۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هوای قزوین در شرایط سالم قرار دارد/ قطعی گاز در منازل مسکونی نخواهیم داشت
کد خبر: ۳۴۷۵۵۷ نویسنده: قدرت‌الله مهدی‌خانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان درمصاحبه با صبح‌قزوین:

هوای قزوین در شرایط سالم قرار دارد/ قطعی گاز در منازل مسکونی نخواهیم داشت

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به هیچ عنوان قطعی گاز را در استان قزوین نخواهیم داشت و این موضوع در جلسات مختلف نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

هوای قزوین در شرایط سالم قرار دارد/ قطعی گاز در منازل مسکونی نخواهیم داشت

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت آلودگی‌ هوای استان قزوین اظهار کرد: شاخص‌های مختلفی برای آلودگی هوا تعریف شده که از صفر تا 50 وضعیت سبز، از 51 تا 100 قابل قبول و بدون مشکل، از 100 به بالا تا 150 برای گروه‌های حساس و از 150 تا 200 برای تمام گروه‌های سنی دارای مشکل و خطرناک است.

وی افزود: باتوجه به اینکه محیط زیست مهم‌ترین مرجع ما در تشخیص میزان آلودگی هواست، براساس گزارش محیط زیست، شاخص آلودگی قزوین برابر 43 و آبیک 72 است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون در قزوین به لحاظ آلودگی هوا مشکلی وجود ندارد؛ اما طی دو هفته گذشته با مشکل آلودگی روبه‌رو بودیم؛ به طور کلی میزان آلودگی‌های استان قزوین در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مناسب‌تر است.

وی بیان کرد: میزان آلودگی هوا طی سال گذشته نزدیک به 22 روز در سطح استان قزوین به ویژه در منطقه آبیک گزارش شد؛ اما در سال‌جاری برابر 4 روز بوده است.

ایجاد محدودیت‌ برای فعالیت معادن شمال آبیک 

مهدیخانی اضافه کرد: بیشترین نگرانی ما در حوزه آلودگی مربوط به شهرستان آبیک و مناطق مختلف آن از جمله نیروگاه شهید رجایی، دشت الله‌آباد و ریزگردها، کارخانه سیمان و معادن شمال آبیک است.

وی در ادامه گفت: محدودیت‌هایی برای معادن شمال آبیک از جمله عدم صدور مجوز برای آنها ایجاد شده است؛ در صورتی که وضعیت شاخص‌های آلودگی قزوین به بالای 150 برسد محدودیت‌هایی از سوی ستاد مدیریت بحران اعمال می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت نیروگاه شهید رجایی استان قزوین عنوان کرد: اگر از سوخت مازوت در نیروگاه استفاده نشود به سمت مصرف بیشتر منابع گاز و خاموشی‌ها خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: بخشی از مدیریت آلودگی‌های استان قزوین که مربوط به مدیریت حوزه بحران است را با تمام توان در مورد توجه به نیروگاه شهید رجایی و اقدامات مختلف در جنوب شهر انجام می‌دهیم؛ درباره پیغمبرکوه هم در جلسه شورای معادن مجوز فعالیت برخی از معادن تأیید نشده است.

استفاده ازمازوت درنیروگاه شهیدرجایی دراختیار قزوین نیست

مهدیخانی یادآور شد: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهیدرجایی در حیطه اختیارات استانی نیست و این تصمیم از سوی مرکز است؛ همچنین بازه زمانی استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه مشخص نیست مگر اینکه شرایط به گونه‌ای پیش رود که مشکل برق و گاز نداشته باشیم تا از استفاده مازوت در نیروگاه صرفه‌نظر کنیم‌.

وی با اشاره به تصمیمات استانداری در استفاده از سوخت نیروگاه شهید رجایی گفت: تأکید استاندار قزوین در جلسه ستاد سوخت بر این بود که حتی‌الامکان از گاز برای سوخت نیروگاه شهیدرجایی استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر قطع مقطعی گاز در استان عنوان کرد: به هیچ عنوان قطعی گاز را در استان قزوین نخواهیم داشت و این موضوع در جلسات مختلف نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در پایان بیان کرد: اولویت تأمین گاز برای منازل مسکونی است و در صورت مواجه شدن با کمبود تأمین گاز، به سمت محدود کردن مصارف آن در صنایع و نیروگاه خواهیم رفت.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان