۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صنف لوازم‌خانگی و لوازم یدکی خودرو در صدر شکایات مردمی/ چندقیمتی در عرضه تخم‌مرغ بازار را دچار بی‌سروسامانی کرده است
کد خبر: ۳۴۷۶۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۵ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از جلسه ستاد تنظیم بازار؛

صنف لوازم‌خانگی و لوازم یدکی خودرو در صدر شکایات مردمی/ چندقیمتی در عرضه تخم‌مرغ بازار را دچار بی‌سروسامانی کرده است

در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام شد که بیشترین شکایات مردمی از صنف لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو است و متخلفان باید هرچه سریع تر به تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

صنف لوازم‌خانگی و لوازم یدکی خودرو در صدر شکایات مردمی/ چندقیمتی در عرضه تخم‌مرغ بازار را دچار بی‌سروسامانی کرده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح‌قزوین، جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین با حضور استاندار و مسئولان اقتصادی و بازرگانی استان قزوین شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در این جلسه با اشاره به دغدغه‌های مردم و مطالبات جدی آن‌ها اظهار کرد: از همه مدیران انتظار دارم در حوزه مسئولیت خود به حقوق مردم توجه کنند و کوتاهی در این امر ظلمی بزرگ و گناهی نابخشودنی است.

وی افزود: در این شرایط که در قیمت بعضی کالاها مثل تخم مرغ، چند قیمتی وجود دارد نشان می‌دهد که مسئولیت‌ها به خوبی اعمال نمی‌شود؛ اختلاف قیمت‌ها، نارضایتی اجتماعی را رقم می‌زند و باید برخورد شدید با متخلفان در این زمینه صورت گیرد.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم قانون‌گرایی یادآور شد: سهل‌انگاری در مسائلی که قانون حکم کرده است، نه از استاندار پذیرفتنی است و نه هیچ مدیر دیگری، بازرسی‌ها باید جدی ورود کنند و اجازه احتکار به انبارداران را ندهند.

کوتاهی مدیران گزارش شود

این مقام مسئول ادامه داد: پذیرفتنی نیست در شرایطی که مردم در تنگنای اقتصادی و معیشتی هستند، عده‌ای برای دستیابی به سود بیشتر باعث اخلال در بازار شوند چراکه احتکار خارج از معیارهای انسانی، اخلاقی و دینی است و باید با محتکران برخورد شدید صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تحرک ایجاد شده در اتاق اصناف، تاکید کرد: این نهاد باید بر عملکرد زیرمجموعه‌‎های خود بیشتر نظارت کند و به بهای به دست آوردن رای در مجموعه، حقوق مردم را تضییع نکند.

جمالی پور با هشدار به صنوف متخلف، خطاب به اتحادیه‌ها و اتاق اصناف تاکید کرد: با صنوف متخلف ابتدا با تذکر و در صورت تکرار با باطل کردن پروانه برخورد کنید که این عمل باعث رضایتمندی مردم خواهد شد؛ از فرمانداران هم می‌خواهم که به عملکرد مدیران ورود کنند و هر مدیری که کوتاهی می‌کند، معرفی شود.

استاندار قزوین در پایان با تاکید بر لزوم برخورد با مدیران متخلف گفت: تخلف مدیر به قیمت افزایش سطح نارضایتی مردم تمام می‌شود و ما مدیر این دولت شده‌ایم که از آبروی نظام دفاع کنیم؛ برای من سخت است که ببینم به دلیل تخلف برخی مدیران، مردم به نظام و دولت بدبین شوند زیرا دولت به ما اعتماد کرده و باید کار را به بهترین شکل به سرانجام برسانیم.

متخلفان به تعزیرات معرفی شوند

دادستان قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه نباید از حوزه‌ای که روند تکرار جرم در آن محرز است به سادگی گذشت، اظهار کرد: این موضوع باید اصلاح شود و نظارت بخشی از وظیفه اتاق اصناف است، لذا در صورتی که در بازرسی‌ها تخلفی مشاهده می‌شود باید به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده شود.

محمد قاسمی افزود: باید یک آسیب شناسی خوبی صورت بگیرد و مشکل از سرمنشا حل شود و در صورت تکرار یک پرونده، تخلف محسوب شده و به تعزیرات معرفی شود.

گفتنی است، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان جلسه اعلام کرد که بیشترین شکایات مردمی از صنف لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو است. انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان