۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مطالبه‌گری باید بر مدار درست اتفاق بیافتد/ سخنان دغدغه‌مندان «هفت‌سنگان» به‌موقع شنیده نشد
کد خبر: ۳۴۷۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۷:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد امر به معروف ‌و نهی از منکر استان قزوین:

مطالبه‌گری باید بر مدار درست اتفاق بیافتد/ سخنان دغدغه‌مندان «هفت‌سنگان» به‌موقع شنیده نشد

دبیر ستاد امر به معروف ‌و نهی از منکر استان قزوین گفت: رویکردها باید تعاملی باشد که در این صورت نگرانی‌های اخلاقی هم فروکش می‌کند؛ لذا اگر همان زمان گوش شنوایی برای دغدغه‌مندان پرونده‌ هفت‌سنگان بود امروز شاهد این وضع نبودیم.

مطالبه‌گری باید بر مدار درست اتفاق بیافتد/ سخنان دغدغه‌مندان «هفت‌سنگان» به‌موقع شنیده نشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، عباس کاظمی در نشست تبیین اهمیت افشاگری (سوت زنی) در سند تحول قوه قضائیه که ویژه رسانه و سمن‌ها امروز(دوشنبه) در دادگستری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه عملکرد دستگاه قضایی در 40 سال انقلاب اسلامی قابل دفاع است، اظهار کرد: ما دستگاه قضایی را خط قرمز خود می‌دانیم و اگر کسی بخواهد آن را زیر سوال ببرد در برابرش می‌ایستیم.

وی افزود: اکنون به قدری مسائل و ابتلائات جامعه امروز ما زیاد است و سطح انتظارات مردم هم بالاست که باید در این جهت قدم برداشت که حضور آیت الله رئیسی این مسئله به مراتب افزایش یافته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ادامه داد: این فضایی که اکنون تحت عنوان "سوت زنی" ایجاد شده باید برای مردم به خوبی تبیین و روشنگری شود و این ظرفیت به خوبی برای جامعه آگاه سازی شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی این ظرفیت در نظام وجود دارد که هر کسی در هر جایگاهی دچار خطا و فساد شود، می‌توان او را بازخواست کرد و این ظرفیت بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: امروز باید نگران سرمایه‌های اجتماعی باشیم، چراکه این موج ناامیدی که به جامعه القا می‌شود، نگران کننده است و روند سیاه نمایی دشمن با ابزار و شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

پرونده‌های نیاوران و هفت‌سنگان تمام مراودات را تحت تاثیر قرار داده

وی تصریح کرد: امروز کشور در اوج پیشرفت و اقتدار قرار دارد اما دشمن ایجاد ناامیدی می‌کند که با نظام موجود نمی‌توان پیشرفت کرد؛ باید تلاش کنیم و زمینه را برای شنیدن آراء مخالف و متفاوت فراهم کنیم.

کاظمی یادآور شد: در بحث مطالبه‌گری مقام معظم رهبری سخنانی در دیدارهای دانشجویی داشتند که به این نکته اشاره کردند؛ «نباید مطالبه‌گری به اعتراض تبدیل شود». از این رو باید مطالبه‌گری بر مدار درست اتفاق بی‌افتد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با بیان اینکه ؛ اکنون چهار سال است که استان درگیر یک پرونده هفت‌سنگان شده است، عنوان کرد: اکنون دو پرونده هفت‌سنگان و نیاوران در استان قزوین بر تمام مسائل سایه انداخته است و حتی در مواقعی اخلاق را هم به خطر می‌اندازد و ما از به خطر افتادن اخلاق نگران هستیم.

وی اذعان کرد: اکنون اخلاق در استان قزوین به چالش کشیده شده و پرونده‌های نیاوران و هفت‌سنگان تمام مراودات را تحت تاثیر قرار داده است، به طوری که افراد هر یک را پشت پرده این پرونده‌ها نگاه می‌کنند در حالی که نباید اینگونه باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه هجمه سنگینی علیه جامعه روحانیت وجود دارد؛ تصریح کرد: رویکردها باید تعاملی باشد که در این صورت نگرانی‌های اخلاقی هم فروکش می‌کند؛ لذا اگر همان زمان گوش شنوایی برای دغدغه‌مندان پرونده‌ هفت‌سنگان بود امروز شاهد این وضع نبودیم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان