۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین شناسایی ۹۵۳تبعه خارجی غیرمجاز در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۵ ساعت: ۱۳:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد

شناسایی ۹۵۳تبعه خارجی غیرمجاز در قزوین

معاون اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: نیرو‌های خارجی غیرمجاز شناسایی شده شامل ۲۲۵نفر در شهرستان آبیک، ۳۱نفر در آوج، ۴۳ نفر در البرز، ۱۶۳نفر در بوئین زهرا، ۲۳۷نفر در تاکستان و ۲۵۴نفر در قزوین بودند.

شناسایی ۹۵۳تبعه خارجی غیرمجاز در قزوین

وحید انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۲۰قانون کار، اشتغال اتباع خارجی در کشور نیازمند دریافت پروانه کار است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده ۱۲۱ تا ۱۲۹قانون کار آن را صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: جریمه اشتغال اتباع غیرقانونی پنج برابر حداقل دستمزد در یک روز تعیین شده است و اتباع خارجی موظف به دریافت پروانه کار برای اشتغال در مناطق مصوب و مجاز هستند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: نیرو‌های خارجی غیرمجاز شناسایی شده شامل ۲۲۵مورد در شهرستان آبیک، ۳۱نفر در آوج، ۴۳تبعه خارجی در البرز، ۱۶۳نفر در بوئین زهرا، ۲۳۷مورد در تاکستان و ۲۵۴نفر در قزوین بودند.

انجام بیش از ۲هزار بازرسی از اشتغال اتباع خارجی

وی افزود: با توجه به قانون کار، ۲۴۲کارفرمای متخلف شامل ۴۸نفر در آبیک، چهار کارفرما در آوج، ۲۶مورد در البرز، ۵۰کارفرما در بوئین زهرا، ۵۱نفر در تاکستان و ۶۳کارفرما در قزوین به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتظاری با اشاره به مناطق مصوب در استان برای تردد اتباع خارجی، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، تردد اتباع خارجی در شهرستان‌های آبیک، بوئین زهرا، تاکستان، آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع را دریافت کرده‌اند می‌توانند در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به انجام ۲ هزار و ۱۳۷فقره بازرسی و تهیه گزارش از اشتغال اتباع خارجی در قزوین، یادآور شد: از ابتدای امسال ۶۲۶بازرسی در قزوین، ۴۹۵مورد در تاکستان، ۳۷۶بازرسی در بویین زهرا، ۳۲۰مورد در آبیک، ۷۰مورد در آوج و ۲۵۰بازرسی در البرز برای شناسایی نیروی کار خارجی غیرمجاز انجام شده است.

انتظاری عنوان کرد: این بازرسی‌ها منجر به جایگزین شدن ۷۷۵نیروی کار داخلی با اتباع خارجی شامل ۸۰نفر در البرز، ۲۳نفر در آوج، ۱۲۰نفر در آبیک، ۱۰۱نفر در بوئین زهرا، ۳۲۰نفر در تاکستان و ۱۳۱ نفر در قزوین شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان