۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شکستن کمر اسلام با محوریت ایران، توهم باطل غربی هاست/ جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه نتیجه عملکرد داعش در عراق است
کد خبر: ۳۴۷۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/کارشناس مدیریت امور دفاعی:

شکستن کمر اسلام با محوریت ایران، توهم باطل غربی هاست/ جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه نتیجه عملکرد داعش در عراق است

مجید شکوه فر جنایات اسرائیل علیه غزه را نتیجه عملکرد داعش دانست گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ هم واقعیت دیگری بوده که نشان داد با گذشت ۳۵ سال از یک حکومت اسلامی که با تکیه بر دین اداره شده است،دشمنانش موفق به شکستن کمر نظام مقدس جمهوری اسلامی نشده اند.

شکستن کمر اسلام با محوریت ایران، توهم باطل غربی هاست/ جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه نتیجه عملکرد داعش در عراق است

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، این روزها استکبار جهانی از یکسو در عراق و از سویی دیگر در غزه در حال نسل کشی مسلمانان است تا ریشه اسلام را بسوزاند اما از قدرتی همچون ایران اسلامی که داعیه دار جهان اسلام است غافل شده است.

رهبر معظم انقلاب در تاریخ 25/10/1385 فرمودند: "ما بایستی مردم خود را بیدار و هوشیار کنیم و خودمان مراقب باشیم آن کسانی که بدون فهم حقیقت و تقوا جمعیت کثیری از مسلمانان را از دین خارج دانسته و تکفیر می کنند این گروه های نادان، حقیقتا مناسب ترین صفت برای آنها نادانی است اگر چه در آنها خباثت هم هست اما جهالت مهمترین صفت آنهاست.

این افراد را باید تا آنجا که میتوانیم ارشاد کنیم و مردم را از آنها بترسانیم که مردم ما برخی به علت ضعف ایمان و معرفت مجذوب حرف دشمنان نشوند، ما باید مراقبت کنیم و وظیقه علما وظیفه سنگینی است امروز وحدت دنیای اسلام یک هدف اعلا است که اگر این وحدت حاصل شد آن وقت دنیای اسلام حقیقتا به عزت کامل و عمل به احکام اسلامی دست پبدا کرده است هم دولت ها باید کمک کنند و هم ملت ها.
"

مجید شکوه فر استاد دانشگاه بین الملل قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، در رابطه با فتنه شکل گرفته توسط گروه تروریستی داعش در عراق اظهار داشت: استکبار جهانی از وحدت جهان اسلام و قدرت اسلام آسیب می بیند بنابراین تلاش آنها این است که چنین وحدتی شکل نگیرد.

وی افزود: بهترین ابزار برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان این است که قسمتی از آنها عده دیگری را تکفیر کنند یعنی به آنها صفت کفر بدهند، اگر این مسئله در حد شعار باشد یک بحث دیگری است اما وقتی جنبه عملی پبدا می کند خطرناک می شود یعنی کافر باید با خشونت حذف شود.

20140602093305428

این کارشناس مدیریت امور دفاعی ادامه داد: اتفاق دوم مسئله ای است که در سوریه رخ داد و بعد در عراق تشدید شد یعنی این جریان تکفیری از طرف استکبار جهانی به راه افتاده است اما یک پیشینه ایدئولوژیک هم دارد یعنی با سوءاستفاده از آن و براساس اهداف استکبار جهانی برای ضربه زدن به اسلام سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه وقتی جهان اسلام آسیب ببیند همه کشورهای اسلامی دچار خسران می شوند اذعان داشت: وقتی به ریشه های گروه های تروریستی توجه می کنیم درک خواهیم کرد امروز آثار حرکت گروه داعش دیده می شود و این حرکت فرصتی است که رژیم صهیونیستی پیدا کرده و به خاک و خون کشیدن مردم مسلمان غزه در ماه مبارک رمضان و بعد از آن نتیجه رفتار این تروریست ها است.

استاد دانشگاه آزاد قزوین درباره اینکه حرف اصلی این گروه های تروریستی چیست تصریح کرد: قبل از جنگ جهانی که امپراطوری عثمانی با فروپاشی مواجه شد و در حقیقت جهان اسلام از یک قدرت تاثیرگذار در منطقه و بین الملل افول کرد این سوال  پیش آمد که علت اصلی این مشکل چه بود و چرا اسلام دچار این رکود شد.

وی در ادامه ابراز داشت: مسئله به اختلافات داخلی و خارجی که استکبار جهانی ایجاد کرده بود بر می گشت.
از نظر گروه هایی مانند داعش این مشکل داخلی مهمتر از مشکل خارجی است و لذا ابتدا باید مسئله داخل حل شود و سپس با نبرد با دشمن خارجی اعتلای جهان اسلام را ایجاد کنند.

شکوه فر یادآور شد: براساس این تفکر گروه هایی آموزش دیدند و مسلح شدند و شروع به تقسیم جهان اسلام به دو گروه کردند.
براساس برخی تفکرات ابن تیمیه و بعدها وهابیت معتقدند قسمتی از مسلمانان کافر هستند و شاخصه کفر آنها این است که برای مساجد گنبد می سازند و اهل توسل به ائمه و چهارده معصوم هستند که از دنیا رفته اند که از منظر وهابیت این کفار را باید حَرب فیزیکی کرد.

وی با بیان اینکه پادشاهی عربستان با این تفکرات شکل گرفت گفت: با ایجاد شورش قدرت سیاسی و حکومتی عربستان براساس تفکر وهابیت شکل گرفت در حالی که این جریان هم از منظر اهل سنت و هم شیعیان منفور است و اتفاقا با به قدرت رسیدن وهابیت بسیاری از علمای اهل سنت و مردم سنی کشته شدند.

استاد دانشگاه بین الملل قزوین مسئله ایستادگی جریان سنی مقابل شیعه با دست آویز وهابیت را مردود دانست و اظهار داشت: با اتفاقات روی داده در سوریه و عراق متوجه می شویم که بیشترین آسیب متوجه علمای اهل سنت و مردم سنی بوده است پس گروه های تروریستی براساس اختلاف بین شیعه و سنی شکل نگرفته است؛ بلکه اختلاف با یک گروه منحط تکفیریست که غیر خود سایر مسلمانان را کافر می داند.

وی به خروجی تفکرات منحط تکفیری اشاره کرد و گفت: امروز می بینیم مسلمانان در چندین گروه مختلف به جان هم می افتند و باید حتما مقاومت کنند، ثمره عملی این مقاومت چیست؟ طبیعتا دو گروه از مسلمانان با هم درگیر می شوند و هر کدام از آنها هم که پیروز شوند باز هم یک گروه ضعیف خواهد ماند و این گروه ضعیف طُعمه مناسبی برای استکبار خواهد شد.

کارشناس سیاسی قزوین ادامه داد: این جریان ها امروز با پول عربستان و با آموزش هایی که در ترکیه دیده اند و با هدایت اطلاعاتی که توسط استکبار جهانی از جمله آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس، برایشان صورت گرفته است  قدرت پیدا کرده اند.
این افراد وارد جهان اسلام می شوند و نتیجه عملی آن تضعیف جهان اسلام خواهد بود.

وی به سیاست غربی ها برای هم مرز کردن گروه های تکفیری با ایران اشاره کرد و ابراز داشت: رگه هایی از تفکرات وهابیت در ایران اسلامی وجود دارد و ما چند سال پیش جریان ریگی را داشتیم که از همین نوع تفکر بود که با آن مقابله شد غربی ها با این رویکرد که در ایران نیز خواستگاه این تفکرات است و می توان با ورود داعش به عراق برای کشور ایران خطرآفرینی کرد وارد صحنه شده اند.

شکوه فر با بیان اینکه غربی ها فراموش کرده اند که ایران اسلامی داعیه دار جهان اسلام است تصریح کرد: ایران اسلامی تا به امروز ثابت کرده است یک حکومت اسلامی موفق اولا به جهان اسلام و بعد به دنیای  ارائه داده است و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 هم واقعیت دیگری بوده که نشان داد با گذشت 35 سال از یک حکومت اسلامی که با تکیه بر دین اداره شده دشمنانش موفق به شکستن کمر نظام مقدس جمهوری اسلامی نشده اند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی یک نظام موفق را به جهان معرفی کرده و طبیعی است که استکبار جهانی احساس خطر جدی کند لذا مجهز کردن داعش در عراق در حقیقت پاسخی است که استکبار به موفقیت های کشورمان داده است.

این کارشناس مدیریت امور دفاعی در پاسخ به اینکه علت این نوع از پاسخ به ایران اسلامی چه بوده است خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا حمله نظامی به ایران در طبس را انجام داد و موفق نشد  عراق را تسلیح کرد و با تحمیل جنگ هشت ساله باز هم شکست خورد.
این بار یک اسلحه زیرکانه را انتخاب کرد و آن جنگ دین علیه دین با لباس دین است.

وی ادامه داد: داعشی ها افرادی هستند که اهل سجده و عبادت و نماز هستند یعنی همان جریان قوی خوارج که علیه امام علی(ع) یکبار وارد صحنه سیاسی شدند و مردی مانند ایشان توانست چشم فتنه را دربیاورد، امروز هم همان فتنه با ظاهری به نام داعش متولد شده است و مشاهده می کنیم که در این زمان هم شخصیتی مانند رهبری که اتفاقا همنام امام اول شیعیان است وارد صحنه سیاسی حرکت کوردلان علیه اسلام شده است.

10247466_458704344262334_2718175863510670057_n

استاد دانشگاه آزاد قزوین با تاکید بر اینکه رهبری همیشه نقشه راه را برای ملت ایران ترسیم کرده است اذعان داشت: وقتی با این بصیرت دهی رهبری روبرو هستیم دغدغه و نگرانی وجود ندارد، فقط باید حس آگاهی عمومی ایجاد شود تا بتوانیم در یک روشنگری جهانی زهر این جریان را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در اول تیرماه امسال اظهار داشت: ایشان فرمودند؛ آمریکا از روال کنونی در عراق یعنی برگزاری انتخابات با مشارکت خوب مردم و تعیین گزینه های مورد اعتماد مردم راضی نیست زیرا آنها به دنبال تحت سلطه قرار دادن عراق هستند؛ با این سخنان رهبری می توانیم علت اینکه چرا این بحران به عراق کشیده شد را درک کنیم.

شکوه فر همچنین علت و نقش جریان داعش در عراق را بار دیگر در سخنان رهبری ارزیابی کرد و گفت: ایشان در هفتم تیرماه امسال فرمودند؛ دشمنان اسلام امروز بر روی ایجاد جنگ های داخلی در بین ملت ها سرمایه گذاری کرده اند تا مردم را با عناوبن قومی و مذهبی به جان یکدیگر بیندازند؛ در عراق دنباله ها و تفاله های رژیم صدام به همراه عده ای انسان جاهل این جنایات را انجام می دهند و دشمنان این حوادث را جنگ بین شیعه و سنی معنا می کنند اما این فقط یک آرزوست.

وی هدف دشمن را ایجاد جنگ بین شیعه و سنی معنا کرد و ابراز داشت: جهان اهل سنت عبارتند از عربستان و قطر و ترکیه و جهان شیعه در ایران خلاصه می شود یعنی جنگ ایران و جهان اسلام در توهم استکبار است که می خواهد به آن دامن بزند.

این کارشناس سیاسی افزود: اما واقعیت این است که اهل سنت امروز این واقعیت را فهمیده و روشنگری خوبی صورت گرفته است و داعش نماینده اهل سنت نیست، این روزها روحانیت آنها علیه داعش فتوا صادر کرده اند و هم بسیاری از سنی ها بسیجی زمان ما شده اند یعنی سازماندهی مردمی صورت گرفته است پس داعش  خطری جدی برای جهان اسلام نخواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: آنچه امروز برای مسلمانان حائز اهمیت و توجه می باشد هوشیاری و آگاهی لازم در برابر مقابله با این تفکرات است.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان