۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۸۹درصدی کشف کالای قاچاق در استان قزوین/ فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت بلامانع است
کد خبر: ۳۴۷۶۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

معاون استاندار قزوین اعلام کرد

افزایش ۸۹درصدی کشف کالای قاچاق در استان قزوین/ فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت بلامانع است

معاون استاندار قزوین گفت: طبق مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا ماینرها اگر مجوز لازم را از سازمان صمت داشته باشند و حقوق و عوارض دولتی را هم پرداخت کرده باشند بلامانع است.

افزایش ۸۹درصدی کشف کالای قاچاق در استان قزوین/ فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت بلامانع است

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت قاچاق در استان قزوین اظهار کرد: با همت پلیس نیروی انتظامی، کشفیات کالاهای قاچاق در استان 89 درصد افزایش داشته است که این کالاها بیشتر در حوزه دارو، ماینرها، لوازم آرایشی، مشروبات الکلی و فرآرده‌های نفتی بوده است.

وی افزود: راه‌اندازی پلیس اقتصادی هم یک حرکت خوب در مجموعه ناجا بوده است که تاثیر بسزایی را در مبارزه با قاچاق کالا خواهد داشت که البته مسئولیت سنگینی است که باید با دقت نظر ویژه‌ای در این حوزه کار کرد.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: طبق مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا ماینرها اگر مجوز لازم را از سازمان صمت داشته باشند و حقوق و عوارض دولتی را هم پرداخت کرده باشند بلامانع است.

این مقام مسئول اذعان کرد: از آنجایی که می‌خواهیم وحدت رویه‌ای در حوزه فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال وجود داشته باشد لذا صدور مجوز فعالیت این دستگاه‌ها را به سازمان صمت اختصاص دادیم چراکه نگاه‌های متفاوتی در این زمینه در دستگاه‌ها وجود دارد.

جهاد کشاورزی جلوی عرضه نهاده‌ها و کود شیمیایی خارج از شبکه را بگیرد

حبیبی بیان کرد: برق مصرفی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال موضوع بسیار مهمی است که حتما شرکت توزیع برق باید در جریان باشد که از برق یارانه‌ای استفاده کنند چون مهمترین موضوع در بحث ماینرها مصرف بالای برق است که مشکلاتی را به وجود آورده و بعضی‌ها واحدهایی را اجاره کرده‌اند که از برق آن استفاده کنند و این ماینرها را بتوانند آنجا کار بگذارند.

وی عنوان کرد: سازمان صمت، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی باید از عرضه خارج از شبکه نهاده‌ها و کود شیمیایی جلوگیری کنند چراکه گزارشاتی به دست ما رسیده که در میادین قزوین، این کالاها خارج از شبکه عرضه می‌شود.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: خروج بدون مجوز تخم مرغ در استان اتفاق می‌افتد که هم دامپزشکی و هم نیروی انتظامی باید در نظر داشته باشد که هر جا نظارت‌ها را ضعیف کردیم، یا با کمبود یا افزایش قیمت مواجه شدیم که اگر توجه نکنیم افزایش قیمت چندبرابر تخم مرغ اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول اضافه کرد: همین وضعیت را در بحث مرغ داشتیم که ما بازار را کنترل کردیم و اجازه خروج بدون مجوز را ندادیم که موجب تعادل در قیمت شد؛ اما اگر در حوزه تخم مرغ توجهی صورت نگیرد قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.

حبیبی تاکید کرد: در بحث پلاک گذاری ادوات کشاورزی از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی هم توسط راهنمایی و رانندگی و هم توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته است؛ اما به نظر می‌رسد که روند آن قدری کُند شده است.

ادوات کشاورزی بدون پلاک‌گذاری، سهمیه سوخت ندارند

وی ادامه داد: علت کُند شدن روند پلاک گذاری ادوات کشاورزی این است که ممکن است صاحبان این ادوات مراجعه نکرده باشند؛ لذا فرصت حداکثر دو ماهه می‌دهیم که اطلاع رسانی صورت گیرد که صاحبان این اداوت در این دوماه فرصت دارند که مراجعه کنند؛ اگر در این مدت پلاک گذاری انجام نشد، تحویل سوخت به این افراد ممنوع می‌شود.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: هدف ما از ساماندهی ادوات کشاورزی، عدم مصرف سوخت خارج از شبکه و نظارت بر میزان مصرف سوخت استان است که صاحبات این ادوات تنها در صورت پلاک گذاری می‌توانند سوخت دریافت کنند که باید تا پایان سال این اتفاق بی‌افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 70 درصد ادوات کشاورزی تاکنون پلاک گذاری شده است؛ ابراز کرد: پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین اقدام مناسبی است که از سوی دامپزشکی صورت می‌گیرد و باید ادامه داشته باشد که بر نظارت و کنترل موثر است.

حبیبی تاکید کرد: در بازرسی تشخیص کالاهای  قاچاق باید از تیم‌های مشترک تخصصی از جمله جهاد کشاورزی و سازمان صمت در کنار نیروی انتظامی استفاده شود و همان ابتدا کارشناس نظر دهد تا مشکلات بعدی که بخواهد روند دادگاه را طی کند و مشمول زمان شود را نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: موتورسیکلت‌های موجود در انبار اموال تملیکی، به محیط زیست و نیروی انتظامی واگذاری شد که توسط دفتر امنیتی پیگیری و ظرف دو هفته هم تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان