۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نگرانی انگلیس از کارآیی پایین واکسن کرونا/ فایزر فقط یک‌سوم مقدار پیش‌بینی شده جواب داد
کد خبر: ۳۴۷۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۳ ساعت: ۷:۳۲ ↗ لینک کوتاه

نگرانی انگلیس از کارآیی پایین واکسن کرونا/ فایزر فقط یک‌سوم مقدار پیش‌بینی شده جواب داد

انگلیس در حال بررسی دقیق نتیجه دور از انتظار تزریق واکسن فایزر در رژیم صهیونیستی است. مقامات صهیونیستی می گویند این واکسن نتیجه ای کمتر از حد ادعاشده داشته است.

نگرانی انگلیس از کارآیی پایین واکسن کرونا/ فایزر فقط یک‌سوم مقدار پیش‌بینی شده جواب داد

به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین به نقل از فارس، تزریق اولین دوز واکسن کرونای فایزر در رژیم صهیونیستی موجب شده تا نرخ ابتلا به ویروس کرونا در میان افراد دریافت کننده این واکسن تنها 33 درصد کاهش یابد. با توجه به اینکه از مدت زمان تزریق واکسن یادشده به افراد مذکور بین 14 تا 21 روز گذشته این کاهش اندک باعث نارضایتی و اعتراض صهیونیست ها شده است.

آمار به دست آمده بسیار پایین تر از میزان مصونیت پیش بینی شده بعد از تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر بوده است. بر اساس بررسی کمیته مشترک واکسن و ایمن سازی انگلیس تزریق واکسن کرونای این شرکت باید از ظهور نشانه های ابتلا به کرونا در 89درصد از دریافت کنندگان جلوگیری می کرد. اما این رقم تنها در حدود 30 درصد بوده است.

روز گذشته مقامات صهیونیستی تصریح کردند تزریق یک دوز از واکسن کرونای شرکت فایزر نتایجی دور از انتظار داشته و کمتر از آنچه تصور می شده موثر بوده است. به گفته سر پاتریک، مشاور ارشد علمی دولت انگلیس، باید برآوردهای آماری در مورد تاثیر واکسن فایزر ادامه یابد و ایجاد مصونیت بیشتر در برابر کرونا تنها در گذر زمان و با اقدامات بیشتر درمانی ممکن می شود.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز گفته است: ما باید با این موضوع با دقت کامل برخورد کنیم. مطالعات بالینی نشان می دهد که نتیجه تزریق دو دوز واکسن مذکور بعد از گذشت 28 روز ایجاد حدود 50 درصد مصونیت است. در روزهای اول تزریق این واکسن هیچ مصونیتی ایجاد نمی شود و کارآیی آن در بهترین حالت بعد از تزریق دو دوز از 89 درصد بیشتر نخواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان