۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین علامه از حامیان و همراهان نهضت امام‌خمینی(ره) بود/ آیت‌الله مصباح در برابر هجمه علیه انقلاب افشاگری می‌کرد
کد خبر: ۳۴۷۷۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۵ ساعت: ۱۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

شاگرد آیت‌الله مصباح یزدی:

علامه از حامیان و همراهان نهضت امام‌خمینی(ره) بود/ آیت‌الله مصباح در برابر هجمه علیه انقلاب افشاگری می‌کرد

شاگرد آیت‌الله مصباح یزدی گفت: اینکه گاهی گفته می‌شود آیت‌الله مصباح انقلابی نبود و همراه مبارزات امام(ره) نبود یک دروغ واضح و مسلم است؛ چراکه این عالم از پیشتازان و همراهان نهضت امام خمینی(ره) است.

علامه از حامیان و همراهان نهضت امام‌خمینی(ره) بود/ آیت‌الله مصباح در برابر هجمه علیه انقلاب افشاگری می‌کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام محمدمهدی نادری قمی در نشست مجازی با موضوع بررسی روایت‌های رسانه‌ای در تحریف شخصیت و فعالیت‌های آیت الله محمدتقی مصباح یزدی که امروز(یکشنبه) به همت مرکز نسرای فضای مجازی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۷۴ در موسسه علمی و پژوهشی باقرالعلوم خدمت آیت الله مصباح یزدی بودم که توانستم برخی از کتاب‌های استاد را تدوین، نگارش و به چاپ برسانم.

وی افزود: اولین کتابی که با محوریت سخنان آیت‌الله مصباح منتشر کردم نگاه گذرا به ولایت فقیه است که تاکنون بیش از ۳۵ بار به چاپ رسیده است.

شاگرد آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به یکی از شبهاتی که اخیرا از زبان محسن کدیور یکی از روحانیون مقیم امریکا مطرح شده، بیان کرد: کدیور مدعی است که آیت‌الله مصباح از سال ۶۸ به بعد هیچ مطالعه‌ای نداشته و تمام علمش صرفا متکی بر محفوظات قبلی بیان می‌شد و همچنین کتاب‌هایی را که از این عالم منتشر شده را شاگردانش نگارش کرده‌اند.

نادری با اشاره به انتشار بیش از ۱۰۰جلد کتاب از آیت الله مصباح گفت: در حدود ۲۰ کتابی که از آیت الله مصباح منتشر شده مشارکت داشتم که برخی از کتاب‌ها مانند آموزش فلسفه را خود آیت الله مصباح به تنهایی نوشتند و کسی با ایشان همراهی نکرده؛ اما برخی از کتاب‌هایی که چاپ شده، تدریس ایشان است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که هر استاد پیش از تدریس نیاز به مطالعه دارد تا با آمادگی سر کلاس حاضر شود؛ بنابراین آیت الله مصباح از پیش برای تدریس این دروس آمادگی حاصل کرده و مطالبی را آماده می‌کردند.

شاگرد آیت‌الله مصباح اضافه کرد: از آنجایی که آیت الله مصباح مطالب تفسیر موضوعی قرآن مانند اخلاق در قرآن، جامعه و تاریخ در قرآن و قرآن شناسی و سیاست در قرآن که مجموعه تفاسیر ایشان است را تدریس می‌کردند قطعا لازم است در مورد آیات تامل و مطالعه شود.

نادری قمی بیان کرد: بعد از تدریس این عالم، مطالب در اختیار دوستان اهل نگارش قرار می‌گرفت و از حالت گفتاری به نوشتاری تبدیل می‌شد و طبیعتا درس بندی و فصل بندی می‌شد و آیت الله مصباح مطالب را مطالعه و رفع اشکال می‌کرد و بعد مجدد برای چاپ ارسال می‌شد.

آیت‌الله مصباح در مسیر حق از سرزنش‌ها هراس نداشت

وی درباره تشکیک آیت‌الله مصباح با حرکت و نهضت حضرت امام(ره) و انقلابی‌گری عنوان کرد: این شبهه که آیت الله مصباح مخالف مبارزه بوده و بعد از پیروزی انقلاب وارد میدان شده در واقع واژگون نقل کردن تاریخ است؛ چراکه آیت الله مصباح در انتشار دو نشریه قبل از انقلاب مشارکت داشتند و برخی را به تنهایی منتشر کرده‌اند.

شاگرد آیت‌الله مصباح اذعان کرد: آیت الله مصباح حتی در جلساتی که برخی روحانیون و بزرگان قبل از انقلاب شرکت داشتند، حضور پیدا می‌کردند و برای لو نرفتن دستورالعمل‌های جلسات، یک الفبای ویژه‌ای طراحی کرده بودند تا اگر اسناد به دست ساواک بیفتد برای آن‌ها قابل فهم نباشد.

وی ادامه داد: با توجه به تجاربی که در محضر آیت‌الله مصباح داشتم تیزبینی‌های فراوان از وی مشاهده کردم، برای نمونه در زمانی که تعداد زیادی از مجاهدین خلق پایبند به نماز شب و نهج البلاغه بودند اما آیت‌الله مصباح تشخیص داده بود که راه اینها اسلام انتقادی و مسیر انحرافی است و مسیر خطرناکی است لذا حاضر به همکاری با آن‌ها نشد.

این استاد حوزه ابراز کرد: بعد از گذشت زمان، جریان انقلاب نشان داد حق با آیت‌آلله مصباح بود طولی نکشید که سازمان مجاهدین خلق راهش را از امام خمینی(ره) جدا و بحث ترورها شروع کرد و این در حالی است که آیت‌الله مصباح این انحراف از ۴۵سال پیش تشخیص داده بود.

انقلابی نبودن آیت‌الله مصباح یک دروغ مسلم است

شاگرد آیت الله مصباح بیان کرد: حتی زمانی که آیت الله هاشمی خدمت امام(ره) می‌روند تا خمس حق امام را به کارهای مبارزاتی مجاهدین تخصیص دهند امام موافقت نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند از سهم امام اموالی در اختیار مجاهدین قرار گیرد تا علیه رژیم مبارزه کنند؛ چراکه امام خمینی(ره) شخصیت برجسته ای بودند و با تیزبینی تشخیص دادند که این‌ها مورد اعتماد نیستند.

وی گفت: اینکه گاهی گفته می‌شود آیت‌الله مصباح انقلابی نبود و همراه مبارزات امام(ره) نبود یک دروغ واضح و مسلم است؛ چراکه این عالم از پیشتازان و همراهان نهضت امام خمینی(ره) است و خود حضرت امام به مصباح عنایت خاص داشتند و در دوران پیش از انقلاب و بعد از آن روی ایشان شناخت داشتند.ب

نادری قمی با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله مصباح بعد از پیروزی انقلاب اظهار کرد: آیت‌الله مصباح بعد از انقلاب خدمت امام(ره) می‌رسند و مطرح می‌کنند برای اینکه طلبه‌ها پاسخگوی نیازهای روز مردم باشند صرفا این دستگاه‌ها پاسخگو نیست و باید دروس دیگری هم آموزش داده شود؛ لذا بعدها موسسه درگاه حق و بنیاد باقرالعلوم تاسیس می‌شود که امام راحل استقبال می‌کنند.ا

وی فزود: امام خمینی(ره) در مقابل درخواست آیت‌الله مصباح می‌فرماید حتی اگر فعالیتتان را دوبرابر کنید، مشکلی ندارد و تا جایی که بنده زنده‌ام هزینه‌هایش را پرداخت می‌کنم لذا اگر آیت‌الله مصابح انقلابی نبود و امام شناختی از ایشان نداشت چگونه این موضوع را مطرح می‌کرد.

افشاگری ایت الله مصباح مورد پسند اصلاح طلبان نبود

این استاد حوزه گفت: آیت‌الله دوره‌هایی را در موسسه درگاه حق تدوین کردند که اولین شاگردانش برخی افراد دوران انقلاب بودند و بنیاد باقر العلوم برای تکمیل دوره‌های نظام و تدریس جامعه شناسی و مدیریت اسلامی بعدها توسعه پیدا کرد و به موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) تبدیل شد.

وی ابراز کرد: در دولت خاتمی زمانی که آیت‌الله مصباح دیدند حرکات ایشان برخلاف مواضع انقلاب و حضرت امام(ره) است برای مبارزه با این افکار وارد میدان شد که یک تنه در مقابل هجوم سنگین علیه ارزش‌های انقلاب و تفکرات ناب حضرت امام خمینی صف آرایی کردند و با برگزاری جلسات در شهرهای مختلف افشاگری کرد.

نادری قمی مطرح کرد: براساس آیات قرآن آیت الله مصباح در مسیر حق و خدای متعال از سرزنش‌هایی هیچ سرزنش‌گری بیم و هراسی نداشت، لذا اگر تشخیص می‌داد حق در کدام مسیر است ولو اینکه تمام عالم آن را سرزنش می‌کردند هیچ باکی نداشت و گفته خود را بیان می‌کرد؛ در حالیکه برخی افراد با اینکه مسیر حق را می‌دانستند اما به خاطرات ملاحظات، حاضر به گفتن واقعیت نیستند.

شاگرد آیت‌الله مصباح ابراز کرد: در دوران اصلاحات که آیت‌الله خاتمی از ۴۵میلیون رای ۴۲میلیون رای داشت هیچ کسی حق نداشت خلاف جامعه حاکم سخنی بگوید؛ لذا شجاعت می‌خواست که فردی این تفکرات را زیر سوال ببرد اما آیت‌الله مصباح چندین هفته پیش از خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی پرداخت لذا این‌ها شروع به تخریب شخصیت مصباح و حمله به ایشان با برچسب‌های مختلف کردند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: آیت‌الله مصباح در این فضا وارد شدند و چندین هفته متوالی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران در مورد شبهات ایجاد شده در مورد دین و تفکرات امام(ره) می‌پرداختند که به کام اصلاحات‌چی‌ها و شخص خاتمی خوش نمی‌آمد، لذا مصباح اهل خشونت را مطرح کردند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان