۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی و هنری قزوین ارائه شد
کد خبر: ۳۴۷۶۰۴ نویسنده: محمدحسین اسماعیلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی و هنری قزوین ارائه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تقریبا ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه استان قرار داده شده است و هم‌اکنون مرحله دوم تسهیلات ارائه می‌شود، امیدواریم بتوانیم تسهیلات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهیم.

۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی و هنری قزوین ارائه شد

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به تأثیر کرونا در حوزه‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: کرونا خسارت‌های بسیاری را به حوزه هنر و رسانه وارد کرد و در طول یک سال گذشته این مشاغل از نخستین مشاغلی بوده که منجر به تعطیلی شد.

وی افزود: براساس شرایط کرونایی، توزیع بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی بسیاری را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد و دولت برای مشاغل فرهنگی و هنری درنظرگرفتیم که این تسهیلات در قالب وام‌های بانکی ارائه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین عنوان کرد: تقریبا 24 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه استان قرار داده شده است و هم‌اکنون مرحله دوم تسهیلات ارائه می‌شود، امیدواریم بتوانیم تسهیلات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهیم.

ارائه تسهیلات کرونایی به فعالان هنری وفرهنگی

اسماعیلی گفت: ارائه تسهیلات در دو سامانه انجام می‌شود؛ سامانه نخست شامل سامانه «تحفه» ویژه فعالیت افراد به صورت بنگاهی و دارای کدکارگاهی است؛ این افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه تسهیلات را از طریق صندوق کارآفرینی امید دریافت کنند.

وی اضافه کرد: روش دوم ارائه تسهیلات از طریق سامانه کاراست که متقاضیان درخواست وام با معرفی به وزارت کار و تعاون، از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

ارائه وام بلاعوض به اعضای صندوق هنر

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین وام بلاعوض به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر استان قزوین ارائه شده و حق بیمه اعضای این صندوق نیز در سه ماه نخست سال‌جاری پرداخت شده است.

اسماعیلی در پایان با اشاره به اطلاعیه هیئت نظارت بر مطبوعات مبنی بر درخواست اخذ مجوز فعالیت فعالان خبری تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از استان قزوین در این زمینه نداریم، اما فرصت مناسبی برای فعالان پایگاه خبری یا فضای مجازی است تا این افراد با مراجعه به سامانه جامع رسانه‎‌های کشور تا پایان بهمن ماه نسبت به ثبت مجوز اقدام کنند و این مهلت تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان