۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حق‌محوری و پایه‌کار ولایت‌بودن سیره حضرت زهرا(س) بود/ حکومت ولایت‌فقیه در عصر غیبت عامل اقتدار ایران است
کد خبر: ۳۴۷۵۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۶:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

حق‌محوری و پایه‌کار ولایت‌بودن سیره حضرت زهرا(س) بود/ حکومت ولایت‌فقیه در عصر غیبت عامل اقتدار ایران است

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: زمانی که همه به امیرالمومنین(ع) پشت کردند، اما حضرت زهرا(س) پای حق ایستاد و دفاع کرد؛ لذا باید پای دین ایستاد.

حق‌محوری و پایه‌کار ولایت‌بودن سیره حضرت زهرا(س) بود/ حکومت ولایت‌فقیه در عصر غیبت عامل اقتدار ایران است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام سیدرضا موسوی امروز(شنبه) در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در همه نظام‌های تربیتی عالم اینگونه است که برای رسیدن به تربیت کامل لازم است که کار را از ریشه شروع کنیم.

وی افزود: خداوند متعال رب‌الرباب است، یعنی مربی همه مربیان عالم است و برای اینکه نظام هستی را بر مبنای خلقت انسان کامل به وجود بیاورد، باید ریشه این انسان کامل را بسازد.

این مقام مسئول افزود: برای اینکه ریشه انسان کامل درست شود باید اساس اول شکل‌گیری انسان ایجاد شود که این بنیان، مادر است. خدا برای اینکه انسان کامل خلق کند، سرمایه‌گذاری کرده و مادر بشریت را خلق کرده است و همه نظام هستی بر محور فاطمه زهرا(س) است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ابراز کرد: ما معتقدیم اگر بخواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید به سراغ خانواده‌ها برویم و مخالفین ما معتقدند که اگر بخواهیم دنیا را به سمت اهداف خود ببریم، باید خانواده‌ها را برهم بزنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های مومن، ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: هر کسی به ولایت امیرالمومنین(ع) اعتراف کرد، مومن است؛ البته مومن بودن مراتبی هم دارد که افراد طبق رشد و کمالی که پیدا می‌کنند به این مراتب می‌رسند و اما همه ما مادرمان فاطمه زهرا(س) است.

موسوی اذعان کرد: باید بدانیم که قیامت حق است و حضرت زهرا(س) زمانی که از پیامبر شنیدند که همه در روز قیامت برهنه خواهند بود، گریه کردند؛ حال باید ببینیم که چرا امروز ما نسبت به قیامت، این اندازه بی‌توجه شده ایم.

وی بیان کرد: در آن زمان جبرائیل ندا داد که خداوند در روز قیامت هاله‌ای از نور بر حضرت زهرا(س) خواهد تابید تا نگران نباشد و این جایگاه این بانوی بزرگوار را نشان می‌دهد؛ در این میان امیرالمومنین با آن مقام منحصر به فردی که در عالم دارند، با حالتی نگران از حضرت زهرا(س) سوال کردند که "فاطمه جان کاش از پیامبر سوال می‌کردی که آیا من هم در روز قیامت برهنه خواهم بود؟"

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در پاسخ فرمودند که "علی جان سوال کردم و پیامبر در پاسخ فرمودند که خداوند می‌فرماید: علی مقامش بالاتر از آن است که خدا او را برهنه محشور کند، لذا رفیق و همراه یعنی اینکه زن و مرد مسلمانی که می‌خواهد رشد کند، تنها به فکر خود نیست و به فکر همسر و فرزندانش هم است.

وی یادآور شد: معاویه به حضرت علی(ع) طعنه زد که "تو تنها ماندی" که امیرالمومنین(ع) در پاسخ فرمودند: ای معاویه، اگر همه عالم یک طرف باشند و فاطمه(س) با من باشد، برایم کافی است. لذا حضرت زهرا(س) پا به پای همسرش بود تا جایی که در بین در و دیوار، محسن خود را در این راه داد.

موسوی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) ام‌المومنین است، لذا فرزندان این مادر باید شبیه او باشند؛ حال باید ببینیم که سنخیت ما با این مادر چگونه است؟ اگر سنخیتی با این امت نداشته باشیم پس باید ما را بیگانه بخوانند. اگر مدعی شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم باید بدانیم که سیره این خاندان چگونه است؟

وی با بیان اینکه اگر محب امیرالمونین(ع) و حضرت زهرا(س) هستیم باید مراقب باشیم که آبروی آن‌ها را نبریم، عنوان کرد: اولین ویژگی که در خاندان پیغمبر تبلور دارد، خدامحوری است یعنی از وقتی که به دنیا می‌آیند و تا زمانی که از این دنیا می‌روند، تمام فکر و ذکرشان خداست.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: عده‌ای می‌گویند که ما نمی‌توانیم اینگونه و مانند خاندان پیامبر باشیم، اما باید دید که اهل بیت(ع) افسانه هستند یا اسوه هستند؟ اسطوره هستند یا نمونه؟ اگر فکر می‌کنیم که افسانه هستند پس فقط باید در حد یک نام باقی بمانند! در حالی که اسوه هستند و باید آداب زندگی پیامبر را بدانیم.

وی بیان کرد: روزی حضرت زهرا(س) نزد پیامبر رفت، جبرائل نازل شد و پیامبر به دخترش فرمود که جبرائیل می‌فرماید: به فاطمه(س) بگو هر چه می‌خواهد از خوردنی و آشامیدنی برایش نازل کنیم. در این لحظه حضرت زهرا(س) فرمودند: من چیزی نمی‌خواهم، جز اینکه تمام توجهم در همه حال به خداوند باشد. از این رو می‌بینیم که حضرت زهرا(س) در همه حال و در هر جایگاهی از جمله همسری، مادری و دختری فقط خدا را می‌بیند.

موسوی افزود: حضرت زهرا(س) کارهایش را زود تمام می‌کرد که به عبادتش برسد و اما ما عبادتمان را زود تمام می‌کنیم که به کارهایمان برسیم که تفاوت بین ما و مادرمان است. لذا این بانوی بزرگوار دغدغه عبادت داشت و خداوند وجود او را سراسر ایمان کرده بود.

وی با بیان دومین ویژگی فاطمه(س) حق محوری است، اظهار کرد: زمانی که همه به امیرالمومنین(ع) پشت کردند، اما حضرت زهرا(س) پای حق ایستاد و دفاع کرد؛ لذا باید پای دین ایستاد و گاهی هم لازم است برای دین آبرو داد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اضافه کرد: متاسفانه اکنون به جای حق محوری اینگونه شده است که به اکثریت و عرف نگاه می‌شود اما باید دید که آیا هر آنچه که جمع می‌گوید در راستای حق است؟ چه بسا که یک گروهی جمع شدند و امیرالمونین(ع) را که حق بود، از حکومت کنار گذاشتند.

وی تاکید کرد: اگر امروز می‌خواهیم کسی را بسنجیم باید با معیارهای حق سنجید؛ لذا بسیاری از اعمالی که ما انجام می‌دهیم با اندک تاملی مشخص می‌شود که حق است یا نیست. امروز به یقین تصدیق می‌کنیم که اگر در عصر غیبت، ولایت فقیه نداشتیم اکنون جایگاه جمهوری اسلامی اینگونه نبود.

موسوی یادآور شد: قیام حضرت زهرا(س)، قیام واقعی بود به طوری که درب تک تک اصحاب را می‌زد و آن‌ها را به حق بودن حضرت علی (ع) ندا می‌داد؛ اما در جواب دختر پیغمبر گفتند که "دیر آمدی ما قبلا بیعت کردیم". از این رو به ناحق بیعت کرده بودند.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‎های مهم حضرت زهرا(س) توجه و اهتمام به مردم بود به طوری که با زحمت تمام و با همراهی حضرت علی (ع) نان می‌پختند و در بین فقرا توزیع می‌کردند که این ویژگی در تک تک اهل بیت(ع) وجود دارد. حضرت زهرا(س) برای دفاع از امیرالمومنین(ع) قیام کردند تا دست مردم را در دست امام بگذارد تا مردم نجات یابند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در پایان گفت: روزی حضرت زهرا(س) نزد پیامبر آمدند و فرمودند که یا رسول‌الله من به مهریه‌ام راضی نیستم. پیامبر فرموند که چه چیزی را برای مهریه می‌خواهی؟ در این میان جبرئیل نازل شد و فرمود که یا رسول‌الله خدا می‌فرماید به فاطمه(س) بگو که هر چه می‌خواهد مهرش کنیم. در آن لحظه حضرت زهرا(س) به پیامبر می‌فرماید که من می‌خواهم گنهکاران امت تو را شفاعت کنم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان