۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین اکران، نقد و بررسی «دیدن این فیلم جرم است» در سینما بهمن
کد خبر: ۳۴۷۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۶ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

‍ با حضور امام جمعه‌قزوین صورت گرفت؛

اکران، نقد و بررسی «دیدن این فیلم جرم است» در سینما بهمن

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای، فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اکران، نقد و بررسی «دیدن این فیلم جرم است» در سینما بهمن

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ «دیدن این فیلم جرم است» با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شب گذشته(یکشنبه) در سینما بهمن حوزه هنری قزوین، اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ادامه برنامه رئیس حوزه هنری قزوین، حضور نسل جوان فیلمساز، انگیزه‌مند و مطالبه‌گر را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانسته و اظهار کرد: حوزه هنری به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی بستری برای پرورش این استعدادهای جوان است.

محمد رضا امامقلی افزود: در راستای توجه به قشر ضعیف و مناطق محروم و کمتر بهره‌مند، عواید حاصل از فروش بلیط این فیلم به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، اهدا خواهد شد، همچنین در آینده نزدیک فیلم‌های حوزه هنری همراه با نشست‌های نقد و بررسی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قزوین و شهرهای تابعه استان برگزار خواهد شد.

در این نشست، محسن کریمی، حق طلبی و عدالتخواهی را محور اصلی فیلمنامه برشمرد و اظهار کرد: قهرمان همیشه پیروز داستان نیست، سراسیمگی و واکنش‌های از روی استیصال برای دریافت حق، واقعیت امروز جامعه ماست و کارگردان از یک موضوع شخصی به موضوعی در سطح کلان رسیده که نکته مثبت فیلم است.

کارشناس حوزه سینما افزود: این فیلم شروع خوبی در نقد معضلات اساسی‌تر جامعه است و سینمای حوزه هنری ظرفیت آن را دارد تا در قالب‌های حرفه‌ای تر عمل کند.

در ادامه زهرا عبداللهی، فرم و محتوا را مکمل یک اثر سینمایی عنوان کرد و یادآور شد: یکی از نقاط خوب «دیدن این فیلم جرم است»، صراحت و شفافیت آن است، حرف دل کسانی است که برای احیای ارزش‌ها و مقابله با فساد ایستادگی می‌کنند و مطالبه گر هستند.

این فعال رسانه‌ای در نقد اثر گفت: فیلم باید زبان مردم جامعه و قهرمانش، اثرگذار باشد، ولی این اثر در ارائه الگو و قهرمان دچار ضعف شده و نتوانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند، نوع شخصیت پردازی به گونه‌ای است که بیننده آن را دوست ندارد و فراموش می‌کند.

در این برنامه آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی از مخاطبان با هدف کمک به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، اقدام به خرید بلیط فیلم کردند. 

گفتنی است؛ دیدن این فیلم جرم است! فیلمی در ژانر سیاسی به کارگردانی و نویسندگی رضا زهتابچیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، محصول تازه سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان