۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضرب‌وشتم دانش‌آموز طارمی!/مدیرکل آموزش و پرورش قزوین: معلم خاطی به هیئت تخلفات معرفی شد
کد خبر: ۳۴۷۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۶ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

در ایام آموزش‌های مجازی رخ داد؛

ضرب‌وشتم دانش‌آموز طارمی!/مدیرکل آموزش و پرورش قزوین: معلم خاطی به هیئت تخلفات معرفی شد

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: متاسفانه یکی از معلمان روستای ماهین واقع در دهستان چوقور، اقدام به تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی کرده است که معلم خاطی به هیئت تخلفات معرفی شد.

ضرب‌وشتم دانش‌آموز طارمی!/مدیرکل آموزش و پرورش قزوین: معلم خاطی به هیئت تخلفات معرفی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دانش‌آموز پسر پایه سوم یکی از مدارس بخش طارم سفلی دهستان چوقور، روستای ماهین، از سوی معلمش به شدت مورد ضرب و شتم و تنبیه شدید بدنی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، امروز از اقدام صورت گرفته توسط این معلم خاطی، عذرخواهی کرد.

حسنعلی اصغری در حاشیه نشست اعضای کارگروه ایمنی و بهداشت محیط و حفظ محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران، در مورد تنبیه دانش‌آموز منطقه طارم که روز گذشته توسط یکی از معلمان صورت گرفته بود، اظهار کرد: متاسفانه یکی از معلمان روستای ماهین واقع در دهستان چوقور که یک ماه پیش هم بازدیدی از این مدرسه داشتیم، اقدام به تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی کرده است.

وی افزود: ادعای معلم این است که به دلیل کم کاری دانش‌آموز، تنبیه بدنی کوچکی انجام شده است اما این تنبیه موجب کبودی و صدمه روی بازو و پای این دانش‌آموز شد که به محض اطلاع ضمن اظهار تأسف؛ رئیس آموزش و پرورش طارم سفلی را به همراه تیمی مأمور کردیم که در منزل دانش‌آموز حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: تیم حاضر ضمن دلجویی و عذرخواهی از دانش‌آموز و خانواده‌اش، رضایت آن‌ها را جلب کرده‌اند، اما دلیل بر این نیست که اقدام معلم توجیه شود چه بسا که این تصمیم گرفته شده که این معلم فعلا در انتظار خدمت باشد.

اصغری با تصریح بر اینکه این معلم به هیئت تخلفات استان معرفی شده است، اذعان کرد: قطعا هیئت تخلفات تصمیم مناسبی را ناظر بر اتفاقی که رخ داده است خواهند گرفت، اگرچه تاکید این معلم به جهت کم‌کاری دانش‌آموز در دروس بوده و مدعی شده که ضایعه‌ای که روی بدن دانش‌آموز ایجاد شده به جهت حساسیت پوستی رخ داده است.

وی عنوان کرد: در هر صورت ما از این موضوع بسیار متأثر هستیم که همکار ما با اصول و مبانی تعلیم و تربیت آنقدر آشنا نیست که بداند تنبیه بدنی یا هر تنبیه دیگری در این قالب، در نظام آموزش و پرورش ما هیچ جایگاهی ندارد لذا امیدواریم که در آینده شاهد رفتارهای مشابه در آموزش و پرورش استان و کشور نباشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مدرسه دو دانش‌آموز دارد، ابراز کرد: نظارت آموزش و پرورش در این موارد نگاه حداکثری است چراکه بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع ضمن تماس تلفنی، تیمی را جهت بررسی موضوع به منطقه فرستادیم و‌ همچنین تیمی متشکل از معاونت ابتدایی، معاونت ارزیابی عملکرد و حراست در اداره کل تشکیل دادیم تا موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

وی بیان کرد: متاسفانه مهمترین موضوع این است که معلمان ما از مسیر مناسبی جذب نمی‌شوند و همان طور که مقام معظم رهبری امسال فرمودند؛ شغل معلمی به جهت حرفه‌ای بودن کارش، نیازمند این است که از مسیر مشخص و معینی در چارچوب قانون جذب شود ، معلمان ما باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشکده فنی شهید رجایی جذب شوند.

اصغری در پایان گفت: متاسفانه به دلیل فشارهای مختلفی که از مسیرهای متعدد وارد می‌شود، کسانی که آموزش لازم را برای کار معلمی ندارند جذب آموزش و پرورش می‌شوند و حضور این افراد به جهت اینکه به اندازه کافی به قوانین و اصول و مبانی تعلیم و تربیت آشنا نیستند موجب بروز چنین اتفاقاتی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان