۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری مراسم ۲۲بهمن به‌صورت رژه خودرویی در قزوین/ برگزاری کلاس درس در شهرهای زرد ممنوع است
کد خبر: ۳۴۷۵۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان اعلام کرد

برگزاری مراسم ۲۲بهمن به‌صورت رژه خودرویی در قزوین/ برگزاری کلاس درس در شهرهای زرد ممنوع است

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری کلاس درس در تمانی مناطق زرد ممنوع است اما در مناطق آبی با تصمیمات فرمانداران، مدیران آموزش و پرورش و بخشداران برگزاری کلاس اول و دوم ابتدایی مانعی ندارد و به صورت اختیاری است.

برگزاری مراسم ۲۲بهمن به‌صورت رژه خودرویی در قزوین/ برگزاری کلاس درس در شهرهای زرد ممنوع است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی امروز(شنبه) در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استانداری قزوین اظهار کرد: روند شیوع کرونا نزولی است و این شرایط نباید ما را مغرور کند تا نتوانیم کنترل‌ها و محدودیت‌های کرونایی را ادامه دهیم.

وی افزود: نظارت‌های کرونایی باید افزایش یابد؛ چراکه ویروس کرونا هرروز جهش پیدا کرده و روند درمان را سخت می‌کند؛ از سوی دیگر، سرمای زمستان و آلودگی هوا و کاهش بارندگی‌ها شرایط مساعدی را برای شیوع کرونا فراهم می‌کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: شتاب در برداشتن محدودیت‌های کرونایی به معنی استقبال از کروناست؛ نباید پروتکل‌شکنی کنیم و هرگونه بازگشایی باید زیرنظر ستادملی کرونا در استان قزوین و کشور باشد.

حبیبی یادآور شد: در شرایط موجود، کشور تحمل پیک دیگری از کرونا را ندارد؛ لذا باید به این موضوع توجه کنیم و اگر پیک دیگری شکل بگیرد سونامی کرونا در راه خواهد بود؛ چراکه مردم و کادر درمان خسته شده‌اند.

برگزاری کلاس اول و دوم ابتدایی با تصمیم فرمانداران به صورت اختیاری است

وی عنوان کرد: جاده کرونا بسیار لغزنده است و کوتاه‌ترین بی‌توجهی موجب می‌شود به انتهای دره سقوط کنیم لازم است پروتکل‌های بهداشتی را در این خصوص رعایت کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح منع تردد از ساعت ۲۱شب تا ۴صبح همچنان ادامه دارد و از فرمانداران درخواست داریم آژیر تعطیلی در ۲۰ و ۳۰دقیقه شب را در شهرها به صدا در بیاورند تا واحدها راس ساعت ۲۱بسته شوند.

حبیبی اضافه کرد: ۱۰۹بیمار در قزوین و ۲۴ بیمار هم در تاکستان بستری هستند و باید تلاش کنیم این میزان را به ۲۰درصد کاهش دهیم؛ از فرمانداران قزوین و تاکستان درخواست داریم این موضوع را در دستور کار دهند.

وی با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس استان قزوین ادامه داد: تمام بازگشایی‌های مدارس نگرانی اعضای ستاد کرونا را در سطح کشور به همراه داشته است، اگرچه دغدغه مسئولان وزارت آموزش و پرورش دغدغه سنجیده‌ای است اما فراموش نکنیم که آموزش فضای مجازی تجربه جدیدی را ایجاد کرد.

ممنوعیت برگزاری مراسم‌های آئینی، سیاسی و ورزشی 

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اذعان کرد: به اعتقاد وزارت آموزش و پرورش، برگزاری کلاس‌ها در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به صورت مجازی نمی‌تواند بین معلم و دانش‌آموز ارتباط برقرار کند و آموزش مجازی برای این دانش‌آموزان سخت است.

حبیبی تصریح کرد: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری کلاس درس در تمامی مناطق زرد ممنوع است، اما در مناطق آبی با تصمیمات فرمانداران، مدیران آموزش و پرورش و بخشداران برگزاری کلاس اول و دوم ابتدایی مانعی ندارد و به صورت اختیاری است.

وی با اشاره به اینکه مراسم ۲۲بهمن سال‌جاری به صورت نمادین و به صورت رژه خودرویی برگزار می‌شود، ادامه داد: افزایش تست‌گیری مربوط به کرونا مورد تاکید بوده و هدف‌گذاری یک‌هزار تست در روز با اولویت کارگران و سیستم بانکی است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه در تمامی وضعیت‌ها برگزاری مراسم‌های آئینی، سیاسی و ورزشی ممنوع است؛ عنوان کرد: امیدواریم مرحله اول واکسیناسیون تا قبل از پایان سال‌جاری در استان قزوین انجام شود و انجام واکسیناسیون در کاهش کرونا موثر باشد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان