۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی «هاب گردشگری» منطقه یله‌گنبد قزوین در انتظار سرمایه‌گذار
کد خبر: ۳۴۷۶۰۸ نویسنده: علیرضا خزائلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان مطرح کرد

راه‌اندازی «هاب گردشگری» منطقه یله‌گنبد قزوین در انتظار سرمایه‌گذار

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در مورد راه‌اندازی هاب گردشگری منطقه یله‌گنبد گفت: هم‌اکنون در مرحله فراخوان سرمایه‌گذار هستیم که البته به دلیل فضای کرونایی حاکم در کشور و تعطیلی طولانی مدت حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاران تمایلی به همکاری ندارند.

راه‌اندازی «هاب گردشگری» منطقه یله‌گنبد قزوین در انتظار سرمایه‌گذار

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، استان قزوین با قدمت تاریخی، ظرفیت‌های قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری به خود اختصاص داده است.

در تبیین ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین همین نکته کافی است که وجود چشمه‌های آبگرم از جمله منطقه یله‌گنبد بهانه‌ای برای حضور گردشگران در این مناطق گردشگری است.

حوزه گردشگری و توان اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه یله‌گنبد تا اندازه‌ای قابل توجه بوده؛ اما تاكنون تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در این مجموعه بی‌نتیجه باقی مانده است.

مسئولان سال‌هاست از اهمیت این نقطه برای جذب گردشگر در استان قزوین و برنامه‌ریزی برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در آن سخن به میان می‌آورند اما تا به امروز این سخنان عملی نشده است.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره آخرین وضعیت راه‌اندازی هاب گردشگری در منطقه آبگرم یله‌گنبد اظهار کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین دارای ظرفیت هاب گردشگری است، منطقه یله‌گنبد به عنوان یکی از نقاط مهم در این بین محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله طرح‌های پژوهشی مطالعاتی بسیار مناسبی که با همکاری دانشگاه‌های استان قزوین همچون دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در سال گذشته به تصویب شورای برنامه‌ریزی‌ توسعه رسید، مربوط به منطقه یله‌گنبد است.

راه‌اندازی هاب گردشگری منطقه یله‌گنبد در مرحله فراخوان سرمایه‌گذار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون در مرحله فراخوان سرمایه‌گذار هستیم که البته به دلیل فضای کرونایی حاکم در کشور و تعطیلی طولانی مدت حوزه‌های گردشگری و سفر، سرمایه‌گذاران تمایلی به همکاری ندارند.

وی یادآور شد: با دستور استاندار قزوین، ایجاد هاب گردشگری در منطقه آبگرم یله‌گنبد در حد موضوع استانی مطرح شده و حوزه سرمایه‌گذاری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت اقتصادی استانداری نسبت به تشکیل کارگروه ویژه‌ برای این موضوع موظف هستند.

خزائلی عنوان کرد: امیدواریم پیگیری بیشتری برای راه‌اندازی هاب گردشگری منطقه آبگرم یله‌گنبد صورت بگیرد تا در راستای آن، بتوانیم اجرای طرح مطالعاتی و پژوهشی مصوب را با رعایت مراحل قانونی به سرمایه‌گذار واجد شرایط واگذار کنیم.

این مقام مسئول گفت: پیش‌بینی نخست ما این است سرمایه‌گذار اولیه را پیدا کنیم تا بتوانیم اجرای پروژه را مرحله به مرحله پیش ببریم.

باید به عنوان محرک اقتصادی بزرگ به حوزه گردشگری قزوین بپردازیم

وی با اشاره به اعتبارات پروژه راه‌اندازی هاب گردشگری منطقه آبگرم یله‌گنبد یادآور شد: برآورد طرح پژوهشی راه‌اندازی هاب گردشگری منطقه آبگرم یله‌گنبد که برای سال گذشته پیش‌بینی شده بود باید نسبت به سال جاری تغییرات جدی داشته باشد؛ اما پیش‌بینی عمومی طرح در فاز اولیه، بالغ بر 50میلیارد تومان است.

خزائلی تصریح کرد: باتوجه به وجود ظرفیت‌های منطقه یله‌گنبد، برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌ راه، مناطق روستایی و چشمه‌های آب گرم در طرح مطالعاتی درنظرگرفته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک رسانه‌ها، توجه مردم را به حوزه هویت تاریخی و فرهنگی استان قزوین بیشتر جلب کنیم؛ چراکه این نقاط به عنوان نقاط قوت مردم در استان است.

وی با بیان اینکه باید به عنوان محرک اقتصادی بزرگ به حوزه گردشگری بپردازیم، ادامه داد: وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی در دو سالی که به استان قزوین سفر کرد به ظرفیت‌های گردشگری این استان پرداخت، لذا با توجه به وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر در توسعه گردشگری، همراهی مسئولان را در تمام سطوح می‌‎طلبیم تا بتوانیم پروژه‌های گردشگری از جمله راه‌اندازی هاب گردشگری در منطقه گردشگری یله‌گنبد را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان