه در فضاهای مجازی شد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در راستای اجرای نهضت کمک مومنانه در دهه اول و دوم فاطمیه امسال ۳۷هزار و ۶۸۶ بسته معیشتی با ارزش ریالی هربسته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان در بین افراد نیازمند توزیع شد که در مجموع قریب به ۱۱میلیارد تومان هزینه بسته‌های معیشتی بوده است.

وی عنوان کرد: اهدای خون بیش از ۲هزار و ۷۶۱نفر از مداحان و توزیع ۱۰۰هزار غذای گرم در بین افراد محروم از دیگر اقداماتی است که در راستای کمک مومنانه انجام شد.

ارجونی تصریح کرد: تهیه ۱۸سری جهیزیه برای نوعروسان، ترمیم ۱۸ منزل مسکونی در خراسان رضوی توسط بسیج مداحان این استان، ساخت دو منزل مسکونی با لوازم به متراژ ۸۵مترمربع توسط بسیج مداحان استان ایلام، ساخت منزل مسکونی در استان سیستان بلوچستان به متراژ 70 مترمربع توسط بسیج مداحان استان همدان و اعزام 120 نفر در قالب گروه‌های جهادی به نقاط مختلف از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

45درصد مداحان کشور، بانوان هستند

وی بیان کرد: هفتم اسفند ماه امسال همزمان با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در سراسر کشور انجام خواهد شد که مجموعه مداحان و هیئات مذهبی در این حوزه فعال شدند.

این مقام مسئول یادآور شد: حوزه ستایشگری اکنون یک حوزه اثرگذار و اثربخش در کشور است و آمار ارائه شده شاید فقط 20درصد از آمار واقعی فعالیت‌های صورت گرفته باشد که به دست ما رسیده است چون خیلی از هیئت‌ها و مداحان به صورت خودجوش در عرصه کمک مومنانه تلاش می‌کنند و ممکن است تمایلی به ارائه گزارش از اقدامات خیرخواهانه خود نداشته باشند.

وی بیان کرد: مجموعه بسیج هر زمان که نیاز انقلاب و نظام بوده حضور فعال داشته و مجموعه هیئات مذهبی و جامعه ستایشگری هم ثابت کردند که در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب حضور پررنگی دارند و جزو موثرترین اقشار و گروه‌های اولی بودند که در صحنه‌های حساس حضور پیدا کردند.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در پایان گفت: هم اکنون 40هزار مداح بسیجی عضو سازمان بسیج مداحان کشور هستند که تقریبا 45 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان