۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تکلیف ساخت المان شهدای مفقودالاثر مشخص شود/ دهیاران و شهرداران در نگهداری مزارهای شهدا کوتاهی می‌کنند
کد خبر: ۳۴۷۵۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

تکلیف ساخت المان شهدای مفقودالاثر مشخص شود/ دهیاران و شهرداران در نگهداری مزارهای شهدا کوتاهی می‌کنند

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین گفت: ساخت المان شهدای مفقودالاثر از مهمترین درخواست‌های خانواده شهداست که امیدواریم به زودی تعیین تکلیف شود.

تکلیف ساخت المان شهدای مفقودالاثر مشخص شود/ دهیاران و شهرداران در نگهداری مزارهای شهدا کوتاهی می‌کنند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، غلامرضا حقایق پور امروز(سه شنبه) در جلسه کارگروه گلزار شهدای استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد؛ با بیان اینکه این سومین کارگروه ساختاری است، اظهار کرد: در جلسه قبل این کارگروه بحث ساماندهی جاده‌های مواصلاتی به گلزار شهدا در روستاها تصویب و لیست این روستاها به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال شد که مشکل راه گلزار شهدای روستای زرجه بستان انجام شد.

وی افزود: لیست گلزارهای شهدای دارای اولویت برای بازسازی جهت تخصیص اعتبار، تهیه شد که اکنون بیشتر دستگاه‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه هستند؛ اما سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه همراهی خوبی دارد و در جلسه شورای مسکن هم درخواست‌هایی درباره گلزار شهدا مطرح شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین ادامه داد: تمامی اعتبارات بنیاد شهید متمرکز است و تنها اعتباری که به صورت استانی تامین می‌شود در حوزه گلزار شهداست؛ اگر فرمانداران شهرستان‌ها همکاری و اقدام لازم را داشته باشند ما می‌توانیم تا پایان امسال بازسازی چند مزار شهدا را در دستور کار قرار دهیم.

ساخت المان شهدای مفقودالاثر از مهمترین درخواست‌ خانواده شهداست

این مقام مسئول عنوان کرد: ساخت المان شهدای مفقودالاثر هم از مهمترین درخواست‌های خانواده شهداست که در استان قزوین ۱۸۵شهید مفقودالاثر وجود دارد؛ اما متاسفانه این درخواست سابقه ۱۰تا۱۵ ساله دارد به طوری که تاکنون تعدادی از مادران و پدران این شهدا از دنیا رفته‌اند.

حقایق پور اذعان کرد: طرح ساخت المان شهدای مفقودالاثر سال‌ها در دستور کار قرار دارد که سال گذشته مجدد کلید خورد اما مجدد متوقف شد و مقرر بود که مجری طرح برنامه‌ها را ارائه دهد که تاکنون انجام نشده و مشکلات اداری ایجاد شده است که امیدواریم برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل روشنایی گلزارهای شهدا با اداره برق مکاتباتی انجام شده است، ابراز کرد: گلزارهای شهدا پس از ساماندهی باید تحویل دهیاری و شهرداری‌ها داده شود که این کار انجام شده اما اقدامات مناسبی از سوی دهیاران و شهرداران برای نگهداری صورت نمی‌گیرد که شاهد تخریب این اماکن هستیم.

ساماندهی گلزارهای شهدای روستایی

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین اذعان کرد: طبق مصوبه کارگروه قبلی نیز قرار شد که بنیاد مسکن در هر روستایی که طرح هادی را اجرا می‌کند، لیست روستاها را به ما ارائه دهد تا برای ساماندهی گلزار شهدا هماهنگی و همکاری کنیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه امیدواریم المان شهدای مفقودالاثر به زودی تعیین و تکلیف شود، بیان کرد: اکنون ۱۰۰جانباز ۷۰درصد در استان داریم که طبیعتا شهید محسوب خواهند شد و شهدایی از مناطق مرزی و شهدای مدافع سلامت داریم که باید تدابیر لازم برای فراهم کردن مکان مناسب اندیشیده شود.

حقایق پور در پایان گفت: یک مکان ذخیره شهدا در گلزار شهدای قزوین داریم که در جریان ساخت پل امام رضا(ع) به صورت یک مخروبه درآمده و وضعیت نابسامانی دارد که انتظار داریم اکنون که این پروژه به اتمام رسیده، شهرداری اقدام لازم برای ساماندهی این مکان انجام دهد چون مکانی برای تجمع معتادین شده و مورد گلایه خانواده معزز شهدا است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان